Scix Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 kvifor viser ikkje mozilla og iexplorer det samme på ei side. er heilt ny i faget. har laga ei side der eit css dokument seier at sida skal være 900x600. det ser slik ut .hoved { height: 600; width: 900; } så setter eg inn class="hoved" i body taggen i sida. mozilla viser det rett, men ikkje iexplorer kordan kan eg fikse dette? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 har du støtte for PHP kan du lage et script som sjekker om nettleseren er IE eller en annen, og så vise forskjellige stylesets basert på dette. Ellers, hvis du ikke bryr deg om validering (Iallefall ikke med XHTML) så kand u bruke Conditional Comments som funker på samme måte, bare enklere Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Du må legge til en ening på lengde/høyde. f.eks 600px Blib: Conditional Comments er gyldig XHTML. Lenke til kommentar
Scix Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 det funka ikkje med px på slutten. har ikkje så mykje kode så eg legger den ut: index.html <html> <head> <title>http://tcv</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/style/style.css"> </head> <body class="hoved"> <h1 class="toptext">Velkommen</h1> <hr width="500"> <table class="tablemain" border="1" width="100%"> <tr> <td width="30%"> <p align="center">Linker</p> </td> <td width="70%"> <p align="center">Hoved</p> </td> </tr> </table> </body> </html> style.css .hoved { margin-left: 30px; margin-top: 30px; height: 600px; width: 900px; } .toptext { color: DarkOliveGreen; text-align: center; } .tablemain { background-color: WhiteSmoke; } Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Blib: Conditional Comments er gyldig XHTML. Å? Merkelig, jeg får validerings error på de jeg bruker midlertidig iallefall. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Blib: Conditional Comments er gyldig XHTML. Å? Merkelig, jeg får validerings error på de jeg bruker midlertidig iallefall. Kun den typen som er i bruk på denne siden, er gyldig. Altså <!--[if IE]> <style> Kode Her </style> <![endif]--> Endret 14. juli 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Hmm, beklager for å ta dette i tråden din Scix, men å ta dette i en ny tråd på dette stadiet ville vært håpløst. Men er det kun <style> som kan stå inni Conditional Comments kanskje? Edit: Tas i PM Endret 14. juli 2004 av Blib Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/style/style.css"> Prøv å endre til <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css"> Lenke til kommentar
Scix Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 det går heilt fint det. berre kjekt å hjelpe prøver og feiler litt til eg Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hmm, beklager for å ta dette i tråden din Scix, men å ta dette i en ny tråd på dette stadiet ville vært håpløst. Men er det kun <style> som kan stå inni Conditional Comments kanskje? Nei, du kan egentlig sette alt du vil inn i en cond.com. Vi kan jo ta dette på PM i stedet for å ødelegge tråden, da Lenke til kommentar
Scix Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 det hjalp ikkje mykje det, Sim, men takk alike vel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå