Gå til innhold

Bærbar fra komplett?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å kjøpe en bærbar PC, og jeg har sett litt på Aopen 1557... men den selger ikke på komplett så vidt jeg ser. :no:

Jeg har en "person x" som kan kjøpe direkte fra norek, og jeg slipper derfor mva./frakt og andre gebyrer, men får jeg til gjenngjeld en god bærbar til den prisen? her

Jeg så også her: advance - hvorfor ligger aopen 1556/1557 under barbone? :dontgetit: og ikke bærbare, og var ikke det grisebillig i forhold til digital impuls? :hmm:

Bør jeg kjøpe fra komplett/norek, eller gå for en aopen 1557?

Jeg trenger en liten og lett bærbar, med masse batterikapasitet og et skjermkort som ligger i toppklassen av det som tilbys på bærbare.

Jeg har ikke hattt så god tid til å sjekke dette, men takker for alle svar :yes:

Endret av Dasset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du slipper ikke MVA, isåfall har du en veldig hyggelig person X som vil gi deg maskinen og føre MVA på firmaets regning...

Sjekk litt mer du, se om det følger med like mye til hver maskin. Legg merke til batterikapasitet (noe jeg synes er blant det viktigste på bærbare).

Lenke til kommentar
Du slipper ikke MVA, isåfall har du en veldig hyggelig person X som vil gi deg maskinen og føre MVA på firmaets regning...

Sjekk litt mer du, se om det følger med like mye til hver maskin. Legg merke til batterikapasitet (noe jeg synes er blant det viktigste på bærbare).

han er hyggelig ja :love: - familie...

Edit: tror han får det trekkt fra på lønnen før skatt, og uten mva. er ikke sikker, men får det ganske billig...

Endret av Dasse
Lenke til kommentar

Hei.

Etter min mening så burde Whitebox CL56 passe deg utmerket. Vist du ikke liker støy så gå for 5400 rpm HDDene. Kjenner en som har den PCen. Han måtte vente i 1 mnd ekstra, men for "slitet" så fikk han med Ati R9700 (pro). Det eneste problemet er at de roter på Whitebox. De hadde vist glemt å sende Pcen hans første gangen. Den andre gangen den var inne så hadde de glemt å montere DVD-Brenneren tilbake. Selfølgelig kan dette være et engangstilfelle. Håper virkelig det siden jeg sterkt vurderer CL56 selv. Har for tiden en FS Amilo D Widescreen fra Komplett. Stort sett fornøyd med denne.

Lykke til. :D

Lenke til kommentar

ALDRI mer Whitebox. Bestilite en CL¤ + i april og de sa de hadde den på lager da jeg ringte og bestilte. 3 uker senere kom den i posten og den var ubrukelig pga feil. Sendte tilbake og ventet i 3 uker til før jeg ble drittlei av løgnene til Whitebox. Forlangte kjøpet hevet, og det gikk de med på. Har ventet på pengene i over 3 uker nå og Knut, som lovet alt, er på ferie og har alle opplysningene på sin maskin??? Forrige uke kom det forresten 2 pakker i posten fra Whitebox. Jeg ringte og spurte hva det var, men det visste de ikke, Jeg ga beskjed til posten at de fikk sende det tilbake. Har ringt over 50 ganger til Whitebox i denne perioden og ingenting skjer. Bare falske lovnader og direkte løgner. Trodde ikke det var mulig å opptre slik som dette firmaet gjør. I korttekst: bestilte pc 11. april hos Whitebox og betalte 22.000 da jeg hentet den på posten og siden har jeg bare hatt et helvete. Forresten er det kun mulig å få tak i dem (hvis de ikke har for mye å gjøre) på tlf mellom 12 og 14. E-postene svarer de ikke på.

Mitt råd: STYR UNNA WHITEBOX!!! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Withebox Cl56 er en super Compal, nok noget af det bedste på markedet, men lidt dyr med Pentium M 1,6Mhz 1MB cache 60GB 5400RPM 512MB PC2700

Sum kr. 12700,- eks. mva. (15748,- ink. mva

Den samme med navnet Zepto Pentium M Dothan 1,5GHz 2MB cache Hitachi 40GB Kingston 1024MB 9532,- DKR eks. mva. ( 11915,- DKR ink. dansk moms

#link til eget firma... fjernet av moderator-

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hyggelig at du har en som er villig til å svindle for din skyld!  :love:

Trenger ikke nødvendigvis å svindle for å få dette til. Man kan trekke fra mva på 24 %, og så legge til investeringsavgift på 7 %. Pcen er da å regne som et redskap for inntekts ervervelse, og beløpet kan trekkes fra på skatten. Gjøres det på denne måten vil riktignok firmaet stå som eier av produktet, men det er som regel ikke så nøye.

Lenke til kommentar

ALDRI kjøp whitebox!

Det er berre problem med dei! Har whitebox cl 5.. Hadde hatt den i eit år, så sprang eine bror min rett på TP-kabelen, så nettverkskort, lydkort osv vert øydelagt.. Seinere sendte eg den inn til whitebox og ville at dei skulle fikse den.. tre veker seinare fekk eg pc'en tilbake. Når eg opna esko den låg i, såg eg på whiteboxen, den var full av SJOKOLADE! inni vifto osvosv. Det var første teikn på dårlig service, at dei rettogslett ikkje orka å fikse, og at dei hadde sølt sjokolade over heile driten.. Seinare har me prøvd å ringa dei, og me prøvde ti ganger før me fekk svar. Og dei sa dei kunne ikkje gjer meir enn kva som var gjort..

Da straum-leidningen gjekk, var det nesten umoglegt å kjøpe ny, utenom brukt, så eg var naudsynt til å lodde sjølve... Og PC'en er litt for stor.. Men ein ting som er positivt med den er at den er ganske rask framleis.. Overall poeng til whitebox 1/10

Lenke til kommentar
Hyggelig at du har en som er villig til å svindle for din skyld!  :love:

er ikke snakk om svindling.

Det blir det samme som om du jobber i ett firma, og firmaet er villig til å gi deg en gratis pc.... de står som eier, ja, men du står som bruker.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

husk at via firmakjøp så har du ikke de samme rettighetene med tanke på angrefrist o.l..

og den "laptoppen" du linka til på advance var bare selve chassis, du er nødt til å kjøpe resten av innmaten selv (CPU, RAM, HD(, cd-rom?) o.s.v.)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...