toreide Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg har 150 bilder som skal overføres til DirekteFoto. Skal ha vanlige 10 x 15 bilder. Da jeg kun har 56k modem ønsker jeg å resize originalene til passe størelse før jeg overfører. Jeg bruker Photoshop 7.0. Har laget en "action" for å lage et mindre format. Jeg har satt parametrene i "Image size" som følger: Pixel dimensions: width: 1539 pixels height: 1025 pixels Document size: width: 17 cm height: 11,32 cm resolution: 230 pixel/inch v constrain proportions v resample image Bicubic Videre lagrer jeg bildet som kopi, og i JPEG options menyen velger jeg Quality 9 High, Format options: Baseline For meg ser bildet fremdeles ut til å være mindre enn det skal være når jeg velger Print size. Bildene er tatt med et KodakDX6340, i menyen har jeg valgt 3:2 format, best quality. Kameraet har 3,1 megapixels. Håper noen kan gi meg noen gode tips. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Stenges pga dobbelposting. Videre diskusjon kan tas her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg