Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Liten 8-16P Switch med LEDs i kontaktene

Anbefalte innlegg

I sammenheng med ett fremtidig prosjekt leter jeg etter en liten 10/100 (evt 1000?) Mbit switch jeg skal bygge inn i en PC.

Her er kravene:

1. Maks utvendige mål er:

Bredde: 18cm

Høyde: 6cm

Dybde: 10cm

2. LEDs for aktivitet på samme side som kontakter

Helst vil jeg ha LEDs for link/aktivitet i kontaktene, slik som er vanlig på nettverkskort. Men LEDs på samme side er bra nok.

3. Strømkontakten på samme side som nettverkskontaktene.

Det er trangt om plassen, og en strømkontakt på det som blir "bakenden" på PCen vil være nødvendig for å holde stilen.

4. 8+ LAN-Porter

Hittil har jeg funnet en fin Sunsway/ST Lab Switch 10/100 16P. Denne oppfyller krav 1,3 og 4. Men LEDene blir vendt innover i kabinettet slik som planen min er nå....

Setter stoor pris på tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123148&cks=PRL

Den blir litt for bred og litt for dyp, og den har strømmen på baksiden :(

Jepp, det er det som regel som er problemet når man skal ha LEDs på samme side :(

Er det et problem at strømmen kommer bakpå? Du kan jo trekke strømmen inn på baksiden gjennom et PCI-sport eller lignende.

Er du litt flink med strøm kan du dra 230V fra PSUen din og mate AC/DC omformeren til svitsjen inni maskinen, da slipper du mere kabelvase også.

Lenke til kommentar
Er det et problem at strømmen kommer bakpå? Du kan jo trekke strømmen inn på baksiden gjennom et PCI-sport eller lignende.

Er du litt flink med strøm kan du dra 230V fra PSUen din og mate AC/DC omformeren til svitsjen inni maskinen, da slipper du mere kabelvase også.

Gode tanker... :yes:

Men jeg er redd for at jeg har for liten plass...

Kan vise hva jeg mener; her er en skisse av greiene med den switchen jeg fant selv lagt inn:

FMX-Beta-Overview-Thumb.jpg

Her er det ca 5 cm klaring mellom Switchen og CD-ROMen...

ca 13 cm fra baksiden av kabinettet og til CD-ROMen...

Alt avhenger av dimensjonene til switchen, er den liten nok i dybden, kan jeg sikkert gjøre noe av det du foreslår...

Jeg bruker denne hjemme. Kanskje litt for høy for deg, men ellers så skal den passe...

Den passer på alt unntatt pt 2, men jeg har gått for storebroren dens som jeg linket til i starten.

Edit: Leifer

Endret av Cybermantix
Lenke til kommentar

CD-ROM en i tegningen er en jeg tar fra den gamle maskinen min...

Uansett er ingenting spikra når det gjelder størrelse på greiene, siden alt skal lages fra bunnen av. Er vel nesten bare bredden som er fast (skal passe i skrivebordet).

Skal prøve å få opp en worklog når jeg får begynt på bygg-delen av prosjektet.

Målet er å få en fin Filserver/FTP/LAN-Maskin :whistle:

Lenke til kommentar

Har planer om et lignede prosjekt. Jeg skal bygge inn en dlink 624 eller en ovislink. Jeg har litt mer plass å ta av (skal ha 10 hd'r), men samme problem som deg - vil ha lysene synlige utenfra, og samtidig enkel tilgang på tilkoblingene.

For å slippe å dra fram maskina hver gang noe skal kobles skal jeg ha alle tilkoblinger ovenfra, under et lokk med kabelgater bakover. Dermed får jeg lysene på routeren nedover. Ved å sette den helt forran i kabinettet kan jeg gjøre dem synlige i front ved hjelp av speil.

BTW: Hvilket program laget du tegningen i? Jeg bruker selv Inventor til slikt, men fader'n trenger noe enklere.

Lenke til kommentar

Hittil har jeg funnet en fin Sunsway/ST Lab Switch 10/100 16P. Denne oppfyller krav 1,3 og 4. Men LEDene blir vendt innover i kabinettet slik som planen min er nå....

Setter stoor pris på tips  :thumbup:

Hvis du er flink med loddebolt kan du kjøpe deg 9 nye dioder (gjærne med litt fancy farge :cool: )på clas ohlson , og lodde av de orginale diodene på switchen du nevnte ovenfor, for så borre hull i kabinettet ditt til de 9 nye diodene og tilkoble de der de gamle led`ene sto på switchen! :yes: om du skjønner?

Kan bli skikkelig fet mod etter min mening!

edit: det blir da 17 dioder med switchen ovenfor, trudde du hadde valgt den med 8p på jeg!;)

Endret av TormodK
Lenke til kommentar

Det var ikke så lett å finne dette nei!

Netgear har et par som nesten klarer dine krav og selges av databutikken.com:

http://www.netgear.com/products/switches/desktop.php

Jeg synes forøvrig at det er smartere å ha strømkontakten gjemt litt unna, om den trenger en restart er det bare å nappe ut strømkontakten fra støpselet.

Om du vil lete videre vil jeg anbefale deg å sjekke hos de produsentene som er representert i produktguiden her på hw.no både under nettverk og nettverk, trådløs. Det ser ut som at du skal ha den i toppen av maskinen din, hva med å lage et vindu i toppen og så se etter switcher som har leds på oversiden av switchen og power samt kontakter på en av sidene?

Lenke til kommentar

petterg:

Jeg brukte Sketchup http://www.sketchup.com/ veldig kjapt og enkelt program. Har masse video-tutorials.

Her på Bit-Tech sitt forum finner du endel modeller. Ellers kan man jo Google'e etter mer ;)

TormodK:

:hmm: har tenkt den tanken ja... kan jo være neste steg i prosjektet isåfall...

bundern:

Jeg har sett igjennom produktene i produktguiden allerede, og fant ikke det jeg jaktet på. Men jeg jakter jo enda...

Bruks-PCen min, en Shuttle SN85G4 kommer til vanlig å stå oppå denne maskina, så ett toppvindu blir litt vanskelig å kikke igjennom... Men takk for forslaget. :thumbup:

Lenke til kommentar

Du har jo en mulighet til: Kan montere switchen (en av de med ledene på feil side) slik at ledene vender ut. Så skaffer du netverks veggkontakter som du monterer i kabinettet (og nummererer) og strekker interne kabler til switchen.

Tipper det finnes noen søte små netverkskontakter for infelling som kan brukes. Kanskje hos elfa.

Lenke til kommentar

Ellers kan jeg jo ta HELT av og demontere switcen og konstruere en ny med disse portene som har LEDs: :whistle:

h16798-thumb.jpg

hmm... kanskje jeg skal vente med så drøye prosjekter til skolen(dataingenør) begynner igjen, da har jeg tilgang på en fin lab med elektronikk og verktøy.

Edit: Skriveleif

Endret av Cybermantix
Lenke til kommentar

De er jo helt perfekte!

Ville vært litt forsiktig med å strekke nye kabelbaner på switchen. Man kan risikere at signalene kan svekkes dramatisk. Vet ikke hvor følsomt det er, men da jeg drev å lodda GHz signalforsterkere var litt for mye loddetinn i noen kritiske loddepunkter nok til at signalet ble ubrukelig!

Du kan jo alltids skaffe en switch som er litt for stor, og bruke kun innmaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...