Gå til innhold

Valg av PROSJEKTOR?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå har jeg bestemt meg for endelig ta skrittet helt ut og lage "skikkelig" hjemmekino bygget rundt en HTPC. Har hittil kjøpt både surround forsterker (Denon 6x90W) og nye komponenter til PC'en jeg skal bygge (Radeon 9800Pro , RAM(2x512MB) DDR PC3500, Harddisk 160.0GB IDE 7200RPM SATA 8MB , CPU Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz, DVD Recorder ND-2500, Thermalright SLK-948U kjøler, Lian Li Miditower- Aluminium - Støydempet, SilenX strømforsyner og vifter.)

Den delen jeg er nå mest usikker på er hvilken type prosjektor jeg bør velge.. Jeg har liten/ingen tidligere erfaringer med prosjektorer og føler jeg trenger gode råd her. F.eks. hva er forskjellen på DLP og LCD teknologien, hvilken er "best" til film? Trenger jeg et "dyrt" lerret, eller holder det med rullegardin fra IKEA??

Jeg tenker å kjøpe prosjektor til 12-16000 kr, er det et stort nok budsjett til å få en god og stille prosjektor? Og tilslutt, hvor ofte må man skifte lyspærer på prosjektorer, og hva koster vanligvis disse?

Mange spørsmål her, og jeg er veldig takknemmelig om noen som har erfaring på dette området kunne hjulpet meg. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...