Gå til innhold

Hvordan skal jeg oppgradere ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte jeg skulle oppgradere maskinen min. Men er litt usikker på hva jeg skal oppgradere.

Hva trenger jeg mest ? Bruker maskinen til alt fra spill til... resten.

Dette er hva jeg sliter med nå:

Abit IC7-MAX3 I875P

Pentium 4 3.2 gHz

Corsair XMS-4000pro 1024 mb

Sapphire Radeon 9800XT

Alt inni ett Chieftec Scorpio maxi tower i sølv :)

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja skjermkort er viktigst når det gjelder spilling.

Jeg ville heller legge i mer penger slik at du får R x800 eller GF 6800. Det kommer til å vare mye lengere, desuten så trenger du bedere en 9800 for å spille HL2 på beste ytelse.

Men det der oppsettet holder lenge.

Endret av Jensi
Lenke til kommentar

Et Radeon x800 Pro koster bare 200kr mere en Radeon 9800 XT. Brikken ha mer å si en om det er Pro eller XT. ;)

Når jeg så etter så var faktisk Radeon x800 Pro billigere en Sapphire Radeon 9800 XT. :hmm:

Endret av Jensi
Lenke til kommentar

Joda, har nok penger. Men er det helt uaktuellt å kjøpe ny ram ? Er det ikke mye på markedet som er bedre enn de trasige Corsair brikkene mine ?

Skjønner at det er litt teit med 2 gb ram, men hvis man over hodet får bruk for det hadde ikke det vært domt...

Ellers liker jeg Radeon svært godt, å har tenkt på x800, koster bare 4600 for det beste, men jeg var klar over at det ble å komme noen replys om nytt skjermkort. Må vel ha nytt. Men noe annet ?

Lenke til kommentar
1 gb ram til, hadde jo vært bra!! eller kanskje En raptor harddisk eller 2 får ekstra ytelse :D hahaha, har du såpaas mye penger kan du jo kjøpe vannkjølingsett og overklokke pc`en litt...  MYE du kan gjøre..

Hva? 1 gb til :no: , hva skal han med det? 1 gb holder lenge.

Lenke til kommentar

Hvorfor må du oppgradere egentlig? Hva er det med PC´en du ikke er fornøyd med?

Jeg kan ikke se at det oppsettet ditt vil gi deg problemer i noen som helst spill (medmindre du bare MÅ kjøre Far Cry i 1600x1200 med full pakke på AA/AF).

Om du absolutt må kvitte deg med noen tusen, er vel det eneste som gir deg merkbart bedre ytelse ett nytt skjermkort. Du skriver ikke hva slags harddisk du har, men om du har en S-ATA disk med 8MB buffer, vil du ikke merke noen praktisk ytelsesøkning med å gå over til en RAPTOR.

R.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde hatt positive pengeproblemer for å si det sånn, i tillegg til det systemet, hadde jeg svidd av penger på en 74gigs raptor, vannkjøling og et av de nye pcv-kabinettene til lian li

Et nytt skjermkort er ingen vits, fyren har jo noe av det råeste som er å oppdrive! Vent til neste generasjon kommer, og oppgrader til sokkel 939 med pciX osv. Evt. kan du kjøpe en fin ny LCD-skjerm :p

Herr Brun

Lenke til kommentar

off... finner ikke ord. oppgradere det der..? ser ikke vitsen..

jeg mener, den pc'n der er jo så gammel og utdatert at det er jo liksågreit bare å kvitte seg med hele skiten å kjøpe nytt heller! doner den bort til noen du ikke liker, eller hiv den på dynga, bare skrap!

men seriøst, ville heller brukt pengene på bil, stereo, dop og horer. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...