Roberto Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Whoa, gjett hvem som skal hjem og kode i dag! Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 *wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee* Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Jej! Håper bare webhotellet mitt er kjapp med å oppgradere... Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Håper mitt også er kjappe til å oppgradere.. Gleder meg til jeg får brukt det Lenke til kommentar
aog Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Steve over at vBulletin says his tests show PHP5 to be about 15% slower. That was Beta though, so I wonder if much has changed.. Vet ikke om dette har noe å si for dere, men det går vel under temaet. Kunne jo hende det var kjekkt å vite.. ..jeg vet ikke. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hm.. Det har vell litt å si.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Det har en hel del å si. Hvis forumet her går 15% saktere når PHP5 installeres, går hele stasen i dass. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Ja . Men det var jo beta versjonen.. Kanskje de forbedret det Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Det har en hel del å si. Hvis forumet her går 15% saktere når PHP5 installeres, går hele stasen i dass. Og forumet er sannelig tregt nok som det er. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Ryktene går på at php5 vil være tregere ja. Man hvem her vil merke det? PHP er veldig kjapt, begrensningen er i de aller fleste tilfellene serveren selv. Så for private ting og ikke svære applikasjoner merker vi nok fint lite. Lurer på når jeg skal begynne og kikke på php5. Og ikke minst hvor lang tid det vil ta før webhoster begynner å skifte over. Tipper jeg vil bruker php4 en stund framover til, så lenge webhostene mine ikke hopper over til php5 uten å skru "php4 støtte", noe som vel er ganske utenkelig. Men fint at den endelig er ute i final da. Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Det er da ikke værre enn å investere i litt bedre hardware Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Forumet kjøres på (eller skal ihvertfall kjøres på) meget god hardware. Problemet med forumkapasiteten ligger antageligvis i IPBs kode, som ikke tåler den trafikken dette forumet genererer. Kan ikke tenke meg at ting kan gå bedre under PHP5 da. Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Enig i poenget ditt med at det kanskjer IPBs kode som ikke er laget for dette volumet. Problemet ligger høyst sansynlig i et dårlig (i forhold til antall aktive brukere) databasedesign, og da vil det verken bli bedre eller værre med PHP5 - ettersom problemet ikke ligger i PHP... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå