Løve Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hei Jeg har akkurat kjøpt meg en ny mobil og tenkte jeg skulle bruke det gamle simkortet. Mobilen funker med det, men i bruksanvisningen stod det at man måtte bruke et 3v simkort, og da lurte jeg på om det jeg har er et 3v simkort? Kortet er et år gammelt fra Netcom. Lenke til kommentar
adale Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Tror alle nye SIM-kort er v.3 Lenke til kommentar
genser Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) -- Jeg vet ikke svaret helt selv, men jeg googlet litt. Kanskje dette hjelper: Some new sims wont be compatible with older phones. But all sims should be compatible with most if not all NEW phones. Im not an expert on sim technology, but i know some sim cards use a different voltage than others. The most common is 5v (i think) whilst some sims are 3v or 7v. Some older phones use 3v sims, and cannot use a sim with a higher voltage. Endret 14. juli 2004 av arehei Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hei Jeg har akkurat kjøpt meg en ny mobil og tenkte jeg skulle bruke det gamle simkortet. Mobilen funker med det, men i bruksanvisningen stod det at man måtte bruke et 3v simkort, og da lurte jeg på om det jeg har er et 3v simkort? Kortet er et år gammelt fra Netcom. Når simkortet er ett år gammelt vil jeg tro det er 3 volt. Er vel kanskje nesten to år siden det ble endret? Hvis du bruker et simkort som er beregnet for annen spenning enn det instruksjonsboka for mobiltelefonen tilsier kan du oppleve bugs som ikke skyldes mobiltelefonen. Strømmen som går til simkortet blir mindre hvis simkortet er beregnet for større spenning en mobilen gir. Hvis jeg ikke er for trett til å tenke klart nå.. Lenke til kommentar
plysjhai Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 hvordan veit man da hvor mange volt sim-kortet har ? står det på ? Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 hvordan veit man da hvor mange volt sim-kortet har ? står det på ? Står ikke på, sånn rett fram. Kan jo hende at siffer nummer 8 i det mange-siffrede nummeret gjenspeiler spenningen sim-kortet er beregnet for Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå