Gå til innhold

6230 vs CX65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JEg ville klart tatt CX65, grunnet prisen, skjermen og designet ..

 

6230 er ikke fin! skjermen er for liten, og normale mobilbrukere har null nytte av radio/mp3 !

Jeg kommer til og skaffe mobil med Mp3 og radio selv neste gang jeg kjøper, men slik som markedet er nå, er batteriene en flaskehals!

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
6230 har kjedelig design!!!

hvorfor hyler du dette som det skulle vært fakta?

 

jeg personlig er svært uenig med deg her, og synes det blir for dumt å slenge ut denslags som om din mening er den eneste som betyr noe. jeg foretrekker rene, symetriske, og enkle designer fremfor fancy "n-gage" designer. jeg har tidligere valgt sony ericsson over nokia pga design, men skal nå tilbake til nokia pga designet til 6230.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

CX65/M65 har et av de aller beste VGA-kameraene på markedet. De har også noen av de beste billevisningsmulighetene, med flertrinns zoom og blafunksjon i fullskjermstørrelse, der bildet dreies i portrett eller landskap, alt etter originalen. Telefonene har også en gunstig pris. De er meget tilpasningsvennlige, med hurtigmeny, hurtigtaster, fargetema osv. CX65 har utskiftbart deksel, mens M65 er bygd for litt røffere bruk, som ME45 var. De har også dynamiske lys, som varsler i tillegg til, eller i stedet for lyd/vibra. De fleste Siemens-telefonene kan også firmware-oppdateres, med nedlastbare oppdateringer på Siemens hjemmeside.

 

Men dersom ovenstående ikke er avgjørende, ville jeg gått for en N6230. Den har det meste, og prisen er ikke avskrekkende. Da er stereo handsfree og minnekort med i pakken. At den har minnekortplass er et stort pluss, og den er en av de få telefonene som kan spille av mp3. Mp3 kan også brukes som ringetoner, og da snakker vi jo om "ubegrenset polyfoni", om man kan si det slik.

 

Jeg synes joysticken på Siemens-telefonene er mer presise å bruke enn 5-veistasten på Nokiaen. Men på CX65 må joysticken presses kraftig for at telefonen skal reagere. Dette er lettere på M65. Men sideveis fungerer begge telefoners joysticker glimrende. På Nokiaen er det litt for lett å trykke feil når man vil trykke inn 5-veistasten for å utføre et valg. Man trykker for lett på det som blir sideveis og oppover/nedover

 

M65 kan synkes med Outlook; CX65 ikke. Man kan her kun overføre kontakter/adressebok mellom Outlook og telefonens adressebok eller SIM-kort. N6230 synker som bare det.

 

På Siemens-telefonene sitter kameralinsen beskyttet, nedsenket i telefonen. M65 har i tillegg valget mellom en dekor-ring til å ha rundt hullet der kameralinsen er, eller et gummideksel, som festes i antennekontakten, og som dekker hele kameralinsen. Nokiatelefonens kameralinse er beskyttet av telefonenes bakdeksel, men glasset sitter meget utsatt til for riper. Dersom riper, kan nok disse fjernes med fin slipepasta, som tannkrem eller produktet Displex. Er det for galt fatt, kan heldigvis hele bakdekslet byttes enkelt.

 

Til slutt vil jeg nevne at jeg synes Siemens sin Slim Lumberg-kontakt er lettere å bruke enn Nokias Pop Port. Når man kobler til en datakabel, og ikke minst et handsfreesett, vil Siemens-utstyret være lettest å koble til, og det vil sitte tryggere. Når man bruker Nokias handsfree mens man er i bevegelse, skal det ikke alltid så mye til før man får et lite napp i ledningen, og det er da lett at Pop Port-kontakten kommer litt ut av posisjon, og stereomusikken fra radio eller mp3 blir mono.

 

Når det gjelder bilder, sjekk nettstedet www.sprites.dk Der finner man en rekke kameratelefoner, hvor man kan laste opp bilder tatt med de respektive telefoner. Der finnes bl.a N6230 og CX65. Sistnevnte har identisk kamera som M65.

 

Når det gjelder zoom på CX65/M65, skjer noe jeg ikke har sett før: Bildene blir mindre. Kun et utsnitt av motivet tas, og dersom man vil ha samme størrelse som bilder uten zoom, må man få dem over på PCen og så forstørre dem opp i en billededitor. Kanskje dette er gjort for å hindre at bildene blir kornete eller pikselerte, men det vil de jo bli dersom man forstørrer dem opp.

Lenke til kommentar

Det ble til slutt en K700 på meg, og angrer ikke et sekund. Kunne godt tenke meg å kjøpe en CX65 også....men har bestemt meg for å ALDRI kjøpe 6230! Hadde alltid Nokia før, for da var det jo liksom de som var i teten, men etter at Sony kom inn i bildet hos Ericsson har de jo bare blitt bedre og bedre. Og Siemens har jo også kommet seg kraftig, Siemens har liksom alltid hatt telefoner proppet med funksjoner til en gunstig pris, i motsetning til Nokia. Så i fremtiden blir det nok heller lite Nokia, men mer SE og Siemens :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...