Xvani Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hei! Jeg trenger en KVM switch, og lurte på om folket hadde noen anbefalinger Det er bare 2 PC'er som skal byttes mellom. Kriterier: Pris design (liten og ikke en svær klumpete sak) DVI (vet ikke om dette finnes, dette er heller ikke en nødvendighet i det hele tatt fordi det blir først aktuelt ved fremtidig PC kjøp) Takk! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Tja, SwitchView synes jeg er greie. Sitter med en nå, aldri hatt noen problemer. Men alle rundt meg har hatt problemer med å koble til IBM Netvista maskiner til den, funker dog fint på min, selv om det er nøyaktig samme boks. Avocent SwitchView med usb, som en kollega av meg har ser også grei ut, denne er litt mer fancy enn min svarte boks med grønne dioder, men men Disse kan koble til 4 maskiner, men de finens også for to. Pris har jeg ikke peiling på. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Hmm, sitter og titter på komplett nå.. har 1stk USB mus og 1stk USB tastatur samt VGA skjerm. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300645&cks=PRL Funker denne? Den har jo bare 2 USB "input" greier?? Trenger jeg ikke 4? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Hva med denne da? Trenger vel bare to usb input, en til mus og en til tastatur. Edit: De kvm-switchene med DVI Leteng har koster i hvertfall fra 4k og oppover Endret 18. juli 2004 av phsyco Lenke til kommentar
PekkaTH Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Kan selge deg dennehttp://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124360&cks=PRLMy Webpage for en 1000lapp, med kabelsett. Fungerer kjempebra. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) den trenger da 4 output? må da ha en musledning og en tastaturledning til hver pc? Trenger ikke så dyr (eller stor) KVM switch, det er bare waste of money, de billige (og små) holder i lange baner Trenger ikke ekstra USB porter heller, da både scanner og printer er delt over nettverket Endret 14. juli 2004 av Xvani Lenke til kommentar
siripiri Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Kjøp denne http://www.dlink.no/products/details.asp?Nr=313 det enkle er oftest det beste Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Bruker selv denne http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=0q1q3q7&ic=N&sw=9618 Fungerer utmerket den TaZ Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg bruker en Signamax kvm switch og den virker bra. koster nå 591 på komplett + 2*290 for kabler. Kjøpte Emine kvm switch fra komplett og den fikk pc speakeren på den maskinen som man ikke brukte til å pipe så jeg bytta den inn. Kan være at de har fått fiksa dette. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Må ha USB da folkens... Men er det riktig det jeg sier? eller kan både mus og tastatur kjøres over 1 kabel? takker Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Tror ikke du kan kjøre 2 enheter over samme usb kabel.. Lenke til kommentar
niXmaster Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Tror ikke du kan kjøre 2 enheter over samme usb kabel.. Trodde det var slik at USB var seriell, og at man da kunne koble en god del USB-enheter på 1 kabel ved å "viderekoble den". Man får USB-huber som man kobler til 1 USB port, og så får man, si 5 ekstra USB porter Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Self. går det ja..jeg som rota.. Er som den kvm saken jeg har(link lenger oppe,blå sak) det er 1 usb kabel til hver pcen og i kvm'en har jeg koblet mus,tast,kamera,printeren++.alle usb TaZ Endret 18. juli 2004 av taz Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 og det funker? Du får brukt både mus og tastatur over samme kabel? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Ja funker det.mus,tastatur,kamera,printeren på begge maskinene.bare ett trykk så er det byttet mellom maskinene..tar 2-3 sek før musa,tastatur funker etter jeg bytter over bare.. Er den tida windows tar å gjenkjenne at en usb enhet er tilkoblet. Endret 18. juli 2004 av taz Lenke til kommentar
Tungsten Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Selv kjøpte jeg denne i sin tid KVM switch 4-veis Kjempe sak, med 4 kabler kom den totalt på 874 kr ink frakt mener jeg. De har også en to veis sak til 329 + 2 stk kabler til 79 stk, og hvis de ikke har endret levrandør er de kablene meget gode :!: Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 De har ivertfall tidenes billigste printerswitch. Vurderer sterkt kvm switch selv, men hvordan blir det med kvalitet på skjermbildet og slikt? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Selv kjøpte jeg denne i sin tid KVM switch 4-veis Kjempe sak, med 4 kabler kom den totalt på 874 kr ink frakt mener jeg. De har også en to veis sak til 329 + 2 stk kabler til 79 stk, og hvis de ikke har endret levrandør er de kablene meget gode :!: Hjelper lite da det ikke er en USB KVM switch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå