Gå til innhold

hva slags rå pc får jeg for 12 000?

Anbefalte innlegg

Hallo.. jeg trenger tips på hvor rå pc jeg kan få for ca 12 000? vil bruke den en del til spilling og ønsker utvidelse muligheter på den.. Noen forslag?

PS! jeg trenger ikke mus, skjerm eller tastatur..

Endret av Vegara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det kan regen med en bra 64-bit's pc..

3000+

1gb ram

9800pro

osv

Han skal spille og har 12 000. Da SKAL du ha x800Pro eller 6800GT og så kommer CPU-hastighet på andreplass ;)

Ellers er anbefalinger osv en god ting. Prøv å lage deg et bra oppsett så skal jeg kommentere det :)

Lenke til kommentar

Satt opp denne maskinen fra dell:

Dell

Utdrag:

Intel® 925X Express brikkesett med ICH6-R

Intel® Pentium® prosessorer med HyperThreading teknologi

Integrert RAID controller med Intel® Matrix Storage teknologi

Midnight Grey Mini-tower med 8x USB 2.0, 3x PCI, 1x PCIe x1, og 1x PCIe X16

Integrert Dell Gigabit Ethernet 10/100/1000 nettverkskort

Intel® Pentium® 4 Prosessor 530 med HT teknologi (3.0GHz, 800MHz FSB, 1MB

1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512]

74GB SATA Harddisk, 10.000RPM m. 8MB DataBurstTM

256MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X800 XT med DVI/VGA - TV-out via S-video port og dual monitor support

48x/32x/48x CD-RW

Integrert lydkort

Kr. 12942

Prisen starter på 7397 Kr m/1 års henteservice

Lenke til kommentar
Satt opp denne maskinen fra dell:

IKKE KJØP DELL

uansett hva du tenker med IKKE DELL..

de bare lurer deg.. billig første gang, men etter det må du betale masse ekstra pga. dell standarer.. en cd-rom f.eks er 1,5 mm mindre i en dell maskin, noe som gjør at du må kjøpe dell cd rom som er dyrere..

Lenke til kommentar

der hvor jeg har sommer jobb fikk vi inn 3 bruke dell severe. skulle bytte cd-romme.. den passa ikke.. testa med to andre som heller ikke passa.. de hadde ne brukt dell pc som vi tok cd-rommen fra og den passa..

det var også en post her om en som hadde fårr ødelagt strømm kabelen til sin dell lcd skjerm.. han ringte dell og de skulle ha 1500 får en ny kabel.. dette var ingen normal kabel men en type som dell selv har laget..

Lenke til kommentar

"Natrium"

Her snakker vi ikke om brukte Dell servere, men råe hjemme/spill pcer.

Dell 8400.

Etter garanti utløp har du (Hvor lang garanti du vil ha bestemmer du selv, fra 1 - 3 år) 5 års reklamasjon på dine deler.

Det vil si att hvis ting ryker, skal dette erstattes (gratis).

Dette gjeder ikke bevegelige deler som hardisk/vifter eller 3 parts deler.

Det er svært få ting dell lager selv.

Eks i 8400 maskinen:

Intel /Prosessor-Hovedkort

ATI /Skjermkort

Kingston /Minne

Western Digital /Hardisk

Lenke til kommentar

Min erfaringer med Dell er at man ofte får litt ubehagelig og lite serviceminded hjelp på normal supporten enten man ringer fra et stort firma, komune eller privat. Gold Support er det som gjelder hvis du skal snakke med hyggelige og hjelpsomme folk.

Det hender i blandt at de ikke sender det de skal eller sender feil også, litt irriterende, men alle gjør jo feil i blandt (noen oftere enn andre riktignok)

Ellers så har Dell PC'ene ofte lett for å gi i blåskjerm etter en stund, men da har vi gjerne returnet dem og så har vi fått noen nye. Etter et par sverdhugg går gjerne returen greit. Noen Dell modeller som feks GX270 har store problemer med Ghost, Altiris og RIS om du ikke bruker Dells egene fixer og drivere. Dell har mye egne drivere, de bytter også ut en hel del filer i Windows. Det skaper noen overraskelser en gang i blandt. Vi pleier å bytte ut OS'et med vår eget image basert på en standard Win installasjon. Dell driverne er vi ofte pent nødt til å bruke for å få maskinene til å fungere.

