Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Avansert trådløst lan


Anbefalte innlegg

Hei alle,

 

Vi har et større nettverk med 25 pc'er. Kjører bredband igjennom Prestige 600 router som igjen går igjennom en SonicWall brannmur før spredenettet kommer. Klientene kjører mot Win2000server med faste ip'er.

 

Hvordan skal jeg koble et trådløst lan (D-link DWL 2000+) inn på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm et nytt problem.. Når jeg kobler aksesspunktet til nettet og logger meg på enheten så går det bare noen sekunder før jeg ikke får kontakt. I tillegg så virker det som at Lotus domino serveren også går i stå... Finner ikke serveren over tcp/ip..

 

Aksesspunktet står på 192.168.0.50 (som er default og resten av nettet har samme adresse serie 192.168.0.xx). Det er ingen konflikt i nettet på denne adressen heller..

 

Skjønner ikke helt dette...

 

Hadde ikke problem med dette da jeg testet den hjemme....

Lenke til kommentar

Det var over trådløst jeg prøvde å konfigurere den. Får ta den via kabel først ja..

 

Med hensyn på at klienten skal logges inn på server: Så må aksesspkt. ha en fast ip i nettet f.eks 192.168.0.50. Hvordan fungerer dette når f.eks aksesspunktet gir ip til klienten og ikke server?? Vil du da kunne logge deg inn på server som normalt?

 

Noen som kan utgreie litt her?

Lenke til kommentar
Med hensyn på at klienten skal logges inn på server: Så må aksesspkt. ha en fast ip i nettet f.eks 192.168.0.50. Hvordan fungerer dette når f.eks aksesspunktet gir ip til klienten og ikke server?? Vil du da kunne logge deg inn på server som normalt?

 

aksesspunktet må ha fast ip adresse, serveren må ha fast ip adresse. La oss si du setter opp dhcp (er det win2k server du kjører med domene??) enten på serveren eller aksesspunktet, du setter opp et scope (ip adressene som gies ut av dhcp) på aksesspunktet ut enten reserverer eller utelater ip adressen til serveren så den ikke blir delt ut. Setter du opp aksesspunktet med dhcp og fast ip adresse på server og aksess burde ikke noen klienter få noen problemer.

 

Du kan vel og finne mac adressa på server nettverkskortet ditt, legge dette inn i aksesspunktet og velg hvilken ip adresse den skal ha så vil den få samme hver gang. Dog fast på servere og aksesspunkt er å anbefale.

 

Håper dette var til hjelp

 

Koskov

Lenke til kommentar

-------ja vi bruker win2kserver, men vi kjører faste ip på server, dette på grunn av et nettverksskanningprog. samt et utskriftsfaktureringsprogram som krever dette--------

 

takker melbamix, jeg skal prøve ut dette på mandag, da jeg er på jobb igjen. Gir lyd fra meg vist ikke dette funker...

 

Takker så mye for hjelpen så langt, og det gjelder dere alle også.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...