arilden Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 hei, jeg skal kjöpe meg en laptop i 10-15 000 kroners klassen og kommer til å bruke programmene rhinocauros og solidworks en del på denne maskinen. medstudenter sier jeg burde satse på en centrino maskin, men jeg vet ikke helt hva jeg trenger og hva man får mest igjen for pengene for. noen som har noen tips om hva slags utstyr jeg trenger?? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) en AOpen 1557, eller en Netshop 1557, Eller Multicom sin 556E maskin. Disse har en ting til felles: helt like, og samme skjermkort (Forøvrig radeon 9700 128mb). Disse bruker Intel Centrino plattformen, med pentium M prosessor. Og 855p brikkesett. Disse maskinene er støysvake som fy! Med 15" skjerm og SXGA oppløsning. kan konfigureres akkurat som du vil her... ! Så du kan velge ALT ette eget ønske og lommebok! Lykke til! Endret 14. juli 2004 av fredriku Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Først må du spørre deg selv om du skal ha maskinen stående på en kontorpult, eller om du vil ha den med deg rundt om kring litt. Hvis den skal stå i ro. Sats på P4-M eller XP-M-baserte prosessorer, da disse er ekstremt kjappe og du får dem til en rimelig penge. Aberet er jo selvfølgelig at du ikke har batteritid for 5 øre. Skal du ha batteritid, så er Centrino-baserte systemer med Pentium-M prosessor det du leter etter. De mest prisgunstige laptopene finner du vel på PS Data (Tundra-maskiner) og Multicom (Husker ikke navnet på disse) Her er et forslag:Tundra 1557 med P-M 1,6 (tilsvarer P4 2,8) SXGA-skjerm, 512mb ram, 60gb harddisk, Radeon 9700, 54mbit trådløst osv.. For 14295 er dette ganske bra. P.S: Dette er uten Operativsystem. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hmmm Centrino baserte maskiner er like kjappe som vanlige p4-m og xp-m baserte prosessorer. Og nei 1.6 tilsvarer ikke 2.8 men heller 2.4..' arilden: Du sier medstudenter så jeg regner med at du er i et klasserom eller noe slikt, gå da for Centrino baserte maskiner, de er helt stille. Jeg synes du skal ringe til Whitebox og høre om de kan tilby en CL56 til deg for under 15k. Da denne maskinen tåler mye og har meget gode specs.. Lenke til kommentar
MAHARANA Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Ravenlord: Jeg hører flere dataeksperter si at man skal plusse på ca. 1,2 ghz for å sammenligne en centrino med P4. Hvorfor gjør ikke du det? Lenke til kommentar
TeAmlAmPerz Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Hmmm Centrino baserte maskiner er like kjappe som vanlige p4-m og xp-m baserte prosessorer. Og nei 1.6 tilsvarer ikke 2.8 men heller 2.4..' arilden: Du sier medstudenter så jeg regner med at du er i et klasserom eller noe slikt, gå da for Centrino baserte maskiner, de er helt stille. Jeg synes du skal ringe til Whitebox og høre om de kan tilby en CL56 til deg for under 15k. Da denne maskinen tåler mye og har meget gode specs.. hei. 1,6 pm = 2,66 ell høyere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå