Gå til innhold

Skjermkort med "Low Profile"

Gurel

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger litt hjelp med å finne et bra skjermkort som passer i min fryktelig smale dell-boks. Maskinen er en såkallt "Small form factor" maskin jeg fikk grisebillig gjennom jobben, med rimelig gode specs på prosessor, minne etc. Så, siden dette er en jobb-pc må den selvsagt brukes til litt seriøs spilling, og da duger ikke skjermkortet som står i den, en Matrox G550, noe videre.

Problemet er nå at jeg har lett gjennom de aller fleste webshoppene jeg vet om, og det beste skjermkortet som er "Low Profile"( (eneste som passer) er et Geeforce FX5200 jeg fant hos komplett. Nå har jeg testet dette kortet på Groundcontrol 2, og selv om det forsåvidt funka "OK" er det mye samme nivået som jeg ville forventet av min gammle pc med halve prosessorkraften, halve minnet og en Geeforce 4200TI.

Så, mitt spørsmål er:

Noen som vet av et sted jeg kan finne et kort som passer fysisk inn i maskinen min, og som er kraftig nok til å ikke være en flaskehals for en AMD athlon på 2.6GHz med 512MB ram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at kortet kan være like bredt som en PCI bracket er.

Hvis jeg tenker riktig bør dette kortet passe, det er kort og ganske lite i størrelse og det kommer ikke til og bli noen flaskehals:

ATI Radeon 9600XT

Hvis du skal ha et veldig smalt kort blir nok flaskehals. Da blir det vel FX5200 eller et 9600SE som jeg tror er hakket bedre, men allikevel bare et "kontor-kort".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Ikke mange low-profile kort her... det er verdt å merke seg at disse kortene kun har ca halve høyden av et normal PCI/AGP kort, dvs at selve braketten der pluggene til skjemen sitter er mye kortere en vanlig!

ED: selv om det står "low profile" på webshopene, må man frem med baufil får å få korta til å passe.. noen som veit om noen "ekte" low profile kort?

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar

PS Data hadde noen modeller (og de hadde low profile brakett med i eska) da jeg bygde et lass pc'er til et firma. send en mail til de.. om ikke annet forhør det om braketten du ellers må bruke baufil på..

Endret av dominus
Lenke til kommentar

Tja, jeg vet det finnes noen vinkelbraketter for PCI, slik at kortet blir liggende parallellt med hovedkortet. Hvis noe slikt finnes for AGP også, hadde det kanskje vært noe for deg.

EDIT: Her var det noe slikt ja.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...