halvardm Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ser også at du bruker bilder som meny og på pc'en min ser jeg veldig godt at du har brukt *.jpg bilder av dårlig kvalitet.. Bruk heller: a:link { display: block; } Det blir seende omtrent likt ut bare bedre.. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 er det bare meg eller er det faktisk en border på headeren? det er vel det som gjør at det stikker ut et par pixels oppe til høgre Det er en border på headeren i IE og FF... Hva den kommer av, vet jeg ikke helt.. Er nok jeg som ikke har vært påpasselig nok med koden... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Det er en border på headeren i IE og FF... Hva den kommer av, vet jeg ikke helt.. Er nok jeg som ikke har vært påpasselig nok med koden... Fordi dette skjer automatisk med bildelenker. Legg til img { border: 0; } så forsvinner den. Headeren burde forresten settes opp som h1-element: h1 a { display: block; overflow: hidden; padding: 142px 0 0 0; height: 0 !important; height /**/: 142px; width: 514px; background: url("banner1.gif") no-repeat; } <h1><a href="http://home.no.net/wiz01/">www.wizendraw.moo.no</a></h1> Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Takk! Men, når jeg bytter ut diven i header med h1 (var det du mente, sant?), så blir det et par pixler mellomrom mellom header og resten... Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Done. Hvis du ser på indexen... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Vel, fikk (som forventet) fikset det ved å legge til universalregelen * { margin: 0; padding: 0; } som du egentlig alltid bør bruke (imo), da du selv styrer margins og padding på alle elementer, i stedet for at det blir brukt forskjellige standardverdier. Du bør også sette opp menyen din i en liste, <ul> <li><a href="link.php">Link</a></li> <li><a href="link.php">Link</a></li> <li><a href="link.php">Link</a></li> <li><a href="link.php">Link</a></li> <li><a href="link.php">Link</a></li> </ul> Ta en titt her for fine eksempler på akkurat det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå