Gå til innhold

Skulle sette inn nytt HK

Dane

Anbefalte innlegg

Hadde en gammel Pentium 2 350mhz maskin.. jeg tenkte på å oppgradere.. Jeg fikk derfor tak i ett AK57-EC kort med AMD Duron 800mhz i.. når jeg skiftet om hk og plugget i alt, satte i strömmen igjen. så kom det en feilmelding etter at den hadde sjekket etter IDE komponenter. " No Primary Ide Channel 80" eller noe sånn.. og så gikk den ikke videre derfra.. kommer heller ikke inn i Bios. noen som vet hva som er galt.. den finner HD'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde en gammel Pentium 2 350mhz maskin.. jeg tenkte på å oppgradere.. Jeg fikk derfor tak i ett AK57-EC kort med AMD Duron 800mhz i.. når jeg skiftet om hk og plugget i alt, satte i strömmen igjen. så kom det en feilmelding etter at den hadde sjekket etter IDE komponenter. " No Primary Ide Channel 80" eller noe sånn.. og så gikk den ikke videre derfra.. kommer heller ikke inn i Bios. noen som vet hva som er galt.. den finner HD'en.

Feil type kabel? Har du fin 80-pins ide-kabel?

Lenke til kommentar

Det betyr at du bør bytte IDE kabelen. Kabelen din har 40 ledere, mens nye kabler har 80. ATA-33 og lavere har 40 pins kabler, mens ATA-66 og opp har 80 :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, det som skjedde nå var at jeg satte inn nye kabler.. feilmeldingen kommer ikke.. men etter IDE komponent searchen.. så kommer jeg ikke videre(altså helt samme som för, bare uten feilmeldingen).. da står bare hd og spinner.. er Hk'et kaputt?

Lenke til kommentar

Vi burde kanskje nevnt at en 40-leders kabel ikke betyr at det stopper opp, det går bare tregere.

Ingen grunn til å mistenke HK enda. Du må sjekke disken, se om du får partisjonert og formatert den. Hvis det ikke nytter så må du prøve en annen disk. Hvis det fremdeles ikke nytter så kan man begynne å tenke på HK.

Lenke til kommentar

Nå satte jeg inn ett MS 6340 , men når jeg skrur på så kommer det rytmisk piping etter en stund.. og ikke noe signal til skjermen.. har prövd å skifte om på ram brikker.. og diverse.. men samme skitet alikevel.. er hk'et busta?

Lenke til kommentar

Kan det stemme at hk MÅ ha vifte for å funke? har bare en kjöleribbe nå.. og virker som at hk gir seg rett etter IDE search.. kommer ikke inn i bios heller.... han jeg kjöpte det av sa at grunnen til at den ikke funker er at jeg ikke hadde vifte..

Lenke til kommentar
' date='22/07/2004 : 09:50'] du vet at du må instalere windows på nyt viss du har byttet HK?

Du har et poeng der, men han kommer ikke ut av bios, og heller ikke i nærheten av innstillingene.. Kan ikke komme på noe som kan nærmere seg problemet, men prøv et sett med nye/eldre kabler? Dukker hd`en opp i oppstarten da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...