Gå til innhold

Endelig. Nå får jeg D70

Anbefalte innlegg

:D Endelig får jeg Noikon D70.

Jeg regner med at det kommer på døra i kveld.

Jeg har jo lyst til å leke med en eneste gang og lurer derfor om batteriet er ferdigladet når jeg får kameraet, eller burde jeg kjøpe med løse batterier slik at jeg lader det andre mens jeg plukker og peller ?

Jeg ser etter et UV filter for å besytte objektivet mitt.

http://www.dinpris.no/index.x?automatic_fi...ter=1&sorting=6

Hvilken omkrets må jeg velge?

MÅ jeg velge Nikon?

Ellers, tusen takk til alle her inne for ett kjempebra forum.

(Dere var avgjørende i valget mitt)

hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet kommer nok ikke ferdigladet nei, og holderen for reservebatteri krever spesialbatterier som man må kjøpe i en fotoforettning (også meget dyre etter det jeg har hørt). Det beste er nok å vente de timene det tar å lade opp batteriet første gang.

Lenke til kommentar
Batteriet kommer nok ikke ferdigladet nei, og holderen for reservebatteri krever spesialbatterier som man må kjøpe i en fotoforettning (også meget dyre etter det jeg har hørt). Det beste er nok å vente de timene det tar å lade opp batteriet første gang.

Nei, batteriene er ikke spesielt dyre. Men alt er relativt. Batteriene er av type CR2 og er omtrent halvparten så lange, og litt tykkere enn vanlige AAbatterier. For meg så var det ikke noe spørsmål å vente på at batteriet ble ladet opp, jeg måtte bare prøve det så fort som jeg kunne.

Når jeg kjøpte mitt kamera så hentet jeg det selv hos Netshop i Sandefjord. Deretter kjørte jeg innom nærmeste matbutikk (Fruen skulle handle mat) og fant batteriene jeg trengte der. (3 stk. CR2) og da var det bare å fyre løs. Ble mange teite bilder med de batteriene ;) Første bildet var helt ute av fokus ut av bilvinduet. Det var bare så vidt en kunne skimte at det var en bil jeg forsøkte å ta bilde av :D

Men batteriene varte ikke så lenge som jeg hadde trodd. Så jeg var litt skuffet og trodde at det medfølgende oppladbare ikke ville vare stort lengre heller, men der tok jeg veldig feil. Siden kameraet var nytt (en drøy måned siden) har jeg ladet batteriene bare 3 ganger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...