Gå til innhold

Socket A pc til 8k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Philips 107T51 17" CRT-skjerm

Logitech Classic Tastaur, OEM/Bulk

Gigabyte K8NS nForce3 250

Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM

AOpen CD-RW Inkl. sort + sølv front.

OCZ 512MB Premier med heatsink

AOpen QF50A 300W, USB+AUDIO FRONT,

AMD Athlon 64 2800+ BOXED

Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP

Tot: 7 395,00 (inkl. mva.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
men det er jo noen hundrelapper igjen... for de så kan du jo eventuelt oppgradere skjermen til en eller annen 19" variant.. eller prosessoren til A64 3000+...

Enig der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
nå er jo ikke oppsettet socket A, som trådstarter ber om da.

Nei... å? Sist jeg sjekket ville de fleste foretrekke et S 754 oppsett foran et S A.

Lenke til kommentar

Leste dere topic? SOCKET A? Ikke socket 754.

Altså, socket 754, bob bob, skal man hoppe på 64 bit, så velg socket 939, men det trådstarter kanskje tenkte var å få en BRA socket a maskin, isteden for en "billig" halv god 64 bit maskin. Personlig ville jeg også ha kjøpt socket a i dag, kjøp en xp2400m og klokk den til 2,7-2,8ghz, da har du en rask pc, til en veldig billig penge!

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Nei... å? Sist jeg sjekket ville de fleste foretrekke et S 754 oppsett foran et S A.

fint for de, men som emnet sier så heter denne tråden " Socket A pc til 8k".

så da hadde det vel vært på sin plass å si "Socket A er på vei ut. om du

ønsker noe mer fremtidsrettet, kan du gå for...." for eksempel. en ting til; hvor

har du "Sist jeg sjekket ville de fleste foretrekke et S 754 oppsett foran et S A"

fra egentlig?

Endret av capy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

fint for de, men som emnet sier så heter denne tråden " Socket A pc til 8k".

så da hadde det vel vært på sin plass å si "Socket A er på vei ut. om du

ønsker noe mer fremtidsrettet, kan du gå for...." for eksempel. en ting til; hvor

har du "Sist jeg sjekket ville de fleste foretrekke et S 754 oppsett foran et S A"

fra egentlig?

Ok :)

Lenke til kommentar

Oppsett:

Abit NF7S , 775kr

AMD XP2400M , ca 800kr

Corsair TWINX512-3200 DDR-DIMM 512MB Kit, 1295

In-Win S551 Midi Tower ATX Hvit/Sort Kabinett m/300W , 591kr

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP, 1795kr

Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 Skjerm, 1895

Thermaltake Volcano 9 CoolMod Cpu vifte , 275kr

Logitech MX510 Optical Mouse USB & PS-2, Retail, 395kr

Keytronic Tastatur KT2001 PRO PS2 (Norsk Versjon),"SORT", Retail, 191kr

= 8012 kr + frakt

Men det går ann å benytte eventuelt billigere skjerm ol. for å komme ned i pris.

Alt er hos komplett.no, untatt cpu, den er fra itbutikken.no ,denne vil jeg anbefale deg på det sterkeste, du trenger ikke å extrem overklokke, men litt opp, til fx 2,2ghz, (xp3200 nivå), det går uten problem. Ønsker du å kjøre org. cpu, kjøp en xp2500 oem hos komplett.no , da får du med vifte, og cpu`en koster 745kr. Ang,vifte på oppsettet her, jeg har ikke peil på nye vifter, jeg har kjørt vannavkjøling i lengre tider, og er ikke oppdatert på det området. Ellers mangler det en opptisk enhet, dvd-rom, dvd-brenner, cd-brenner ol, men det stod ingen ønske om type, så jeg satte ikke opp noen.

Dette skal være en meget kompetent maskin, til en rimelig penge. Men kjøp en xp2400m og klokk den opp til 2,2 og gjerne videre, det vil du nok ikke angre på.

Lykke til! :w00t:

Lenke til kommentar
Oppsett:

Abit NF7S , 775kr

AMD XP2400M , ca 800kr

Corsair TWINX512-3200 DDR-DIMM 512MB Kit, 1295

In-Win S551 Midi Tower ATX Hvit/Sort Kabinett m/300W , 591kr

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP, 1795kr

Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 Skjerm, 1895

Thermaltake Volcano 9 CoolMod Cpu vifte , 275kr

Logitech MX510 Optical Mouse USB & PS-2, Retail, 395kr

Keytronic Tastatur KT2001 PRO PS2 (Norsk Versjon),"SORT", Retail, 191kr

= 8012 kr + frakt

Men det går ann å benytte eventuelt billigere skjerm ol. for å komme ned i pris.

Alt er hos komplett.no, untatt cpu, den er fra itbutikken.no ,denne vil jeg anbefale deg på det sterkeste, du trenger ikke å extrem overklokke, men litt opp, til fx 2,2ghz, (xp3200 nivå), det går uten problem. Ønsker du å kjøre org. cpu, kjøp en xp2500 oem hos komplett.no , da får du med vifte, og cpu`en koster 745kr. Ang,vifte på oppsettet her, jeg har ikke peil på nye vifter, jeg har kjørt vannavkjøling i lengre tider, og er ikke oppdatert på det området. Ellers mangler det en opptisk enhet, dvd-rom, dvd-brenner, cd-brenner ol, men det stod ingen ønske om type, så jeg satte ikke opp noen.

Dette skal være en meget kompetent maskin, til en rimelig penge. Men kjøp en xp2400m og klokk den opp til 2,2 og gjerne videre, det vil du nok ikke angre på.

Lykke til! :w00t:

Er mest enig med Wh1te sitt oppsett gitt, ettersom Socket 754 faktisk er MYE mer fremtidsrettet enn Socket A, og A64 gir bedre ytelse i spill, og det er igrunn ikke noe å krangle på..

Han gav bare det beste oppsettet som kan kjøpes for 8000..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er mest enig med Wh1te sitt oppsett gitt, ettersom Socket 754 faktisk er MYE mer fremtidsrettet enn Socket A, og A64 gir bedre ytelse i spill, og det er igrunn ikke noe å krangle på..

Han gav bare det beste oppsettet som kan kjøpes for 8000..

Jeg synes også trådstarter definitivt bør gå for et AMD 64 oppsett.

Lenke til kommentar

Vel, vel, hvor fremtidsrettet socket 754 er, kan vel diskuteres. Socket 754 forsvinner ganske snart til fordel for 939. Så skulle jeg hatt nytt system, så ville jeg vente til 4kvartal i år, da komme Nforce4 til socket 939 med PCI-E, da har du ett fremtidsrettet system.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vel, vel, hvor fremtidsrettet socket 754 er, kan vel diskuteres. Socket 754 forsvinner ganske snart til fordel for 939. Så skulle jeg hatt nytt system, så ville jeg vente til 4kvartal i år, da komme Nforce4 til socket 939 med PCI-E, da har du ett fremtidsrettet system.

S 754 er fremtidsrettet i den forstand at det er 64-bits. Dessuten er det ikke mange (av de som bygger sin egen pc) som sitter på samme socket i mange år, og det tar nok en god stund før S 754 fases ut.

Lenke til kommentar

Altså, det ville ta 12-18mnd før Socket 754 fases ut, så ikke si noe annet, bare fordi Socket 939 kommer..

Beklager at jeg sporer slik av topic, men du bør lese nærmere på hva som blir sagt.

Det kommer og et Socket 754 uten støtte for 64bit, for fremtiden, så det er jo fremtidsrettet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...