Thrillseeker Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hei, har et lite problem når jeg starter pc'n, den står på i et sec så skrur den seg av? satt inn nytt hovedkort idag, den er av typen abit nf7 vs 2. strømforskyninga lager en liten lyd og vifta på den snurrer rundt ca en gang.. det er et rødt lys på hovedkortet.. noen tips? takker for svar Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 høres ut som et strøm problem.... hvordan psu har du?? Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 qtec 550w, den funka fint på torsdag Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 dobbel post ? syns så tydelig at eg nettopp svarte på en lik post en plass Lenke til kommentar
razer Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Er nok dobbelpost ja.. Thrillseeker, akkurat samme skjedde hos meg, PSU'en hadde funka i nesten ei uke, så klikka den... Prøv med en annen PSU.. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hadde akkurat samme problem, hk'et var vist døtt. Hadde hatt det samme hk'et i over et år. Sente det på datakjeden og de viste heller ikke hva som var feil, fikk nytt med en gang Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Haha, eg og hadde samme problemet. Eg fjerna en del kjølepasta frå cpu'n og vips så funka det. Har du klussa med cpu'n og kjøleren når du skifta hk? Lenke til kommentar
MaJuice Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Prøvd og resette BIOS'n ? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hvis det røde lyset er en del av en sånn diagnosesak så kan du se i manualen hva den betyr Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Byttet kjøleren min med vannkjøling nylig. Når jeg skrudde på PC'n igjen så oppførte den seg akkurat slik du beskriver. Jeg tenkte at.. nå har man lagt gullegget, men neida, det ble liv igjen. Det jeg gjorde var som følger: Tok ut en og en del, begynte med PCI kortene, deretter hd, floppy og optisk, deretter ram. Jeg så også etter at cpu kjøleren fint, sjekket at det var "noe" (jeg måtte lage jukseløsning) som ga hk vifteturtall (mitt hk får noia hvis ikke cpu viften går under en viss hastighet). Min maskin bootet tilslutt heldigvis.. håper du får liv i din også. Når jeg har hatt død psu så har den vært totalt død, men jeg vet ikke om det betyr at du ikke har et PSU problem. Edit: Det første jeg ville prøvd er faktisk å ta ut en rambrikke... ja det er rart, men det hjelper av og til, så kan du slå av og putte den i igjen etter på... Endret 23. juli 2004 av larskrru Lenke til kommentar
Feinom Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvis det røde lyset er en del av en sånn diagnosesak så kan du se i manualen hva den betyr Nei, på ABIT NF7-S v2.0 betyr det bare at det er strøm på hovedkortet, så det er ikke farlig at det lyser rødt. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Dvs at det faktisk er et must!! =) veldig positivt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå