Gå til innhold

sp2 formaterer hd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har aldri hørt at Cracks gjør slike ting. merkelig i såfall. tviler på at SP2 formaterer harddisken automatisk uannsett om det er piratkopiert eller lovlig XP den er installert på. høres utrolig usannsynlig ut.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig stemmer ikke dette. Microsoft ville aldri ha utsatt seg for det skredet av saksøkinger dette ville ført med seg. Selv om man har en piratkopi av windows på maskinen er det ikke dermed sagt av Ms har lov til å slette mengder av data som i verste fall kan være verd millioner av kroner. Det er mange måter å tolke loven på, og i en gitt situasjon kan det godt tenkes at man ville vinne et slikt søksmål. Hvis sogftwareselskapene så dette som en mulighet, hvorfor har de i så fall ikke gjort dette før? Det ville jo sannsynligvis skremme de fleste warezbrukerene.....

Lenke til kommentar

Innstallasjonen avbrytes bare dersom du ikke har gyldig Lisens nøkkel.

Har brukt Sp2 rc1 og Rc2 på 2 maskiner siden påske og har ikke hatt problemer med disse. Maskinene har vært stabile som bare det. Men det kan være en risiko.

Får man kjøpt en Student versjon eller oem utgave så koster det ikke så mye (ca 600-1500). Oem utgaver får man kjøpt dersom man kjøper harddisk eller cpu eller Hk samtidigcsom xp.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
det eneste som egentlig vil senke anntal pirat kopierte os er vel å senke prisen ned til et par hundrelapper..

Det er jeg faktisk veldig enig med deg. Når jeg kjøpte ny PC sto valget i mellom Windows XP og Linux. Når jeg så at Windows Stundeutgave koster 500 kr elns kjøpte jeg denne. Hvis jeg måtte punge ut med 1000 kr eller mer får en OEM utgave (eller lignende) hadde nok valget blitt Linux.

Edit: Men du har alltid noen, som har et "prinsipp" mot å ikke kjøpe programvare.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...