Gå til innhold

Har kjøpt Söldner - kommer ikke online


Anbefalte innlegg

Har skaffet Söldner i dag, og har installert siste patch. Men jeg kommer ikke online :hrm:

Har aldri opplevd det med noen andre online-spill, som jeg har hatt mange av. Problemet oppstår når jeg skal kontakte serveren for å registrere meg. Da får jeg beskjed om at det ikke er noen kontakt. Alt annet er ok med nettilgangen.

 

Noen løsninger?

 

Dette spillet er ikke verdt lagerplassen når det gjelder single player. Det er kjøpt kun for online-spilling. Jeg blir så irritert :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har ikke brannmur.

 

Her er for øvrig feilmeldingen jeg får:

Socket error: 10061

Unable to connect to portal (portal-en.jowood.de)

Check internet connection, proxy configuration, ets

 

I tillegg får jeg denne meldingen når jeg prøver å oppdatere (har oppdatert manuelt) under Online Patchclient:

An error occured connectiong to the patch host

Code: [10061]

Hostname: [patch.jowood.de:7458

Using proxy: [0]]

Lenke til kommentar

¤#"%%¤& :mad::mad::mad:

 

Har prøvd å reinstallere spillet uten at det fungerte. Skjønner %&¤§#% ikke hvorfor jeg ikke kommer inn på serveren!

 

Har sendt melding til suport, men leser i forumet at noen har ventet i hele fire uker, uten å få svar. Jeg gremmes!

Lenke til kommentar
¤#"%%¤&  :mad:  :mad:  :mad:

 

Har prøvd å reinstallere spillet uten at det fungerte. Skjønner %&¤§#% ikke hvorfor jeg ikke kommer inn på serveren!

 

Har sendt melding til suport, men leser i forumet at noen har ventet i hele fire uker, uten å få svar. Jeg gremmes!

LOL!

Du gremmes??

Tror du bør slå opp i ordboka di hva "gremmes" betyr... :tease:

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
¤#"%%¤&  :mad:  :mad:  :mad:

 

Har prøvd å reinstallere spillet uten at det fungerte. Skjønner %&¤§#% ikke hvorfor jeg ikke kommer inn på serveren!

 

Har sendt melding til suport, men leser i forumet at noen har ventet i hele fire uker, uten å få svar. Jeg gremmes!

LOL!

Du gremmes??

Tror du bør slå opp i ordboka di hva "gremmes" betyr... :tease:

Hva er det du prøver på? La nå de som kan bistå med noe sakelig skrive her, i stedet for å ødelegge tråden. Gremmes er brukt med sitt rette.

 

Jeg har nok å stri med Söldner, om det ikke skal være idioter som deg som ikke engang vet hva de skriver om.

 

Slå opp i ordboka selv, så får du se at det betyr bitterhet, sorg og harme. Nettopp det som var mitt poeng.

 

Finn et språkforum, du har noe å lære før du i det heletatt forsøker å pirke på andre :thumbup:

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Har du kommet noe lenger AK47?

 

Har du hatt demoen innstallert? Fjernet du isåfall Söldner mappen som lå under "min datamaskin"? Hvis ikke, fjern Söldner, fjern mappen, deretter legger du det inn på nytt.

 

Prøv så å joine en server (som er grønn) UTEN å ha patchet opp først, fungerer det?

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
Har du kommet noe lenger AK47?

 

Har du hatt demoen innstallert? Fjernet du isåfall Söldner mappen som lå under "min datamaskin"? Hvis ikke, fjern Söldner, fjern mappen, deretter legger du det inn på nytt.

 

Prøv så å joine en server (som er grønn) UTEN å ha patchet opp først, fungerer det?

 

des,OUT!

Hei, jeg har ikke hatt demoen installert. Det hele var et impulskjøp etter å ha lest noen anmeldelser.

 

Jeg får desverre ikke joinet noe som helst. Dette fordi feilmeldingen kommer allerede når jeg trykker på onlinespill i hovedmenyen og prøver å registrere meg. Når jeg skriver inn brukernavn og gjentar passordet to ganger og trykker connect, eller hva det sto der, så får jeg feilmeldingen. Om at jeg må sjekke internettilkoblingen. Jeg får ikke sett så mye som en farge til oppkobling, kun en beskjed øverst til høyre om at jeg ikke er koblet til server.

Lenke til kommentar

Hmm, og du har ikke noen som helst form for brannmur? Slått av XP sin innebygde?

 

Vanlig bredbånd? Du er administrator på din maskin også?

 

EDIT: Start opp Söldner, deretter alt-tab'er du, se så om du har fått ikonet for Jowood-portalen nederst i høyre hjørne. Dersom ikke, gå så inn i mappen for spillet->Portal->jwdcom.exe (dobbeltklikk sistnevnte)

 

Gå så tilbake til spillet og prøv igjen...

 

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
I tillegg får jeg denne meldingen når jeg prøver å oppdatere (har oppdatert manuelt) under Online Patchclient:

An error occured connectiong to the patch host

Code: [10061]

Hostname: [patch.jowood.de:7458

Using proxy: [0]]

Det er fordi denne funskjonen ikke er aktivert fra Jowood enda (spillet kom vel tidlig)... :D

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Et lite tips til bare.

 

Ser at du kommer opp med Tysk portal, hos meg er det EU portal.

 

Hvis du fjerner innholdet i følgende fil:

 

Soldner - SecretWars\game\Bin\Config\portal.ini

 

EDIT: Du må muligens ta med denne også:

 

Soldner - SecretWars\Portal\portal.ini

 

Og erstatter de med dette:

 

[connection]
host = portal-eu.jowood.de:5333
serverhost = portal-eu.jowood.de:5333


[dedicated]
childjid = gameroom


[package_roots]
soeldner = soldnerlobby@actiongames


[taskbar]
tooltip = Söldner Portal

[proxy]
host = 192.168.101.19
password = 
port = 1080
type = none
username = 

 

Lagre og prøv på nytt.

 

edit: feil endelse på filen.

 

 

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
Et lite tips til bare.

 

Ser at du kommer opp med Tysk portal, hos meg er det EU portal.

 

Hvis du fjerner innholdet i følgende fil:

 

Soldner - SecretWars\game\Bin\Config\portal.cfg

 

Og erstatter det med dette:

 

[connection]
host = portal-eu.jowood.de:5333
serverhost = portal-eu.jowood.de:5333


[dedicated]
childjid = gameroom


[package_roots]
soeldner = soldnerlobby@actiongames


[taskbar]
tooltip = Söldner Portal

[proxy]
host = 192.168.101.19
password = 
port = 1080
type = none
username = 

 

Lagre og prøv på nytt.

 

 

des,OUT!

Skremmende, jeg skulle akkurat komme med samme tipset :) Hos meg heter filen dog 'portal.ini'.

 

det er foresten akkurat dette som er problemet ditt. Du får ikke svar når du pinger

portal-en.jowood.de men pinger du portal-EU.jowood.de så svarer det.

 

Så bare bytt ut .en med .eu i den linja i portal.ini så er det nok ok.

Lenke til kommentar
Det er .ini den heter hos meg også. Takk for rettelsen...  :thumbup:

 

Hva syntes du om Söldner da storeelg?

 

des,OUT!

Vel, jeg fikk meg en latterkule når jeg testet singleplayeren. Men det viste jeg jo om så det er ok, hehe. (den har stort potensiale, men må nok fikses litt ja)

 

Multiplayer har jeg bare testet ca. 1 time. Jeg liker det veldig godt. Det er mye å irritere seg over her også, men spillet har enormt potensiale mener nå jeg. Enter fikser JoWood dette selv - ellers hvis JoWood feiler her så er jeg sikker på att moddere fikser dette.

 

Jeg disconnecter dog endel i MP - men det kan jeg leve med forløpig...

 

Nuvel, når vi først har kuppet tråden kan jeg jo spørre om ett par ting som irriterer meg endel...

 

Styring av kjøretøy: Må jeg bruke '3rd person view' og må er det ikke mulig å få view til å følge nesa på bilen? Dette irriterer meg stort...

 

Lagring av nickname: Dette endrer seg til default hele tiden? kjent bug eller noe jeg har godt glipp av?

 

Ting jeg ikke liker:

 

Ironsights: For klumpete, og jeg ønsker meg att jeg for en liten forstørring når jeg drar det opp - alle ironsight i BVF.

 

Tåkete teksturer? Vel...finner det veldig vanskelig å spille uten noen form for kikkertsikte...litt vanskelig kanskje å se fi...henger kanskje sammen med punktet over...

 

vel vel...nå skal jeg teste det litt mere :=)

 

edit: Og jeg ønsker meg ett norsk kurs til jul :p

Endret av storeelg
Lenke til kommentar

Takker for flere forsøk. Portalen min er som du viser til. Har til og med i min desperasjon prøvd å kontakte den amerikanske portalen, som har adressen 5222, i stedet for 5333. Det fungerte heller ikke.

 

Etter det jeg kjenner til har jeg ingen brannmurer på. XP sin kjenner jeg ikke til, men den tror jeg aldri har vært avslått. Brannmuren på routeren er avslått.

 

Da skulle det vel også være unødvendig å legge inn portene som anbefales i manualen (som riktignok er feil, men det fortelles i en PDF-fil som følger med spillet hvilke som er de rette).

 

 

Åhhhh, jeg skulle så gjerne spilt Söldner :dribble:

Lenke til kommentar
Takker for flere forsøk. Portalen min er som du viser til. Har til og med i min desperasjon prøvd å kontakte den amerikanske portalen, som har adressen 5222, i stedet for 5333. Det fungerte heller ikke.

 

Etter det jeg kjenner til har jeg ingen brannmurer på. XP sin kjenner jeg ikke til, men den tror jeg aldri har vært avslått. Brannmuren på routeren er avslått.

 

Da skulle det vel også være unødvendig å legge inn portene som anbefales i manualen (som riktignok er feil, men det fortelles i en PDF-fil som følger med spillet hvilke som er de rette).

 

 

Åhhhh, jeg skulle så gjerne spilt Söldner :dribble:

Klarer du å pinge portalen du har i portal.ini fila?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...