Gå til innhold

Award Modular BIOS v.6.00PG

Rob3rt

Anbefalte innlegg

Hei

Versjonen jeg har av denne BIOS'en er

02/05/2001 - 694X-686B-6A6LJABBC-00

Problemet jeg har er at den henger hver eneste gang under boot, så jeg må trykke escape for å gå videre.

Så jeg tenkte jeg skulle forsøke å oppgradere BIOS'en, men finner ingen oppdateringer noen steder,

Noen som har noen tips eller hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk oppdatert BIOS'en nå, men har fremdeles samme problemet med at jeg må trykke ESC for å komme videre helt i oppstarten i post etter den har telt minne..

Jeg brukte samme oppdatering som jeg hadde prøvd tidligere, men da fikk feilmeldingen.

Problemet var visst at jeg brukte en bootdisk den ikke likte, prøve dr dos fra www.bootdisk.com og da fungerte det.

edit: la til litt..

Endret av Robkvi
Lenke til kommentar

Det skjønner jeg ikke. Det funker fint hos meg - den siste BIOS'en er R.1.15 (2003/01/26)på denne siden:

http://download.aopen.com.tw/downloads/def...anguage=English

og det ser også ut som du kan benytte deg av EZRestore- verktøyet.

EDIT: Har du installert de siste Via4in1- driverne som er angitt på de samme sidene også.....?

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

SPD betyr bare at du har support for "Serial Presence Detect"........og dette er normalt hvis du har en eller annen SPD- modul - noe som du garantert (sikkert) har.

Jeg begynner å tro at du kanksje har en eller annen I/O- konflikt eller IRQ- konflikt. Kan også være at du har en eller annen driver som bugger opp systemet ditt. AX34 og AX64 Pro- kortene vet jeg hadde litt problemer/konflikter med Audio- modulen - altså driverne for lyd- chipen på hovedkortet. Kan det være der du har problem?

Hva hvis du prøver å boote uten nettverkskortet i................prøv det.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Har prøvd uten nettverkskortet i, men samme skjer..

Ser ut som at problemet kan ha oppstått etter jeg har byttet disk, da brukeren sier at hun ikke har hatt problemer med dette tidligere.

Men booter jeg uten disken i, skjer det samme.

Har også prøvd å bytte minnebrikker og minneslotter

Endret av Robkvi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...