Gå til innhold

PC Gamer DOOM III review - a new classic 94%

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har runda Riddick, og jeg må si det var JÆVLIG bra... men for kort.

(Riddick bruker doom3 engine)

riddick bruker selvfølgelig ikke doom3 motoren, men bruker derimot en teknikk som kalles normalmapping. noe som også d3 bruker.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
http://media.xbox.gamespy.com/media/639/63...l?ui=gamefinder

Endel screenshots der. Et meget meget kult spill.

Dere husker Pitch Black? Vin Diesel spillte rollen som Riddick i den filmen , og nå skal det komme ny film snart som handler om Riddick før det som hendte i Pitch Black tok sted.

Og spillet:"Riddick : Escape from butcher bay" er litt basert på denne nye filmen. I spillet skal du rømme fra et jævlig fengsel på en øde øy.

Spillet har : Intenst action , sniking , slossing , skyting , en storyline , litt humor , sykt deilig grafikk.

Men som sagt det som ødela dette spillet var fordi det var for kort.

Spillet er ikke "litt basert på den nye filmen", den er basert på hvordan Riddick rømte fra Butcher's Bay, noe som tok sted FØR Pitch Black. The Chronicles of Riddick (den nye filmen som snart kommer på kino i Norge) tar sted noen år etter Pitch Black.

Escape from B.B -> Pitch Black -> COR

Lenke til kommentar

Jeg har runda Riddick, og jeg må si det var JÆVLIG bra... men for kort.

(Riddick bruker doom3 engine)

riddick bruker selvfølgelig ikke doom3 motoren, men bruker derimot en teknikk som kalles normalmapping. noe som også d3 bruker.

Synes grafikken i Escape... var meget bra, men det var til tider det var graphical bugs, og selve karakterene i spillene var ikke alltid like bra synes jeg. Riddick figuren var selvfølgelig meget bra, men den burde være det siden det er den man ser mest til.

Regner med at Doom 3 vil se MYYYYE bedre ut enn Escape... og det sier litt for Escape... hadde meget rå grafikk =)

Lenke til kommentar

Har det kommet noen benchmarks av dette spillet? Skal ha meg ny maskin, skulle visst hvilket kort som kjører dette spillet best, GF6800GT eller X800Pro?

Er 6800GT muligens så mye bedre at det er verdt de 500 ekstra kronene?

Lenke til kommentar
Hvorfor har Doom 3 fått en sperre på 60FPS?

Mer behövs inte, och då blir det mer CPU-kraft över till allt annat än grafiken.

MS Flight Simulator 2004 har en liknande funktion, där man själv sätter gränsen.

Lägre FPS ger bättre flyt i simuleringen då CPU inte behöver lägga så mycket kraft på grafikberäkningar. (Jag har satt gränsen till 24 FPS.)

/Olle

Lenke til kommentar
Har det kommet noen benchmarks av dette spillet? Skal ha meg ny maskin, skulle visst hvilket kort som kjører dette spillet best, GF6800GT eller X800Pro?

Etter hva jeg har lest meg frem til er det GF6800 som er KORTET for Doom3 men motsatt når det gjelder Halflife2. Jeg har også forstått det slik at man ikke kan kjøre Doom 3 med alt på max med dagens maskiner, man må visst vente til neste generasjon av GFX kort og CPUer før det blir mulig.

Lenke til kommentar

. Jeg har også forstått det slik at man ikke kan kjøre Doom 3 med alt på max med dagens maskiner, man må visst vente til neste generasjon av GFX kort og CPUer før det blir mulig.

ja det stemmer. vi har enda noen år på oss på å se hva doom3 motoren er i stand til å gjøre.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

"A P4 3GHzwith a Geforce 5950- class card will see u through okay. One of our test systems had a geforce 6800 ultra and ran flawlessly at 1024x 768 with high detail. (A higher level of quality and resolution is available , but the PC to run it well isnt).Running with a geforce4 MX card and 512 Mb RAM, the texture detail was great, although the game was choppier in spots."

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

My bad(s) :)

Trodde det brukte d3 engine, en kompis av meg sa det til meg og jeg trodde på han, fordi grafikken ligna endel på d3 synes jeg :)

Og dette at Filmen Chronicles of Riddick er etter Pitch Black visste jeg ikke :p Trodde filmen skulle fortsette rett etter Escape from Butcher Bay.

Bra at dere retter på meg her :yes:

Lenke til kommentar
Detta blir bra! Er bare litt bekymret for gfx-kortet mitt, 9600XT :ermm:

her også :no:

Har for lite ram også til å drive spillet glatt på maks grafikk. Det er synd om man ikke har maskin som klarer full grafikk i spillet helt glatt. Da mister man mye av opplevelsen :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Er ikke PC Gamer de engelske verskjonen av PC gaming World som selges i norge?

Hvis det er, kommer denne omtalen i PCGW også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...