oyvindel Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Bestilte et Saphire Radeon 9800 Atlantis Pro 128mb kort fra mpx, men fikk levert feil kort. Kortet eg fikk var et Club Radeon 9800SE 128mb, som er ganske ulikt i ytelse i forhold til det andre. Ser det andre kortet som eg skulle ha ikke er på lager lenger, og eg har akkurat nå ingen fungerende skjermkort Spørsmålet er før eg gjør noe som helst med pakken, vil det Club kortet kunne gi en bedre ytelse en f.eks. et Geforce4 4400ti kort? Er det Geforce kortet eg brukte og som ikke vil fungere lenger, og alt eg bruker pc`en til er litt film, surfing og eneste spillet eg spiller er Anarchy Online. Komme nok til å gå over til World of Warcraft når det kommer ut. Har lyst å beholde kortet eg allerede har fått for å slippe å vente lenger, og lurer på om eg vil bli fornøyd med det...så får eg heller få litt penger tilbake Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hvis du ikke er en krevende "gamer" tror jeg du blir fornøyd, SE kortet er riktig nok litt svakere en PRO kortet. Men hvis du får refundert pengeforskjellen tror jeg alt i alt du blir fornøyd! Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Det er endel kraftigere enn kortet du har, menher må du stå på retten din, og få 9800pro kortet! Du skal ikke betale for et pro kort, og få et SE kort vet du! Så ring og forklar problemet, så fikser de det sikkert for deg. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Det er endel kraftigere enn kortet du har, menher må du stå på retten din, og få 9800pro kortet!Du skal ikke betale for et pro kort, og få et SE kort vet du! Så ring og forklar problemet, så fikser de det sikkert for deg. Helt klart, går litt på prinsipper også. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) jeg hadde værtfall ringt inn dit men en eneste gang! sånn går ikke ann.. de har vel tatt en spansk en og håpt på att mottaker ikke vet forskjell, eller noe sånt.. Endret 15. juli 2004 av Freeman84 Lenke til kommentar
oyvindel Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Joda, eg kommer til å kreve pengene i mellomlegg, eller ha det til gode eller noe slikt. Var mer om eg ville bli fornøyd med det kortet eg fikk i posten. Er utrolig kjedelig å sitte å se på en pc som ikke funker p.g.a. skjermkort, og så ligger det et skjermkort uåpnet rett ved siden av Hadde det andre kortet vært på lager så skulle eg klart å vente de 1-2 dagene det tar å sende det...men nå snakker vi om 1-2 uker eller mer....eg er avhengig av daglig dose AO Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Siden de har gjort en feil kan du jo si at du må ha det andre i mellomtiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 jeg hadde værtfall ringt inn dit men en eneste gang! sånn går ikke ann.. de har vel tatt en spansk en og håpt på att mottaker ikke vet forskjell, eller noe sånt.. latterlig.. hvorfor insinuerer du at mpx prøver å svindle kundene sine ? jeg håper inderlig at det var en spøk fra din side Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg ville spurt pent om en forhåndsretur, eltså at de sender deg rett kort når de får det og at du sender tilbake det du har nå etter at du har mottatt det andre. Forklar at du er avhegig av å ha en fungernde maskin, så kan det godt hende at de går med på dette. Det er tross alt de som har tabbet seg ut, og det er ikke rimelig at du skal tape på det. Flytter forøvrig denne tråden til webshoperfaringer da den ikke har noe direkte med skjermkortet å gjøre lenger Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 jeg hadde værtfall ringt inn dit men en eneste gang! sånn går ikke ann.. de har vel tatt en spansk en og håpt på att mottaker ikke vet forskjell, eller noe sånt.. Slik jobber ikke MPX, jeg har hatt 2 retursaker der, og det har vert helt utrolig sevice innstilte. Bare husk og vær høflig i telefonen, slik man roper til fjellet får man svar Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg er enig med "enden". Be om forhåndsretur. Sender du inn kortet ditt, og de ikke har det kortet du skal ha på lager blir du jo ratt sittende en stund uten skjermkort. Lenke til kommentar
oyvindel Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 ok, ble litt feil emne her...har absolutt ingenting negativt å si om mpx, eller hadde noen behov å diskutere ang. retursaker etc Skulle unlatt å nevne webshop da det ikke har noe med saken å gjøre. Spørsmålet mitt var om eg vil kunne være tilfredstilt med dette skjermkortet som eg fikk i steden for det som eg faktisk hadde bestilt...noe som eg har fått noelunde svar på. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 ok, ble litt feil emne her...har absolutt ingenting negativt å si om mpx, eller hadde noen behov å diskutere ang. retursaker etc Skulle unlatt å nevne webshop da det ikke har noe med saken å gjøre. Spørsmålet mitt var om eg vil kunne være tilfredstilt med dette skjermkortet som eg fikk i steden for det som eg faktisk hadde bestilt...noe som eg har fått noelunde svar på. Nei, be dem om å sende et pro kort, så sender du SE når du har fått det, de er dem som har gjort en feil og ikke du. Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Selv ville jeg overhodet ikke engang tenkt på å beholde SE kortet. Det har 4 pipelines, og selv om at det er et fullblods 256Bit kort klarer det ikke langt på nær hva storebror PRO klarer. Sist jeg sjekket hva det kostet så var ikke prisforkjellen verdt d heller. Gå for å få 9800PRO kortet ditt. Gjør som nevnt ovenfor her: Ring å spør om ikke de kan sende kortet til deg. Å be om at du får bruke SE kortet til PRO kortet kommer. Dette tror jeg er en enkel sak, ettersom de gjorde en feil, og er etter min erfaring meget kundevennlige. Du kan spørre om en annen produsent, slik at du slipper å vente så lenge. Et 9800PRO kort er vel referansedesign alle sammen tror jeg. Hercules hadde kanskje sine måter å gjøre ting på, men ettersom de er ute av gamet tror jeg du blir fornøyd samme hvilket 9800PRO kort du ender opp med. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 det er sansyneligvis ikke 256bit, snakker av erfaring. Lenke til kommentar
oyvindel Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Har tatt kontakt med de og venter på svar via email. Vel, selvfølgelig ville eg ikke akseptert Club kortet til samme pris som Sapphire kortet, men var heller mer nysgjerrig på om eg kunne ha samme utbytte av SE kortet som med Pro kortet da eg ikke har behov for de mest suverene bildene i.o.m. eg ikke er en hardcore gamer. Men, eg håper å kunne beholde kortet eg har fått til eg får den faktisk bestilte varen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Send kortet inn, og be om å få det du har bestilt! Bedre minne, bedre ytelse. Når du først handler i den prisklassen er det dumt å betale så mye, og bli avspist med lavere ytelse. SE = Slow Edition Endret 15. juli 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Send kortet inn, og be om å få det du har bestilt! SE = Slow Edition Gadd du engang lese tråden? De har ikke det han bestilte på lager. Noen ganger lurer jeg Lenke til kommentar
oyvindel Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Tenkte eg skulle legge inn en liten oppdatering her, som faktisk er ROS til mpx.no Her er svaret eg fikk : Hei, vi har sendt deg en returbekreftelse på epost hvor vi opplyser om at det blir behandlet som garanti, ny vare avsendt. Vi har ikke flere av disse kortene på lager nå dessverre, men det er bestillt opp til deg. Sendes med en gang vi får dette inn, dvs at du kan beholde det du har inntil du får et nytt. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Det er sånn det skal være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå