Gå til innhold

Problem etter innkjøp av ny s-ata disk

Anbefalte innlegg

Heisann

Gikk til innkjøp av en samsung 160gb s-ata disk for noen uker siden..

Etter mye fikling med bios oppsett og konflikt med et pci raid kort fikk jeg alt opp å gå.. Men i slutten av forrige uke begynte problemene å komme ..

Maskinen brukte en halv evighet å boote, (nei har ikke noen norton produkter installert, maskinen har heller ikke vært koblet opp på nett, pga nextgentel er så himla treige :p) når maskinen endelig kom inn i Windows hakket lyden. noe som aldri har hendt før .. på samme hovedkort/pci slot'er men pc'en funka som den skulle.. et par dager senere så startet os'et å henge (spesielt ved overflytting av data mellom diskene mine) koblet derfor ut alle disker ( 2*120 seagate 7200 og en samsung 160gb ide) foruten min 160 s-ata disk.. systemet hang like fordømt..

feilsøkte med andre ram brikker tok ut alle pci kort, å det samme skjedde.. men denne gangen i Windows fikk jeg "unknown HARD error!" :X

så da bestemte jeg meg for å prøve disken hos en kompis.. plugget inn disken i hans maskin å bootet opp.. maskina kom så vidt inn i windows da den spontant rebootet. ! noe som også skjedde hos meg på slutten..

startet maskinen på nytt uten min disk koblet til .. å maskinen hans sluttet å fungere ,.. fikk manglende filer i windows system katalogen sto det :X så det ble en format på han.. :/

jeje anyhow.. Lurte på om dere hadde no inspill på dette ? kommer til å sende inn disken sporenstreks.. men lurte på om dere hadde noen forslag på hva som er galt.. ?

info om maskinen : Msi 875 neo fisr, 1gb 3200minne, sb2 audigy og diskene som er nevnt over. skjermkortet er et gf fx 5900 fra asus

Mvh. Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...