Empty Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Skal ha et lite lan om litt og det blir sikkert noe downloading fra hverandre, men det som er problemet er at pc som blir downloada fra begynner å henge skikkelig. Har søkt på forumet og leste et sted at Dc++ var veien å gå, men kan si at det også ikke går smertefritt, men bedre... Finnes det noen andre måter å laste ned ifra hverandre uten at alt stopper opp ? Lenke til kommentar
SilentDrive Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hvis du bruker et program til å begrense hastigheten på downloadingen vil det sannsynligvis hjelpe. Du kan sikkert prøve NetLimiter her. Der kan du laste ned en 28 dagers "trial". Et annet program som også kan brukes er et lite og gammelt prog, men det funker bra til sitt formål. Nemlig Totalcopy. Jeg vet ikke hvor du kan får tak i det, men jeg har det på PCen så jeg kan sende deg deg på en eller annen måte. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hehe, en jeg gikk på høgskolen sammen med som lagde totalcopy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Advarer "Empty" å inntre DC hubber med Netlimiter. Då er det på hodet og ræva ut, ettersom folk ikke takler at andre senker bevisst hastigheten. Forøvrig tærer nedlasting (store overføringsmengder) på cpu'en, men i bunn og grunn er det hvor mye ram du har som er den utslagsgivende faktoren. Har opplevd overføringshastigheter på opp mot 19 mb/s (megabyte pr.sek) uten noen større cpu-load av den grunn. Forøvrig har jeg nærmere 2 gb ram. Har ikke mer enn amd xp1800 cpu klokka til xp2200+. Hope it helps. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hub admins har ingen mulighet til å vite om du bruker netlimiter. Over LAN, kan man enkelt sette opp en FTP server - for eksempel Bulletproof sin (tidligere G6) FTP server. Med denne kan enkelt sette ned prioritet og CPU forbruk vi innstillingene. _ johanf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Nei, men brukere som henter ned fra deg skjønner ugler i mosen når upload er satt meget lavt iforhold til hvor mye du har oppgitt som speed. Dessuten er bruk av NetLimiter egoistisk og tjener ikke fellesskapet og "DC-ånden" i det hele tatt. FY! Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Advarer "Empty" å inntre DC hubber med Netlimiter. Då er det på hodet og ræva ut, ettersom folk ikke takler at andre senker bevisst hastigheten. Forøvrig tærer nedlasting (store overføringsmengder) på cpu'en, men i bunn og grunn er det hvor mye ram du har som er den utslagsgivende faktoren. På LAN så setter man opp en DC-HUB selv, man kobler seg ikke på Nettet for å laste ned noe som ligger lokalt. Og å bruke netlimiter til å begrense båndbredden ned til f.eks. 5-10Mbit slik at maskina overlever er absolutt greit. Om maskina ikke overlever får ikke noen andre leecha heller. Men anbefaler dere å sette opp en DC-hub på LANet. Prøv f.eks. opendcd.sf.net, veldig enkel HUB som det er mer eller mindre umulig å gjøre feil i oppsettet på (10 forskjellige valg, i motsetning til endel andre HUB-software som har 100 valg). Fordelen med DC fremfor windows fildeling (som forresten tar utrolig mye CPU), eller FTP er at hvis to personer har de samme filene kan den ene forsvinne og du laster ned fra den andre istedenfor. Men selvfølgelig; det burde ikke ta så mye CPU ol. siden dere selvfølgelig bare skal dele stiler ol. med hverandre, og ikke warez Lenke til kommentar
xthal Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 (endret) Skaff et godt nettverkskort, det hjelper noe helt utrolig på LAN, styr unna realtek og andre jallakort, de spiser som oftest opp 90-100% CPU når de går for fullt! Og folk som bruker netlimiter på DC burde fått nakkeskudd edit: leif Endret 15. juli 2004 av xthal Lenke til kommentar
BASF Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Når du overfører data via nettverk så prosseseres all data igjenom et nettverkskort ... kjøp nettverks kort med prosessor på slik at den ikke bruker din cpu ... da må du kjøpe server netverkskort ... her er et alternativ ... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115129&cks=PRL Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Og folk som bruker netlimiter på DC burde fått nakkeskudd Indeed! Lenke til kommentar
SilentDrive Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Og folk som bruker netlimiter på DC burde fått nakkeskudd Indeed! Hmm... Det var vel her snakk om å bruke DC++ over LAN. Hvis man mekker sin egen DChub, og sitter på LAN og kopirer av hverandre, så ser jeg ikke noen problemer med å bruke NetLimiter. Hvis man gjør det over internett så er det en annen sak, har selv opplevd at folk har brukt NetLimiter og vet hvor irriterende det kan være. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Nei, men brukere som henter ned fra deg skjønner ugler i mosen når upload er satt meget lavt iforhold til hvor mye du har oppgitt som speed. Dessuten er bruk av NetLimiter egoistisk og tjener ikke fellesskapet og "DC-ånden" i det hele tatt. FY! Jeg syntes det er greit at man bruker Netlimiter så lenge man setter download speeden proposjonel: f.eks. 1kb upload = 3kb download [som er ganske standar]. Ikke det at jeg gidder og bruke dc++, som jeg syntes er det mest elendige programmet siden Minesveiper men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå