Gå til innhold

Half-Life: Bilde av den nye lommelykten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men siden HL2 kan kjøres med forhåldsvis lavt HW vil ikke Valve alienate noen av spillerene ved å ikke la de kjøre full dynamic lightning som de med bra HW ville gjort. Spillet ville jo blitt helt annerledes uten. Selv støtter Source alt dette, og mer til; det er bare et designvalg å ikke ha det med i selve spillet. Jeg for en, bryr meg ikke.

Lenke til kommentar
Jepp, så pent ut, spesielt bumpmappinga.

 

Men skyggene var skuffende. Det skulle vært skygger på veggen bak "monsteret", ikke bare på gulvet under det.

kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra. :mad:

Skyggene hadde sett slik ut hvis lyset kom fra taket, men gjør det det? :ermm: Hmm, bare lurer jeg...

Lenke til kommentar
kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra. :mad:

Lyset kommer jo fra personen som holder lommelykta, i tillegg til taklyset, ikke sant?

Og da skulle det selvsagt vært skygger på veggen bak "monsteret" også.

 

 

Jeg bryr meg heller ikke så veldig om skyggene ikke er perfekte, det er gameplayen jeg gleder meg til.

 

[edit] Doh. En Tiger var litt før meg :)

Endret av stengah
Lenke til kommentar
kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra. :mad:

Lyset kommer jo fra personen som holder lommelykta, i tillegg til taklyset, ikke sant?

Og da skulle det selvsagt vært skygger på veggen bak "monsteret" også.

 

 

Jeg bryr meg heller ikke så veldig om skyggene ikke er perfekte, det er gameplayen jeg gleder meg til.

 

[edit] Doh. En Tiger var litt før meg :)

Tihi.

 

Men strengt tatt så stilte jeg bare et spm ;)

Lenke til kommentar
zefler Skrevet 16/07/2004 : 17:37

  QUOTE (stengah @ 15/07/2004 : 18:24)

Jepp, så pent ut, spesielt bumpmappinga.

 

Men skyggene var skuffende. Det skulle vært skygger på veggen bak "monsteret", ikke bare på gulvet under det. 

 

 

kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra.

 

:roll: har du sett på bildet? direct hit

 

studer også våpenene i hl2... legg merke til at det er lagt skygger til som skal gjøre dem mer realistiske, men det er slettes ikke alle disse skyggene som er interaktive, noen forandrers altså ikke etter hvor lyset kommer fra :ermm:

 

og når en beveger seg mot, og inn i en skygge er det enten eller at man blir skyggelagt. deler av gordon/våpenene han bærer er aldri skygget, alt eller ingenting.

 

dette er jo alt sett i en gammel alpha utgave og er forhåpentligvis fikset.

er det forsatt ÿber-u-realistiske ting i ferdigutgaven er det skuffende.

ting som_

når ett raketthode smeller av 800meter vekke, vil man nok ikke høre lyden EKSAKT når det går av, noe man gjør i alphaen

Lenke til kommentar
er det forsatt ÿber-u-realistiske ting i ferdigutgaven er det skuffende.

Det vil være en masse urealistiske ting i ferdigutgaven (en alien-invasjon og et tyngdekraft-opphevende våpen for eksempel), såpass vet vi allerede. Mine forhåpninger til Half-Life 2 går på hvorvidt det kan levere en helhetlig, fengslende og spennende forestilling, ikke på hvor mange fysikk-features de får inn.

Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 16/07/2004 : 18:14

  QUOTE (genesis @ 16/07/2004 : 18:00)

er det forsatt ÿber-u-realistiske ting i ferdigutgaven er det skuffende. 

 

 

Det vil være en masse urealistiske ting i ferdigutgaven (en alien-invasjon og et tyngdekraft-opphevende våpen for eksempel), såpass vet vi allerede. Mine forhåpninger til Half-Life 2 går på hvorvidt det kan levere en helhetlig, fengslende og spennende forestilling, ikke på hvor mange fysikk-features de får inn. 

 

det var ikke xtremrealisme jeg var ute etter.

jeg er bare ikke ute etter ett spill som er ÿber urealistisk.

 

det er ganske markant mener nå jeg.

såklart er det ikke bare dette jeg er ute etter.

dagen jeg ser at man i ett spill bruker mer luft til dypere man går i vannet, den dagen vil nok "god-fysikk-i-spill"-delen av meg bli glad

Lenke til kommentar

I Half Life 2 er alt bortsett i fra settingen er meget realistisk. Måten materiale blir tatt i bruk i Source gjør spillet til et mer fleksibelt spill. Det mest stilige er hvordan treplanker oppfører seg. Dersom du slenger en tønne gjennom veggen, vil det bli et helt ekte hull etter tønnen. Hvor lite rått er det? Dersom du vil ha et enda mer realistiks spill en Half Life 2, så må man legge til rpg preg i spillet, som da Stalker gjør. Stalker vil vel blir det mest realistiske FPS spillet til dags dato når det kommer ut (da ser jeg bort i fra Operation Flashpoint serien siden det ikke er helt den samme genren).

Endret av TCi
Lenke til kommentar
zefler Skrevet 16/07/2004 : 17:37

  QUOTE (stengah @ 15/07/2004 : 18:24)

Jepp, så pent ut, spesielt bumpmappinga.

 

Men skyggene var skuffende. Det skulle vært skygger på veggen bak "monsteret", ikke bare på gulvet under det. 

 

 

kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra.

 

:roll: har du sett på bildet? direct hit

 

studer også våpenene i hl2... legg merke til at det er lagt skygger til som skal gjøre dem mer realistiske, men det er slettes ikke alle disse skyggene som er interaktive, noen forandrers altså ikke etter hvor lyset kommer fra :ermm:

 

og når en beveger seg mot, og inn i en skygge er det enten eller at man blir skyggelagt. deler av gordon/våpenene han bærer er aldri skygget, alt eller ingenting.

 

dette er jo alt sett i en gammel alpha utgave og er forhåpentligvis fikset.

er det forsatt ÿber-u-realistiske ting i ferdigutgaven er det skuffende.

ting som_

når ett raketthode smeller av 800meter vekke, vil man nok ikke høre lyden EKSAKT når det går av, noe man gjør i alphaen

ok. :dontgetit:

Lenke til kommentar
zefler Skrevet 16/07/2004 : 17:37

  QUOTE (stengah @ 15/07/2004 : 18:24)

Jepp, så pent ut, spesielt bumpmappinga.

 

Men skyggene var skuffende. Det skulle vært skygger på veggen bak "monsteret", ikke bare på gulvet under det. 

 

 

kjem jo an på kva slags vinkel lyset kjem ifra.

 

:roll: har du sett på bildet? direct hit

 

studer også våpenene i hl2... legg merke til at det er lagt skygger til som skal gjøre dem mer realistiske, men det er slettes ikke alle disse skyggene som er interaktive, noen forandrers altså ikke etter hvor lyset kommer fra :ermm:

 

og når en beveger seg mot, og inn i en skygge er det enten eller at man blir skyggelagt. deler av gordon/våpenene han bærer er aldri skygget, alt eller ingenting.

 

dette er jo alt sett i en gammel alpha utgave og er forhåpentligvis fikset.

er det forsatt ÿber-u-realistiske ting i ferdigutgaven er det skuffende.

ting som_

når ett raketthode smeller av 800meter vekke, vil man nok ikke høre lyden EKSAKT når det går av, noe man gjør i alphaen

Dette var noe valve valgte å skru av, siden de fleste testerne trodde delayet på smellet var en bug.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...