Gå til innhold

abit nf7 starter i 1 sec, så skrur seg av

Anbefalte innlegg

hei har et lite problem når jeg starter pc'n, den står på i et sec så skrur den seg av? satt inn nytt hovedkort idag, den er av typen abit nf7 vs 2. strømforskyninga lager en liten lyd og vifta på den snurrer rundt ca en gang.. det er et rødt lys på hovedkortet.. noen tips? takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, har akkurat det samme problemet nå.. Skjedde en gang før, lot maskina stå av i ca. 1 time og den funket som før igjen. Nå har det skjedd igjen (andre gang på en uke), men nå vil den ikke på att...

Pc'en er 1 uke gammel..

Hvor du bestilte HK fra?

Skal si fra om jeg finner en løsning!

Lenke til kommentar

Når hovedkort slår seg tvert av har det somregel noe med spenningene å gjør. Får det ikke nok mat så slår det seg av...

- prøv, som sagt her, med en annen PSU

- sjekk at det ikke står skruefester igjen i kabinettet ditt som ikke er sentrert til dine hull i HK. Gjennværende kan jorde HK ettersom HK kan presses mot denne der det ikke er hull i HK

- monter opp sjiden din uten kabinett.. rett på bordplata med kun de mest nødvendige ad-ons.. fungerer det normalt da bør du være litt mer nøye når du monterer greiene dine

Lenke til kommentar
Var hjemme å henta en "ny" PSU nå istad, var nok det som gjorde det ja... Tror den andre dritt-psu'en tok med seg den helt nye 200gb disken min også.. :(

Var forresten en Hiper 350W, 5 dager gammel :roll:

En kompis av meg opplevde at partisjonene forsvant i et lignende problem som du har opplevd.

For han var det bare å formatere HD'en på ny.

Opplevde selv at HD'en muligens var i ferd med å ta kwelden når HK begynte å ta kwelden. fikk IRQ kræsj opp og ner i mente.

ved nytt HK ble det en del scandiskfix sesjoner under oppstart. etter en 8-10 runder har HD'en oppført seg helt glimrende :w00t:

edit: på en 5 dager gammel PSU har du retur-rett, innbytte rett osv osv osv

de fyste 10 dagene kan du skrike ekstra skjønner du

Endret av Kozesmurf
Lenke til kommentar

Hehe, er noe merkeligt med harddisken nå ja, kommer inn i windows, så krasjer den etter 2 sec (bluescreen), tar jeg en scandisc før oppstarten klarer den seg fint.. Tipper det er bare å formatere..

Skal klage på psu'en ja..! grrrr.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...