monzilla Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Skal kjøpe to svære høytalere av en tjommi. Han sa jeg trengte egen forsterker til de, og jeg lurer egentlig på hva annet utstyr jeg skal kjøpe. Trenger en vanlig forsterker, bak-høytalere, sub og den i midten (er n00b på området). Tenkte å bruke maks 5k på de tingene siden jeg betaler 5 k for fronthøytalerne (de er vel en rundt 180 høy, vet ikke om det sier noe) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Tenkte å bruke maks 5k på de tingene siden jeg betaler 5 k for fronthøytalerne (de er vel en rundt 180 høy, vet ikke om det sier noe) At de er 180 høye sier nok mye.Da er det nok to 15 tommere i hver høyttaler.Det vil si at du trenger en enorm surroundreciver,eller en liten reciver med en stor 2 kanals effektforsterker for å drive de.Du trenger også 2 svære bakhøyttalere og en svær senterhøyttaler for at disse skal klare å holde følge med fronthøyttalerne dine.Alt dette får du IKKE for 5000 kr! Jeg tror du skal glemme surroundlyd for en stund og heller satse på å bruke 5000 på en forsterker som kan drive de 2 høyttalerne du skal kjøpe. Finn ut hva høyttalerne heter,så blir det lettere å hjelpe deg.Er det kanskje et par Cerwin-Vega høyttalere? Endret 15. juli 2004 av Morten K Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 For 2.500 skal du få kjøpe min stereoforsterker Technics A700 MK2 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 For 2.500 skal du få kjøpe min stereoforsterker Technics A700 MK2 Du mener den klarer å drive 4 stk 15 tommere? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Skal kjøpe to svære høytalere av en tjommi. Han sa jeg trengte egen forsterker til de, og jeg lurer egentlig på hva annet utstyr jeg skal kjøpe. Trenger en vanlig forsterker, bak-høytalere, sub og den i midten (er n00b på området). Tenkte å bruke maks 5k på de tingene siden jeg betaler 5 k for fronthøytalerne (de er vel en rundt 180 høy, vet ikke om det sier noe) 180cm høy? Det må være noe hjemmemekk.... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Var det ikkje Proson som hadde ett eller anna på den størrelsen? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Var det ikkje Proson som hadde ett eller anna på den størrelsen? hvis det er den så har den 2*12" og er ikke så forferdelig effektetende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå