Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hehe, kanskje litt dumt gjort

Anbefalte innlegg

ok, det har seg sånn at jeg brukte "kjør" funksjonen til å sende meldinger til den andre pc'n på nettverket, så sendte npen som brukte den ett tonn med meldinger tilbake, så jeg bestemte meg for å gjøre noe med det; uten å vite hva kommandoene gjør sendte jeg "Net stop *pcens navn*" og "net ban *pcens navn*" og kanskje noen lignende.

etter dette har ikke net send funksjonen virket, og jeg får heller ikke linka med pc'n, men hvis jeg går på andre datamaskiner i arbeidsgruppen, finner jeg den andre pc'n med en gang.

hvordan løser jeg dette problemet så net send og linking virker igjen?????

all hjelp settes pris på

EDIT:

er ikke sikker på hvilken av kommandoene som virket

Endret av Johannes_90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

If the damn thing works, don't fuck with it.

Messenger (nei, ikke windows messenger eller msn) er en tjeneste i windows for å kommunisere (NEI, ikke chat) med pc'er. Dette kan være for å avslutte/restarte/starte opp o.l tjenester på lokal eller "fjern" maskin. Når du skal linke med en pc (i dette ligger en tjeneste som håndterer data som overføres m.m) , benytter denne seg av messenger tjenesten (Og igjen, messenger er IKKE chatteprogram ffs!). Når du har vært så lur å banne pc'en du ønsker å lenke deg til, må du "unbanne" han for å få kontakt.

Når det kommer til "andre datamaskiner" greia fungerer dette fordi det er protokoller i windows som håndterer dette og er på denne måten ikke lenket til messenger tjenesten i windows kernel'en.

Vel, gjentar det jeg sa først;

Ha en god dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Messenger (nei, ikke windows messenger eller msn) er en tjeneste i windows for å kommunisere (NEI, ikke chat) med pc'er. Dette kan være for å avslutte/restarte/starte opp o.l tjenester på lokal eller "fjern" maskin. Når du skal linke med en pc, benytter denne seg av messenger tjenesten (Og igjen, messenger er IKKE chatteprogram ffs!). Når du har vært så lur å banne pc'en du ønsker å lenke deg til, må du "unbanne" han for å få kontakt.

Når det kommer til "andre datamaskiner" greia fungerer dette fordi det er protokoller i windows som håndterer dette og er på denne måten ikke lenket til messenger tjenesten i windows kernel'en.

Ha en god dag.

Lenke til kommentar

Messenger (nei, ikke windows messenger eller msn) er en tjeneste i windows for å kommunisere (NEI, ikke chat) med pc'er. Dette kan være for å avslutte/restarte/starte opp o.l tjenester på lokal eller "fjern" maskin. Når du skal linke med en pc, benytter denne seg av messenger tjenesten (Og igjen, messenger er IKKE chatteprogram ffs!). Når du har vært så lur å banne pc'en du ønsker å lenke deg til, må du "unbanne" han for å få kontakt.

Ha en god dag.

så du sier at jeg skal sende kommandoen "net unban *pcens navn*"

eller er det en annen kommando???

Lenke til kommentar

Ha en god dag.

så du sier at jeg skal sende kommandoen "net unban *pcens navn*"

eller er det en annen kommando???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...