Cowboystrekk Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 tenker på å bytte ut mitt nåværende kamera sony p72 med ett av disse, hovedsaklig fordi jeg vil ha en noe mindre kamera med metallhus og bedre film-muligheter. fordeler/ulemper: sony p100: + størrelse + stilig design + mpeg film (slipper å konvertere fra det håpløse quicktime-formatet) - på mitt kamera synes jeg komprimeringen på filmen er litt vell kraftig og det går utover bildekvaliteten, noen som vet hvordan mpeg fine er i forhold til vanlig mpeg på sonykamera? - dyre minnekort nikon cp4200: + godt å holde i + generelt bra (regner med det har samme kvalitet som tidligere nikonkamera jeg har testet) + billige minnekort (SD eller MMC) + svært lite komprimering på filmmodus (ihvertfall om det er likt cp3700) - litt stort (50m3 større enn sony p100) noen som har erfaringer med disse kameraene og kan gi meg tips? lurer spesielt på filmegenskapene (om komprimeringen går utover bildekvaliteten/ om kameraet er bra i dårlig lys/ raske endringer i lysstyrke? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå