god of thunder Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Heisann! Nå har jeg bestemt meg for endelig ta skrittet helt ut og lage "skikkelig" hjemmekino bygget rundt en HTPC. Har hittil kjøpt både surround forsterker (Denon 6x90W) og nye komponenter til PC'en jeg skal bygge (Radeon 9800Pro , RAM(2x512MB) DDR PC3500, Harddisk 160.0GB IDE 7200RPM SATA 8MB , CPU Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz, DVD Recorder ND-2500, Thermalright SLK-948U kjøler, Lian Li Miditower- Aluminium - Støydempet, SilenX strømforsyner og vifter.) Den delen jeg er nå mest usikker på er hvilken type prosjektor jeg bør velge.. Jeg har liten/ingen tidligere erfaringer med prosjektorer og føler jeg trenger gode råd her. F.eks. hva er forskjellen på DLP og LCD teknologien, hvilken er "best" til film? Trenger jeg et "dyrt" lerret, eller holder det med rullegardin fra IKEA?? Jeg tenker å kjøpe prosjektor til 12-16000 kr, er det et stort nok budsjett til å få en god og stille prosjektor? Og tilslutt, hvor ofte må man skifte lyspærer på prosjektorer, og hva koster vanligvis disse? Mange spørsmål her, og jeg er veldig takknemmelig om noen som har erfaring på dette området kunne hjulpet meg. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Ta turen innom www.avforum.no. Der vil du vil finne svar på alle spørsmålene dine. Endret 15. juli 2004 av EskimoBob Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Eller du kan ta en titt på denne tråden. At noen kan finne på å kjøpe en prosjektør etter å ha lest litt om denne muligheten, kan jeg ikke forstå. Det eneste negative er størrelsen, men levetiden på pæren veier mer enn nok opp for det. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Kan være lurt å lese denne Lenke til kommentar
god of thunder Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Takk for all lenker etc. Men er det noen av dere som har egne erfaringer som dere kan anbefale? Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg har den her stående på rommet, liten herlig sak som gjør jobben veldig bra. Mye mindre bråkete enn den jeg hadde før! husker faktisk ikke nå hva den het den gamle. http://www.presentationsdata.no/index.php?...089045a2d22f00e Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 si hvor mye penger du har å rutte med du, så skal vi sette opp forslag. Liksom greit å vite hvilken liga du vil leke i... Kanskje du vil leke i den riktige ligaen og satse litt på HD og greier... edit: så pris nå For deg er det kun dlp eller LCD som er aktuelt http://www.hw.no/art.php?artikkelid=8239&side=5 Lenke til kommentar
god of thunder Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Hva er det beste til film for rundt 15,000 kr??? Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Hva er det beste til film for rundt 15,000 kr??? Da ville jeg gått for denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123116 Men husk at hvis du heller vil gå for en DLP prosjektor, så sjekk den FØR du kjøper. Regnbueeffekten er grusom hvis du er en som legger merke til den. Endret 15. juli 2004 av EskimoBob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå