Gå til innhold

Asus A7N8X-E DELUXE - Ukompatibelt?

Acez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ppl! Calm down! Det er ikke Minnet, cpu'en elns... Det er BIOSEN!

Jeg hadde samme hovedkort og stressa med det i evigheter, prøvde alt, minne, skjermkort, cpu, disker, power.

Jeg gav til slutt opp og sa til pappa at han kunne stresse med det...

Han lasta ned ny bios og der funka det som et skudd!

Så til alle dere som sliter med et A7N8X-E DELUXE HK, BYTT BIOS!!!

Denne kan dere laste i fra Asus.com.

Lenke til kommentar

Jeg har 2stk PC 2700 Twinmos 512MB DDR til A7N8X-E DELUXE hovedkort og en AMD Barton 2800+.

OM det er winbond på rambrikkene vet jeg ikke, er leeenge siden jeg kjøpte dem.

Eneste jeg sliter med er å få fram begge maxtor diskene + DvD spiller og Cd brenneren, har bytta på jumperne både til cable select og valgt manuelt Slave og master. Får maks 3 av 4 på omgangen, Pov 6800 Ultra kortet virker nå i allefall så jeg spiller når jeg er lei av å bytte jumper og kabel plasser.

Noen som kan hjelpe meg med å få alle 4 på så hadde det vært fint.

Brukte Asus sin Update sak i windows (gikk fint å installere windows, men den likte ikke windowsen min fra et VIA kort) Lasta ned bios til desktopen, valgte så update bios from file, så var Biosen oppdatert inni windows. Genialt :D

Anbefaler dette kortet selv om jeg ikke har fått alle diskene/dvd/cd brenner online ennå :love:

Edit: Er vanlige ATA 133 harddisker, ikke S-ATA.

Endret av Mr.Anderson.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser det ikke er bare meg som sliter med A7N8X-E Deluxe...

Jeg byggde ny maskin og den funka fint ca en måneds tid, så beggynte jeg å få "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" , og mange andre BSOD meldinger.

(page fault, ntfs.sys etc)...

Maskinen er:

XP3200

A7N8X-E Deluxe

2x Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB

Augidy2 sound card

FX5700 Ultra.

Highpoint IDE controller card

3x WD drives, cdrw/dvd

Første trodde jeg det var windows som hadde tryna, og installerte winxp pro igjen på ny formatert disk. Det hjalp heller dårlig. Fikk diveresetips på http://www.nforcershq.com men fortsatt så kommer disse BSOD'ene.

(Tar man en søk på denne feilen på det forumet der får man mange som sliter med det samme).

Har prøvd å skifte gfx kort, lyd kort. kabler, testa alle disker for feil, Har testa ram titalls av timer uten å finni noe feil. har også testa en annen cpu (xp2800).

Har skifta PSU, samt satt opp volt'n på ram'n et hakk. Det virka til å hjelpe litt. har disabla usb'n i bios.

Maskina kan virke fint lenge for så å få bsod med disse hersens IRQL flere ganger på rad. Og den kan få disse feilene uansett om den jobber tungt eller bare har screensavern kjørende...

Kjøpte kortet hos Komplett, og har emaila dem, dem vil jeg skal sende in hele maskina. Siden den blir brukt daglig i job så er jeg lite lysten på det, enden på visa blir vel å hive hele drittkortet på dynga og kjøpe et annet. Anbefalinger?

Lenke til kommentar

Jeg har også samme kort. Og jeg fant ut at Corsair TWINX(PRO) 3200LL fungerer veldig bra til dette hovedkortet. Hadde litt problemer med skjermkortet (Radeon 9700 Pro) med AGP Apenture innstillinger, men dette ble rettet på med BIOS 1011. Jeg kjører S-ATA og dette fungerer prikkfritt. For interesserte: Hovedkortet med alt tilbehør (lydkort, nettverkskontrollere, firewire) er for øvrig støttet fullt ut i Linux (Slackware 10)

Lenke til kommentar
Jeg har også samme kort. Og jeg fant ut at Corsair TWINX(PRO) 3200LL fungerer veldig bra til dette hovedkortet. Hadde litt problemer med skjermkortet (Radeon 9700 Pro) med AGP Apenture innstillinger, men dette ble rettet på med BIOS 1011. Jeg kjører S-ATA og dette fungerer prikkfritt. For interesserte: Hovedkortet med alt tilbehør (lydkort, nettverkskontrollere, firewire) er for øvrig støttet fullt ut i Linux (Slackware 10)

Tja, mitt prob er at alt funka for så lang tid før det skjedde noe tull.... :( og ikke noe av hva jeg har prøvd å gjøre funker.... eneste som står igjen er å skifte hk i grunn :(

Lenke til kommentar

Hei

Jeg vurderer å kjøpe dette hk (hvis det er å anbefale??!), og lurer i grunnen mest på hvor mange harddisker man har mulighet for å ha i en maskin med dette hk.

Hvor mange ATA og SATA-disker kan man koble til medregnet en plass til optisk enhet?

På forhånd takk for info

Lenke til kommentar

Jeg har Asus A7n8x-e deluxe, barton 2500+ (OC til 3200+) på 400MHz bus, med Twinmos 2*256MB winbond brikker i dual-channel. Fungerer kjempefint.

Angående driver_irq_not_less_or_equal:

Dette er nesten aldri et hardware problem.

Definisjonen på denne STOP feilen finnes her:

http://www.microsoft.com/resources/documen...md_stp_ottj.asp

Kort fortalt går det ut på at alle enheter i maskinen blir organisert i kø (IRQ) etter hvor kritisk operasjonen er. Systemklokken har f.eks IRQ-0, og er mest kritisk. Et skjermkort har gjerne IRQ-11. Dette betyr at hvis systemklokken vil ha prosessortid, kan den når som bryte inn i arbeidskøen til skjermkortet. Skjermkortet blir tvunget til å gi slipp på sin tid for alle enheter med lavere IRQ, i dette eksemplet IRQ 0 til 10.

MEN: dersom det er en feil på driveren til skjermkortet, kan den nekte å gi slipp på sin arbeidsmengde når f.eks systemklokken vil gjøre noe, eller prøve å bryte inn i køen til en enhet med lavere IRQ. Dette godtar ikke systemet, og du får blåskjerm med driver_irql_not_less_or_equal.

Løsning: Legge inn nye drivere som fikser problemet. Personlig har jeg bare hatt dette problemet med harddiskkontrolldrivere og skjermkortdrivere (det siste typisk med GeForce-drivere) da disse har en høy IRQ, men bruker mye prosessortid.

Håper dette hjelper :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...