YokiShoki Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Hei! Har kjøpt meg en ekstern Lacie 250GB USB2/firewire disk. På min stasjonære PC starter disken opp med PC'en og skrur seg automatisk av når jeg skrur av PC'en (benytter firewire). På min bærbare PC (Inspiron 8200) med 4 pins firewire kontakt (vet ikke om det har noe å si) så skrur den seg ikke automatisk på og heller ikke av. Hva kan dette skyldes? Disken funker forøvrig normalt. Endret 14. juli 2004 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 http://www.lacie.com/support/faq/index.htm Kanskje finner du svaret her.......... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Har allerede sjekket FAQ på lacie.com, var ingenting der. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Send mail til support......? og spør dem............ Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Det har jeg allerede gjort, bare lurte på om noen andre hadde noen svar Ikke sikkert Lacie vil gi noe fornuftig svar siden jeg allerede har bekreftet at alt fungerer bra på min stasjonære PC, altså er det mest sannsynlig ikke noe galt med disken. De vil mest sannsynlig skylde på min bærbare PC og skyve ansvaret over på Dell Vi får se! Ingen andre som har noen gode tips!? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Men... Den FUNGERER på den bærbare også, ja? For om den gjør det regner jeg med at det er 4-pins-pluggen som er "synderen". 6-pins er med strøm og det er "av/på-knappen". Om den ikke fungerer i det hele tatt faller selvsagt alt jeg nå sa sammen... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Jo den fungerer fint, den vil bare ikke automatisk av og på. Kan godt være at du har rett Kjello2. Men synes det ville være rart hvis de to ledningene som fører strøm skal fungere som av og på knapp. Så og si alle bærbare PC'er benytter jo 4 pins kontakt. Merkelig av dem å benytte en slik løsning, uten av si hvordan dette vil utarte seg på en bærbar pc. Når jeg skrur den av manuelt så kommer det et stort klikk fra hardisken når lesehodene parkeres. Slik jeg forstår det så sliter dette mer på hardisken enn når den får skrudd seg av selv. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg har en LaCie 160 GB USB 2.0 disk (3,5"). Jeg har lest hele manualen, og alt som ligger på www.lacie.com, men finner ikke noe om hvordan denne disken skal skrues av og på. Dette virker jo i utgangspunktet såre enkelt når man har en on/off-bryter bak, men er det denne man skal benytte hele tiden? Den slår seg i alle fall ikke av når PCen er skrudd av, så jeg bare setter bryteren i OFF hver gang jeg ikke bruker den... Synes dette virker litt "drastisk". Føler meg slem mot disken Men men, jeg har jo 2 års garanti Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Har nå fått svar fra Lacie. Kjello2 hadde helt rett. Ved bruk av 4pins firewire kabel så skrur disken seg ikke på, eller av automatisk. Jeg er da nødt til å bruke av og på knappen foran på min Lacie disk. Dette på grunn av at disken bruker strømmen på de to ekstra pinnene på en 6pins kontakt til å fortelle om hardisken skal på, eller av. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Har nå fått svar fra Lacie. Kjello2 hadde helt rett. Ved bruk av 4pins firewire kabel så skrur disken seg ikke på, eller av automatisk. Jeg er da nødt til å bruke av og på knappen foran på min Lacie disk. Dette på grunn av at disken bruker strømmen på de to ekstra pinnene på en 6pins kontakt til å fortelle om hardisken skal på, eller av. "I shall treasure this thread for years and years..." Flott at vi fant det ut da... Og at LaCie svarer på spørsmål (så kjapt)! Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Noen som har peiling på om det er mulighet for å få en "automatisk" ON/OFF ved bruk av USB 2.0? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg har ikke USB2 på hverken bærbar eller stasjonær PC, bare firewire. Men hvis jeg kobler den til en av USB1 kontaktene mine så starter disken automatisk med PC'en. Hvilken disk har du DJ zooL? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hm, okey. Har LaCie 160GB P3 USB 2.0. Der er det en liten anonym ON/OFF bryter bakpå... Bruker den sammen med en iBuddie P4 (Elitegroup "bærbar"). Er ganske sikker på at strømmen på USB-portene er der fordi om jeg skrur av PCen (USB 2.0 TV-kortet holder seg litt varmt hele tiden selv om PCen er skrudd av), men jeg har prøvd å ta ut USB-ledningen også. Skjer ingen ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå