TCi Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Half Life 2 Fallout har fått et directfeed screenshot av den nye lommelykten i Half Life 2. Ser meget fint ut spør du meg.. http://www.hl2fallout.com/screenshots/scre...ashlight?full=1 Endret 15. juli 2004 av TCi Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Ser ingen lommelykt jeg... Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Man se jo ikke EN lommelykt på bilde. Man ser jo bare den runde lysringen. Det Gordon holder i handen er ikke lommelykten, det er jo et våpen (som tiltrekker de "dyrene" på bildet). Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 man skall ikke se lomelykten. det er lysefektene i seg selv som er pene! Lenke til kommentar
stengah Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jepp, så pent ut, spesielt bumpmappinga. Men skyggene var skuffende. Det skulle vært skygger på veggen bak "monsteret", ikke bare på gulvet under det. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ja, men siden HL2 kan kjøres med forhåldsvis lavt HW vil ikke Valve alienate noen av spillerene ved å ikke la de kjøre full dynamic lightning som de med bra HW ville gjort. Spillet ville jo blitt helt annerledes uten. Selv støtter Source alt dette, og mer til; det er bare et designvalg å ikke ha det med i selve spillet. Jeg for en, bryr meg ikke. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jepp, så pent ut, spesielt bumpmappinga. Men skyggene var skuffende. Det skulle vært skygger på veggen bak "monsteret", ikke bare på gulvet under det. kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra. Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jepp, så pent ut, spesielt bumpmappinga. Men skyggene var skuffende. Det skulle vært skygger på veggen bak "monsteret", ikke bare på gulvet under det. kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra. Skyggene hadde sett slik ut hvis lyset kom fra taket, men gjør det det? Hmm, bare lurer jeg... Lenke til kommentar
stengah Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra. Lyset kommer jo fra personen som holder lommelykta, i tillegg til taklyset, ikke sant? Og da skulle det selvsagt vært skygger på veggen bak "monsteret" også. Jeg bryr meg heller ikke så veldig om skyggene ikke er perfekte, det er gameplayen jeg gleder meg til. [edit] Doh. En Tiger var litt før meg Endret 16. juli 2004 av stengah Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra. Lyset kommer jo fra personen som holder lommelykta, i tillegg til taklyset, ikke sant? Og da skulle det selvsagt vært skygger på veggen bak "monsteret" også. Jeg bryr meg heller ikke så veldig om skyggene ikke er perfekte, det er gameplayen jeg gleder meg til. [edit] Doh. En Tiger var litt før meg Tihi. Men strengt tatt så stilte jeg bare et spm Lenke til kommentar
genesis Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 zefler Skrevet 16/07/2004 : 17:37 QUOTE (stengah @ 15/07/2004 : 18:24) Jepp, så pent ut, spesielt bumpmappinga. Men skyggene var skuffende. Det skulle vært skygger på veggen bak "monsteret", ikke bare på gulvet under det. kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra. har du sett på bildet? direct hit studer også våpenene i hl2... legg merke til at det er lagt skygger til som skal gjøre dem mer realistiske, men det er slettes ikke alle disse skyggene som er interaktive, noen forandrers altså ikke etter hvor lyset kommer fra og når en beveger seg mot, og inn i en skygge er det enten eller at man blir skyggelagt. deler av gordon/våpenene han bærer er aldri skygget, alt eller ingenting. dette er jo alt sett i en gammel alpha utgave og er forhåpentligvis fikset. er det forsatt ÿber-u-realistiske ting i ferdigutgaven er det skuffende. ting som_ når ett raketthode smeller av 800meter vekke, vil man nok ikke høre lyden EKSAKT når det går av, noe man gjør i alphaen Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 er det forsatt ÿber-u-realistiske ting i ferdigutgaven er det skuffende. Det vil være en masse urealistiske ting i ferdigutgaven (en alien-invasjon og et tyngdekraft-opphevende våpen for eksempel), såpass vet vi allerede. Mine forhåpninger til Half-Life 2 går på hvorvidt det kan levere en helhetlig, fengslende og spennende forestilling, ikke på hvor mange fysikk-features de får inn. