Gå til innhold

Forslag til anlegg

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe to svære høytalere av en tjommi. Han sa jeg trengte egen forsterker til de, og jeg lurer egentlig på hva annet utstyr jeg skal kjøpe.

Trenger en vanlig forsterker, bak-høytalere, sub og den i midten (er n00b på området).

Tenkte å bruke maks 5k på de tingene siden jeg betaler 5 k for fronthøytalerne (de er vel en rundt 180 høy, vet ikke om det sier noe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å bruke maks 5k på de tingene siden jeg betaler 5 k for fronthøytalerne (de er vel en rundt 180 høy, vet ikke om det sier noe)

At de er 180 høye sier nok mye.Da er det nok to 15 tommere i hver høyttaler.Det vil si at du trenger en enorm surroundreciver,eller en liten reciver med en stor 2 kanals effektforsterker for å drive de.Du trenger også 2 svære bakhøyttalere og en svær senterhøyttaler for at disse skal klare å holde følge med fronthøyttalerne dine.Alt dette får du IKKE for 5000 kr!

Jeg tror du skal glemme surroundlyd for en stund og heller satse på å bruke 5000 på en forsterker som kan drive de 2 høyttalerne du skal kjøpe.

Finn ut hva høyttalerne heter,så blir det lettere å hjelpe deg.Er det kanskje et par Cerwin-Vega høyttalere?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Skal kjøpe to svære høytalere av en tjommi. Han sa jeg trengte egen forsterker til de, og jeg lurer egentlig på hva annet utstyr jeg skal kjøpe.

Trenger en vanlig forsterker, bak-høytalere, sub og den i midten (er n00b på området).

180cm høy? Det må være noe hjemmemekk....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...