Vi sammenligner priser på et utall forskjellige PC løsniger flere ganger i uka og Dell har en lei tendens til å komme seirende ut med god margin. Frakten på rundt 704 kr overrasker imidlertid en del folk.. hihi..

Jeg skal ærlig inrømme at jeg helst vil slippe å ha eller bruke en Dell PC, men det går på følelser, ikke rasjonelle argumenter. Dell Servere, Laptop'er og Desktop'er er vel egentlig helt greie. Men overklokking er ikke høyt prioritert hos Dell, der er i alle fall sikkert.

Å få CD-ROM/DVD eller flere IDE harddisker til å fungere sammen er litt slit en gang i blandt med Dell. Skulle tro det bare var å sett jumperen slik det normalt er riktig, men neida.. i blandt må man prøve å feile i lange tider.. det slipper man gjerne med et standard hovedkort / BIOS.

Hvis du er på jakt etter ferdig byggede PC'er av standard merkevare komponenter kan du jo prøve en av disse:

HTPC - Fåes hos Hattelco forhandlerne. En av norges største produsenter.

Tundra - PS Data

Quad, og de andre fra Ødegaard & Co

Tech

Komplett

Edit: skrivefeil

Endret av larskrru
Lenke til kommentar

Dell Rawks :D

Men sånn seriøst, send mail til komplett, psdag og mpx og be om tilbud på en pc til 12000,- også slår du til på det beste, evt krangler litt og sier du fikk bedre et annet sted osv,

Lenke til kommentar

Men sånn seriøst, send mail til komplett, psdag og mpx og be om tilbud på en pc til 12000,- også slår du til på det beste, evt krangler litt og sier du fikk bedre et annet sted osv,

Lenke til kommentar

"larskrru"

Kan du fortelle meg hvilke deler som ikke er standart merkevare på Dell 8400 ?

NB ! Frakt er inkludert i prisen.

Instalere nytt os er en selvfølge.

Hvilke egene drivere bruker de i Dell 8400 ? (ingen)

Her snakker vi om Desktopper, ikke Servere.......

Lenke til kommentar

Men sånn seriøst, send mail til komplett, psdata og mpx og be om tilbud på en pc til 12000,- også slår du til på det beste, evt krangler litt og sier du fikk bedre et annet sted osv,

Endret av Hoel
Lenke til kommentar

Vel.. da har jeg smekket sammen noe i en fart... (driver og pakker reiser til tyrkia)

Tror det ikke ble så aller værst... men finnes jo alltid noe som skal synes slik er bedre osv..men det blir jo opp til deg.. synes dette ble ganske bra..

here it goes...

Epox

Tror hw.no testen storeboren av dette ... ser fin ut det. stor det store forsjellen var raid..

Cpu med vifte (boxed)

Satte ikke opp det frakeste av cpu.. men valgte et ok skjermkort i stedet..

Minne

Brukte de anerkjente Corsair brikkene.. koster litt extra men de fungerer bra.

Kabinett

helt ok greit kabinett.

Skjermkort.

Skjermkort konge kort ! hørte jeg noe si flashe? tror det går ann og flashe det til xt nemelig

Dvd brenner

Kjekt og ha.

Ide disk

valgte en stor ide disk.. greit med plass. kan du jo dele opp og ha 10 eller 15 gig på c: og resten til spill og ting..

Vel mitt lille forsalg... og kom gjerne med tilbake meldinger.. Garantern noen som vil forandre noe men...

lykke til værtfall.. :thumbup: ¨

Håkon

EDIT: PRISEN.. 11.941,00

Endret av HEE
Lenke til kommentar

Hei

Anngående Dell.

Du får en mye billigere pc ved og bygge den selv. Slik jeg ser det er Dell slik som Ipod lite for pengene , men et status symbol så det holder. Eneste argumentet for dell er at de ofte er pene og er stillegående , men det går det jammen det ann og fikse når en bygger selv også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...