Rob3rt Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei Versjonen jeg har av denne BIOS'en er 02/05/2001 - 694X-686B-6A6LJABBC-00 Problemet jeg har er at den henger hver eneste gang under boot, så jeg må trykke escape for å gå videre. Så jeg tenkte jeg skulle forsøke å oppgradere BIOS'en, men finner ingen oppdateringer noen steder, Noen som har noen tips eller hjelp? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hvilket hovedkort har du? Vanlig prosedyre er å sjekke HK- produsentens website for evnt. BIOS- oppdateringer, men det antar jeg at du allerede har gjort. Det er jo ikke sikkert at det er utgitt nyere BIOS enn det du finner på HK- produsentens side......... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Du antar riktig, det er et AX34 Pro II kort, ingen av de BIOS oppdateringene fra Aopen sin side funker. Får feilmelding, "You got the wrong BIOS for this MB" :-\ Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Fikk oppdatert BIOS'en nå, men har fremdeles samme problemet med at jeg må trykke ESC for å komme videre helt i oppstarten i post etter den har telt minne.. Jeg brukte samme oppdatering som jeg hadde prøvd tidligere, men da fikk feilmeldingen. Problemet var visst at jeg brukte en bootdisk den ikke likte, prøve dr dos fra www.bootdisk.com og da fungerte det. edit: la til litt.. Endret 15. juli 2004 av Robkvi Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Det skjønner jeg ikke. Det funker fint hos meg - den siste BIOS'en er R.1.15 (2003/01/26)på denne siden: http://download.aopen.com.tw/downloads/def...anguage=English og det ser også ut som du kan benytte deg av EZRestore- verktøyet. EDIT: Har du installert de siste Via4in1- driverne som er angitt på de samme sidene også.....? Endret 15. juli 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Ja, men nå mistenker jeg at problemer er noe annet enn selve biosen. (har r.1.15 nå) Mer speccs; p3 800 mhz 128mb sdram 3com nettvkort ordinert skjermkort Det er altså ikke noe scsi kort eller noe som kan lage krøll Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Den stopper like etter "SPD Supported" Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) SPD betyr bare at du har support for "Serial Presence Detect"........og dette er normalt hvis du har en eller annen SPD- modul - noe som du garantert (sikkert) har. Jeg begynner å tro at du kanksje har en eller annen I/O- konflikt eller IRQ- konflikt. Kan også være at du har en eller annen driver som bugger opp systemet ditt. AX34 og AX64 Pro- kortene vet jeg hadde litt problemer/konflikter med Audio- modulen - altså driverne for lyd- chipen på hovedkortet. Kan det være der du har problem? Hva hvis du prøver å boote uten nettverkskortet i................prøv det. Endret 15. juli 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Har prøvd uten nettverkskortet i, men samme skjer.. Ser ut som at problemet kan ha oppstått etter jeg har byttet disk, da brukeren sier at hun ikke har hatt problemer med dette tidligere. Men booter jeg uten disken i, skjer det samme. Har også prøvd å bytte minnebrikker og minneslotter Endret 15. juli 2004 av Robkvi Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Hvis det ikke er noe med lyddriveren - og du har undersøkt dette - er jeg blank............:-) Eneste måtte være om du kommer så langt at du fikk til å formatere på nytt........ Endret 15. juli 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Problemet var tastaturet..... Idiotisk, men saken er løst.. Uansett, takk for hjelpen Endret 16. juli 2004 av Robkvi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå