fjondotten Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hei Har et problem med det nye trådløse nettverkskortet mitt, D-Link G520... Det står ca 15 meter fra rutern, og får ikke kontakt i det hele tatt. Så jeg tenkte jeg kanskje skulle oppdatere til den nye firmwaren som skal ha opp til 100 % lenger rekkevidde... Men etter å ha lest litt rundt på sidene til D-link klarer jeg ikke finne rett firmware... Her er link til nettverkskortet: D-Link G520 Klippet fra hjemmesidene til D-Link; *Extended Range er en funksjon som øker rekkevidden med opptil 100 %. Blir tilgjengelig via gratis Firmware oppgradering i maj/juni 2004. Men som sagt, jeg finner ikke rett firmware. Her er den jeg fant på sidene til D-Link...Er dette den nyeste firmwaren som er tilgjengelig? På egenskapene til firmwaren jeg lastet ned, står det "sist endret 06.10.2003". På sidene til d-link står det jo at det skal komme en ny firmware i mai/juni 2004 som støtter lenger rekkevidde, og dette kan vel umulig være samme firmware som står oppgitt endret 06.10.2003? Noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
boosting Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 DLINK og drivere er et riktig "pain in the ass". Uansett, hvis du ikke får kontakt 15 meter fra ruteren, er det nok noe annet galt (hvis ikke du har meter tykke blyvegger Prøv å resette ruteren til "factory default", skru av all kryptering, og prøv igjen. Prøv evt. å la windows styre kortet, ikke DLINK sitt utility (som funker dårlig etter min erfaring). Lenke til kommentar
tKila Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hei Har et problem med det nye trådløse nettverkskortet mitt, D-Link G520... Det står ca 15 meter fra rutern, og får ikke kontakt i det hele tatt. Så jeg tenkte jeg kanskje skulle oppdatere til den nye firmwaren som skal ha opp til 100 % lenger rekkevidde... Men etter å ha lest litt rundt på sidene til D-link klarer jeg ikke finne rett firmware... Her er link til nettverkskortet: D-Link G520 Klippet fra hjemmesidene til D-Link; *Extended Range er en funksjon som øker rekkevidden med opptil 100 %. Blir tilgjengelig via gratis Firmware oppgradering i maj/juni 2004. Men som sagt, jeg finner ikke rett firmware. Her er den jeg fant på sidene til D-Link...Er dette den nyeste firmwaren som er tilgjengelig? På egenskapene til firmwaren jeg lastet ned, står det "sist endret 06.10.2003". På sidene til d-link står det jo at det skal komme en ny firmware i mai/juni 2004 som støtter lenger rekkevidde, og dette kan vel umulig være samme firmware som står oppgitt endret 06.10.2003? Noen som har peiling på dette? Har ikke noe mer peiling en deg. Driver selv og venter på denne firmware oppdateringen (til 108 Mbs) til min DI-624 ruter. Den skal visst også øke signalet (tx) noe. Sjekker D-link sidene hver uke, men de ser ut til å være udugelige. Ikke svarer de på mail heller. Blir nok et annet merke neste gang. Lenke til kommentar
fjondotten Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Har resatt rutern opp til flere ganger, ikke noe forskjell...Kryptering står heller ikke på... Leste noe om at man kan forsterke signalet ved hjelp av pringles-bokser (av alle ting...). Noen som vet hvordan dette gjøres? Putter man bare en pringles-boks utenpå antennen? Virker litt søkt, men jeg er villig til å prøve det meste... Har en bærbar med et 11 Mbps kort som får signal nesten helt bort til der den stasjonære som ikke får kontakt står. Men skulle nesten tro at det nye kortet (54/108 Mbps) skulle ha litt lenger rekkevidde... Får prøve å flytte maskinen helt bort til rutern å se om jeg får kontakt da. Hvis ikke er det kortet det er noe i veien med... Lenke til kommentar
boosting Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Har resatt rutern opp til flere ganger, ikke noe forskjell...Kryptering står heller ikke på...Leste noe om at man kan forsterke signalet ved hjelp av pringles-bokser (av alle ting...). Noen som vet hvordan dette gjøres? Putter man bare en pringles-boks utenpå antennen? Virker litt søkt, men jeg er villig til å prøve det meste... Har en bærbar med et 11 Mbps kort som får signal nesten helt bort til der den stasjonære som ikke får kontakt står. Men skulle nesten tro at det nye kortet (54/108 Mbps) skulle ha litt lenger rekkevidde... Får prøve å flytte maskinen helt bort til rutern å se om jeg får kontakt da. Hvis ikke er det kortet det er noe i veien med... Det skal jo ikke være nødvendig å ha en signalforsterker når det er snakk om 15 meter (hvis ikke, som sagt, det er mange vegger mellom PC og akesspunkt. Spesielt murvegger. Hvis mulig, prøv å ha PC i luftlinje med routeren, evt. sett den rett ved siden av PC'n for å teste). Mange har laget signalforsterker av pringlebokser, hermetikk bokser, gamle parabol antenner, osv.... et par google søk burde gi deg nok info om dette. Og nei, du må nok gjøre litt mer enn å bare sette den over antennen http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448 Har sett flere ganger, at Dlink's eget utility sliter med å koble seg opp. Jeg har personlig har bedre suksess med å la windows styre kortet (XP). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå