Gå til innhold

Jeg føler at jeg ikke får full utnyttelse av mitt 3d kort

Gef

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg et creative geforce2 titanium 64mb DDR minne 400Mhz.

På 3dmark 2000 får jeg 5700 poeng,jeg har lest at jeg skal egentlig få 6900 poeng.

Jeg bruker også den nyeste driveren til detonator.

Er det noe galt??

Jeg har en:

Pentium 3 733Mhz

384Mb SDRAM

Epox-d3va

30GB 5200RPM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En på arbeid så at når du kjøper et nytt skjermkort og installerer det, så bør du formatere harddisken og legge inn alt på nytt. I hvertfall på den partionen hvor operativsystemet ligger. Har dette problemet selv med gf3 ti/500TV hvor jeg ikke føler at skjermkortet yter det jeg hadde håpet på ettersom andre rapporterer langt bedre score enn meg. Kunne gjerne tenkt meg å høre hvorvidt det stemmer at en formatering av hd kan lønne seg med tanke på ytelse. Det er jo kanskje litt drastisk som medfører masse arbeid med mye kjedelig ventetid.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-23 00:15, Gef skrev:

Jeg har fått meg et creative geforce2 titanium 64mb DDR minne 400Mhz.

På 3dmark 2000 får jeg 5700 poeng,jeg har lest at jeg skal egentlig få 6900 poeng.

Jeg bruker også den nyeste driveren til detonator.

Er det noe galt??

Jeg har en:

Pentium 3 733Mhz

384Mb SDRAM

Epox-d3va

30GB 5200RPM

Grunnen til at du får så lite poeng er den treige prosessoren. På div. tester har man testet grafikkort på treige CPU'er, og poengsummen har gått betydelig ned. Faktisk synes jeg det er litt rart at du får så mye poeng på en 700 mhz prosessor...

Oppgrader til 1.5 ghz+ så får du full utnytelse av skjermkortet.

Lenke til kommentar

Tøv, man trenger da vel ikke innstalere hele OSet på nytt bare fordi man bytter grafikkort.

Nå har jeg hatt 10-15 grafikkort i løpet av en del år og jeg har aldri måtte innstalert hele OS på nytt.

Det er bare og passe på og avinnstalere de gamle driverne først og så velge standard display adapter , deretter starte maskinen på nytt og innstalere de nye driverne til ditt nye grafikkort.

Men men for all del for de som liker og gjøre masse unødvendig ekstrarbeid så ka fasken, innstaler nytt OS omså 3X for min del :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...