FVH Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg har ABIT NF-7 v.2.0 med integrert lydkort. Dette synes jeg ikke er noe særlig, og har derfor kjøpt et eget lydkort (Soundblaster Audigy 2 ZS Platinum PRO). Han som solgte det til meg sa at jeg må gå inn i BIOS og "slå av" det integrerte lydkortet før jeg installerer det nye. Hvordan gjør jeg det? Har vært i BIOS og sett, men fant ikke noe. Kjører XP Home. Er det andre ting jeg må gjøre før det nye installeres, må det f.eks. avinstalleres noe ? Takker så mye for hjelp. Lenke til kommentar
mordersko Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) ------------------- Endret 25. februar 2007 av mordersko Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Å deaktivere det intergrerte lydkortet er veldig greit, siden det kan ødelegge for det nye. Du finner ut hvordan du gjør det i manualen Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Ligger sikkert under: Integrated Peripherals --> OnChip PCI Device --> OnChip Audio Controller Med forbehold. Har kun hatt ett nyere Abit hovedkort. [Edit: Skrivefeil] Endret 17. juli 2004 av Kenneth_S Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Det skal ikke være nødvendig å deaktivere i BIOS. Det enkleste er å deaktivere kortet i Windows. Høyreklikk på Min datamaskin og velg Egenskaper -> Maskinvare -> Enhetsbehandling. Høyreklikk så på det integrerte lydkortet og velg Deaktiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå