Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Det beste valget?

baRs

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg ser igrunn bare på biler, men vurderer å kjøpe om ikke så lenge. Jeg har bestemt meg for Golf 4 TDI fordi jeg elsker golf og diesel er billig i drift.

På finn har leg funnet 2 biler:

Trykk >> Volkswagen Golf 1.9 TDI = 130.000,-

og

Trykk >> Volkswagen Golf 1.9 TDI = 139.000,-

Hva er det som avgjør prisforskjellen på disse to bilene? Km. stand? Hva hvilken hadde dere gått for?

Endret av baRs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva jeg ville gjort i din situasjon: Lest det jeg kom over av kjente svake punkter av modellen. Blitt kjent med hva markedet vektlegger når du skal selge bilen senere, mht. utstyrnivå osv. osv. Tatt en kjøretur med begge, kartlagt kjørefølelse, skjønnhetsfeil, lakk osv osv. Fingransket historikk, servicehefte & kvitteringer. Hvilke utgifter er i anmarsj? Tatt en NAF-test med den kandidaten som er favoritt. Svake punkter gir som kjent prutningsgrunnlag. Jeg ville aldri tatt en avgjørelse bare basert på opplysninger på finn eller lignende, men det er jo selvsagt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Et veldig godt svar! Men problemet er at jeg bor i Bergen og disse bilene befinner seg i Oslo-området, dvs. at jeg ikke kan reise i hytt og pine for å finne rust etc. Noen som har greie på golf 4 og TDI generelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...