Hoax Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hva er egerntlig DoS angrep, har det noe med at noen luringer sender millioner "forespørsler" til en server eller noe sånnt? Anyway min ISP's nettleverandør BaneTele er under "angrep" og alt går i rykk og napp, hvor lang tid tar det normalt før ISP'er klarer å blokkere angrep? Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hva er egerntlig DoS angrep, har det noe med at noen luringer sender millioner "forespørsler" til en server eller noe sånnt? Anyway min ISP's nettleverandør BaneTele er under "angrep" og alt går i rykk og napp, hvor lang tid tar det normalt før ISP'er klarer å blokkere angrep? Enkelte ganger hjelper det ikke at ISP'ene blokkerer slike angrep, da slike angrep KAN sluke mer båndbredde enn det ISP'en har tilgjengelig (da snakker vi mye båndbredde!) Et DoS er "Denial of Service", eg. tjenestenekt. Det kan, ifølge begrepet, gjøres fysisk ved å kappe kabler, eller ved den mer kjente metoden, oversvømme med trafikk. Når en ISP får slike problemer, kontakter de gjerne sin båndbreddeleverandør (en ICP, Internet Connection Provider), og får dem til å blokkere, samt kontakte angreps-kildenes ICP'er og ber dem om å blokkere utgående trafikk fra de angripend adressene. Etter en stund vil slikt bli tatt hånd om. Det skal foresten sies at DoS, i alle varianter, er noe herk! Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Folk har for mye fritid... Lage krøll for mange. Er det noe rart det er krig i verden? Jeg sitter akkurat nå og installerer en masse programvare etter en "format c:". Fikk noe trojanergreier på c:, og tilslutt måtte jeg ta en råformatering... :-( Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Har foresten vært utsatt for DDoS selv. Minnekontrolleren taklet ikke loggingen fra programvarebrannmuren, og har hatt problemer "ever since". (160+ oppkoblinger i sekundet.... Masse trafikk inn/ut og i tillegg var det angrep mot porter som var betjent av en IRC-server, så sikkert ikke akkurat verdens beste administrering av den innkommende trafikken). ADSL-modemet frøs, nektet å opprette nye utgående oppkoblinger, selv etter DDoS'et var ferdig.. Innkommende oppkoblinger, og allerede etablerte (slike som var etablert før DDoS'et inntraff) fungerte derimot. Det skal merkes at dette var et MSI HK med VIA chipset og en Athlloon XP 1700+. HK'et er fra da XP1700+ var nest beste Det endte med en litt dyr fiksing; nytt hk (abit an7) og en XP2500+. Alt funker fint nå da. Har skaffet rutiner for hva som skal gjøres ved DoS/DDoS/DRDoS i fremtiden. DoS = Denial of Service DDoS = Distributed Denial of Service DRDoS = Distributed Reflected Denial of Service EDIT: La til en del, og beskrev noen forkortelser. Endret 14. juli 2004 av Demolish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå