Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjerne startside som legger seg til sjøl...

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har fått en eller anna myserchnow som statside og uansett hvor mye jeg skifter startside så er det den som er startsiden når jeg starter explorer igjenn.

Har kjørt addaware men det hjelper ikke, noen forslag for og fjene den?

P.s bra pop up prog? (som stopper pop ups)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er bare å bytte nettleser til hva som helst annet. Mysearchnow fjernes ikke av Spybot, AdAware ekker antiviruspogram og det er bare dritt med den, som maaaaange av de andre. Anbefaler selv Opera så blir du kvitt disse problemene for evig og alltid (Kommer det slikt tull til Opera fikser iallefall de sikkerhetshull i motsetning til Microsoft slik at du raskt får det vekk igjen) og i tilllegg har du en bedre nettleser på praktisk talt alle punkter

Lenke til kommentar

Hehe, det er nok mulig å fjerne mysearchbar-saken hvis du VIRKELIG går inn for det (Mer avanserte Windows tweakeprogrammer kan nok kanskje klare biffen), men det er så vannvittig mange mer fordeler med en annen nettleser.

Ja, gi Opera et seriøst KRAFTIG forsøk. Anbefaler deg å hive deg rett inn i Opera med å lære deg mouse gestures så raskt som mulig og i tillegg ta i bruk mailklienten i Opera og dermed også hotbaren (Som dukker opp på venstre side). I v7.5 virker det som om den ikke kan fjernes i begynnelsen, men bare trykk F4 så løser det seg :)

Senere kan du hente den frem igjen og lære deg den. Genial til enormt masse ting :)

Lenke til kommentar

Click Start > Settings > Control Panel > Add/Remove Programs, select the 'My Search Bar' (MySearch variant), 'MyWay Speed Bar' (MyWay) or 'My Web Search Bar' (MyWeb) entry and click 'Remove'. For the MyWeb variant, be sure to also remove 'Fun Web Products Easy Installer'.

Open Internet Explorer, click Tools > Internet Options, reset your home page (General > Home Page) and search settings (Programs > Reset Web Settings).(Internet Options->General->Start Page) if it has been changed, and search settings (Internet Options->Programs->Reset web settings).

Lenke til kommentar

jeg bruker en kombinasjon av

CWShredder, HiJackThis og Ad-Aware. Med de tre kombinert (kjøre de om igjen om hverandre ett par ganger) så har jeg klart å fjerne de seigeste ting (f.eks. mysearchnow)

Hvis du ikke klarer det, start windows i sikkerhetsmodus.

Husk å reboote når du har kjørt de. Jeg pleier å lukke alle programmer jeg ikke vet hva er/essensiell, så kjøre CWShreddar, deretter HiJackThis, så Ad-Aware, før jeg kjører HiJackThis igjen. Deretter slår jeg av maskinen uten at windows får logget seg ut, da klarer ikke spyware'ne å få aktivisert seg igjen..

bare søk etter de på google.com

cwshredder ; hijackthis ; ad-aware

Lenke til kommentar

Jeg fjernet mysearchbar ved og først kjøre adaware og deretter trykk start - kjør. Skriv "msconfig", gå til arkfanen "oppstart". Der tror jeg du skal finne tre, fire lugubre programmer som hører sammen. Deriblant mysearchbar. Fjern hakene. Etter en restart skal de ikke være der lenger.

HetrTiXc

Lenke til kommentar

du kunne jo test MyIE2, bruker samme dll fila som IE men har "bedre" <min mening> mouse gestures enn Opera... kjørte opera lenge.. ble lei.. MyIE2 er rask og brukervennlig...

MyIE2 Nettleseren :love:

så kunne du kanskje sette startsiden til "about:blank" som da er min favoritt

evt. si til opera eller MyIE2 "ikke åpne noen sider"

Lenke til kommentar

har stor tro på alastor her. Har ikke testa det han sier personlig, men har nettopp fjerna jævelskapet manuellt. Fjern alt som heter:

"rule spam soft" under msconfig (og registeret)

"wavedatescr" under %systemroot%/program files (og registeret)

"cake save" under %systemroot%/program files (og registeret)

søk etter "meowping.dll" på disken(e) dine og fjern samtlige fra diskene og registeret

for å sjekke om du har klart å fjerne det kan du prøve følgende:

sørg for at du kan se alle skjulte filer ect (eller bare bruk Total Commander)

når du starter ie vil hijackeren genere 2 filer under documents and settings/%user%/local settings/temp/

disse er

seek default.exe og 64 file jump.htm

disse generes som sagt når IE starter og fjernes når IE lukkes. Du må altså sjekke når du har startet IE.

Håper dette var til hjelp....

edit: Har som regel ikke så mange skrivefeil som dette, men jeg har nå sitti i 2 timer for å finne ut hvordan man fjernet denne dritten manuelt, så jeg er "litt" trøtt!

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

nr. 1: Kjøre en google på "how to uninstall mySearchbar"

Her er noen linker jeg fant i full fart:

-http://www.spysweeper.com/mysearch-uninstall.html

-http://www.free-web-browsers.com/support/remove-mysearch.shtml

-http://www.kephyr.com/spywarescanner/library/mysearchbar.c/index.phtml

Google er din venn, bruk den!!!!! (kan aldri få understreket dette nok)

nr.2: Hent ned BHOdemon.

BANG! Problemet er fixa.

Lenke til kommentar
jeg bruker en kombinasjon av

CWShredder, HiJackThis og Ad-Aware. Med de tre kombinert (kjøre de om igjen om hverandre ett par ganger) så har jeg klart å fjerne de seigeste ting (f.eks. mysearchnow)

Hvis du ikke klarer det, start windows i sikkerhetsmodus.

Husk å reboote når du har kjørt de. Jeg pleier å lukke alle programmer jeg ikke vet hva er/essensiell, så kjøre CWShreddar, deretter HiJackThis, så Ad-Aware, før jeg kjører HiJackThis igjen. Deretter slår jeg av maskinen uten at windows får logget seg ut, da klarer ikke spyware'ne å få aktivisert seg igjen..

bare søk etter de på google.com

cwshredder ; hijackthis ; ad-aware

Det er litt artig at folk gidder å bruker IE når de i tillegg må bruke 3-4 tilleggsprogrammer for å fjerne all søpla som kommer inn :)

Selv bruker jeg Opera i tillegg til at routern har en firewall. Har ALDRI noe krøll med dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...