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 oerhört Skrevet 16/07/2004 : 18:14 QUOTE (genesis @ 16/07/2004 : 18:00) er det forsatt ÿber-u-realistiske ting i ferdigutgaven er det skuffende. Det vil være en masse urealistiske ting i ferdigutgaven (en alien-invasjon og et tyngdekraft-opphevende våpen for eksempel), såpass vet vi allerede. Mine forhåpninger til Half-Life 2 går på hvorvidt det kan levere en helhetlig, fengslende og spennende forestilling, ikke på hvor mange fysikk-features de får inn. det var ikke xtremrealisme jeg var ute etter. jeg er bare ikke ute etter ett spill som er ÿber urealistisk. det er ganske markant mener nå jeg. såklart er det ikke bare dette jeg er ute etter. dagen jeg ser at man i ett spill bruker mer luft til dypere man går i vannet, den dagen vil nok "god-fysikk-i-spill"-delen av meg bli glad Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) I Half Life 2 er alt bortsett i fra settingen er meget realistisk. Måten materiale blir tatt i bruk i Source gjør spillet til et mer fleksibelt spill. Det mest stilige er hvordan treplanker oppfører seg. Dersom du slenger en tønne gjennom veggen, vil det bli et helt ekte hull etter tønnen. Hvor lite rått er det? Dersom du vil ha et enda mer realistiks spill en Half Life 2, så må man legge til rpg preg i spillet, som da Stalker gjør. Stalker vil vel blir det mest realistiske FPS spillet til dags dato når det kommer ut (da ser jeg bort i fra Operation Flashpoint serien siden det ikke er helt den samme genren). Endret 16. juli 2004 av TCi Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 zefler Skrevet 16/07/2004 : 17:37 QUOTE (stengah @ 15/07/2004 : 18:24) Jepp, så pent ut, spesielt bumpmappinga. Men skyggene var skuffende. Det skulle vært skygger på veggen bak "monsteret", ikke bare på gulvet under det. kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra. har du sett på bildet? direct hit studer også våpenene i hl2... legg merke til at det er lagt skygger til som skal gjøre dem mer realistiske, men det er slettes ikke alle disse skyggene som er interaktive, noen forandrers altså ikke etter hvor lyset kommer fra og når en beveger seg mot, og inn i en skygge er det enten eller at man blir skyggelagt. deler av gordon/våpenene han bærer er aldri skygget, alt eller ingenting. dette er jo alt sett i en gammel alpha utgave og er forhåpentligvis fikset. er det forsatt ÿber-u-realistiske ting i ferdigutgaven er det skuffende. ting som_ når ett raketthode smeller av 800meter vekke, vil man nok ikke høre lyden EKSAKT når det går av, noe man gjør i alphaen ok. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 zefler Skrevet 16/07/2004 : 17:37 QUOTE (stengah @ 15/07/2004 : 18:24) Jepp, så pent ut, spesielt bumpmappinga. Men skyggene var skuffende. Det skulle vært skygger på veggen bak "monsteret", ikke bare på gulvet under det. kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra. har du sett på bildet? direct hit studer også våpenene i hl2... legg merke til at det er lagt skygger til som skal gjøre dem mer realistiske, men det er slettes ikke alle disse skyggene som er interaktive, noen forandrers altså ikke etter hvor lyset kommer fra og når en beveger seg mot, og inn i en skygge er det enten eller at man blir skyggelagt. deler av gordon/våpenene han bærer er aldri skygget, alt eller ingenting. dette er jo alt sett i en gammel alpha utgave og er forhåpentligvis fikset. er det forsatt ÿber-u-realistiske ting i ferdigutgaven er det skuffende. ting som_ når ett raketthode smeller av 800meter vekke, vil man nok ikke høre lyden EKSAKT når det går av, noe man gjør i alphaen Dette var noe valve valgte å skru av, siden de fleste testerne trodde delayet på smellet var en bug. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 paranoideDette var noe valve valgte å skru av, siden de fleste testerne trodde delayet på smellet var en bug. :!: kom ikke som en bombe det nei. oppegående testere, men bør kanskje ta seg en tur ut i "reallife" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå