Gå til innhold

Omtaler av Söldner dukker opp på nettet...

Anbefalte innlegg

...og det ser ikke bra ut. Jeg husker et par måneder tilbake i tid hvor 80% av alle som snakket om dette spillet her på forumet ikke kunne vente med å spille det og skulle ha det uansett og kategoriserte det som en klassiker bare ved å ha sett noen bilder....

Nå er omtalene av spillet begynt å dukke opp for fullt på nettet og det er ikke mye positivt som blir sagt av spillet.

GamesDomains omtale finner dere her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...og det ser ikke bra ut. Jeg husker et par måneder tilbake i tid hvor 80% av alle som snakket om dette spillet her på forumet ikke kunne vente med å spille det og skulle ha det uansett og kategoriserte det som en klassiker bare ved å ha sett noen bilder....

Nå er omtalene av spillet begynt å dukke opp for fullt på nettet og det er ikke mye positivt som blir sagt av spillet.

Vel, hadde de holdt hva de lovet så ville Söldner vært en klassiker. De fleste som hauset opp dette spillet hadde fulgt det i lengre tid. Og det virket ekstremt fett helt til vi fikk se demo'en.

Ideen var meget god. Desverre så klarte ikke utviklerne å levere varene.

Lenke til kommentar

Ideen var og er god den, men ikke rett ut av boksen. Men etter at patch 2 kom så har spillet fått helt nye dimensjoner. Det er faktisk snakk om to forskjellige spill.

Men dette har vært nevnt så mange ganger i andre tråder på dette forumet at det burde være unødvendig å si det på nytt.

Söldner er og kommer til å bli et av de store spillene på nettet fremover.

des,OUT!

Lenke til kommentar

Vel, hadde de holdt hva de lovet så ville Söldner vært en klassiker. De fleste som hauset opp dette spillet hadde fulgt det i lengre tid. Og det virket ekstremt fett helt til vi fikk se demo'en.

Ideen var meget god. Desverre så klarte ikke utviklerne å levere varene.

Jeg er fremdeles redd for at det samme vil skje med STALKER... vet ikke hvorfor men det er bare ett eller annet som sier meg at utviklerne har tatt seg vann over hodet med det prosjektet.

Håper seff at de leverer.

Lenke til kommentar

Mye slakt å få for det spillet, ja. Jeg synes imidlertid en del av det er overdrevet og/eller ufortjent. Når det er patchet er det et spill som kan by på veldig god underholdning. Jeg spiller for eksempel heller Söldner enn Joint Operations (selv om Joint Operations også er et godt spill, for all del). :) Legger siste hånd på Söldner-omtalen vår nå.

Lenke til kommentar

Jeg fulgt selv lenge med på Soldner, men etter at demo nummer 2 var stort sett like ustabil som nummer 1 gav jeg bare opp hele greia. Vi forsøkte å kjøre det med 12 spillere på en 100mbit server men det bare lagget ut konstant og vi måtte restarte. Slikt er ikke gøy, og jeg har ingen planer om å kjøpe spillet før jeg vet med sikkerhet at man kan spille 20 stykker uten problemer. Det hele ble ganske så svakt i forhold til JO sin 150 manns servere. Noe jeg likte med Soldner uansett var at farten du løp i faktisk var ganske så realistisk i forhold til "run and gun" stilen som finnes på de fleste JO servere. Ser frem til å lese gamer.no sin omtale om spillet og håper å få litt info om forbedringer som er gjort siden demo-versjonene.

Lenke til kommentar

Tror ikke du kommer til å bli skuffet AK47 (som forøvrig er billig og bra i Söldner), bare husk å patch spillet til siste versjon.

Söldner er et semi-realistisk spill som nærmest kan sammenlignes med Flashpoint serien. Det er et multiplayer spill med teamwork som hovedmåltid. Det er riktig nok med en singleplayer del, men den kan man si så som så om.

des,OUT!

Lenke til kommentar

Kan du utdype litt om singleplayer-delen Des? (jeg spør Des ettersom du Aasgaard skal få ferdig omtalen :)) Er det en campain eller er det random genererte missions? Jeg innbilte meg att Söldner kom med det siste, altså random generert...?

Men jeg fikk også inntrykk av att disse random genererte greiene på en måte hang sammen...man beholdt for eksempel oppsparte penger til neste mission osv...?

Og hvordan er det med A.I.'en om dagen? Er dette blitt patchet eller er den like svak som ved release?

Hypotetisk spørsmål, men alikevel: Er Söldner bortkastet penger hvis man ser bort fra multiplayer? Eller vil jeg kunne finne samme underholdningsverdi i singleplayer delen som i Operation Flashpoint (det er vel helligbrøde å si dette:P)

Edit: Ser foresten nå att Norske PC Gaming World gir Söldner 79%, noe som er ganske bra med de få feilene vi veit Söldner i utgangspunktet hadde :))

Endret av storeelg
Lenke til kommentar

Det er etter hva jeg har fått med meg random genererte oppdrag. Meningen er at du skal beholde det du har fått tak i (penger, våpen, kjøretøyer etc.) men det fungerte heller dårlig før spillet ble patchet. Etter at det ble patchet har jeg ikke prøvd singelplayerdelen.

Dersom vi ser bort ifra multiplayerdelen så vil jeg si at du sitter med et halvferdig produkt. De random genererte oppdragene kan bare by på så-så mange variasjoner og lokaliteter. Det er tross alt et MP spill.

Det er enorme landskaper med nydelig vegitasjon hvor diverse camo kommer til sin fulle rett. Alt kan også ødelegges samt at "skuddvekslingene" kan høres over lang avstand slik at du virkelig får troen på "combatzone".

Et veldig viktig moment for oss som er litt "realismefreaks" er din soldats bevegelse, her må jeg si at Söldner har truffet perfekt. Virker veldig troverdig i 1st person, 3rd person bruker jeg aldri.

Teamwork krever mye av deg, men når man først får det til så er det ingenting som er artigere. Teamets kommandant (noe man "vote" seg frem til) har muligheten for å se et spesielt 2d kart hvor han kan gi orde til medsoldater om hvor de skal gå, hva de skal gjøre og eventuelt hvor fi er. Drittøft, men det krever en dyktig teamleader.

(tror vi stopper her før jeg røper for mye, vent på anmeldelsen til gamer.no)

Skal du kjøpe det? Vel, jeg ville ikke kjøpt det kun for SP delen, men vent å se hva Aasgaard sier i omtalen sin.

des,OUT!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

single player delen er rett og slett latterlig, er egentlig ikke behov for mer detaljert beskrivelse, latterlig passer utmerket.

de er vel ikke random genererte, men man sparer penger til neste runde osv, samt at man får flere lagkamerater som man kan samarbeide med (hadde AI`n vært smart nok)

om Söldner er bortkastede penger hvis man ser bort i fra mp ?

garantert.

Edit : er de random generert da ?

trodde det var faste oppdrag bare at de ble "opplåst" etter du har klart et av de første brettene

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg hadde blitt rimelig overrasket hvis de offentlige serverne var halvfulle...det at de offesielle serverne er fulle er ikke akkurat et kvalitetsstempel.

Lenke til kommentar

Usjameg.. jeg prøvde demoen i dag, det spillet der var ikke særlig.

Jeg skjønner dere som sier "når det er blitt patchet blir det bra", men unnskyld meg, skal jeg brenne av 400-500kr på ett spill skal det være ferdig utviklet, og kun trenge "patching" for bugfix/hardwareproblemer, ikke for å utvikle det ferdig.

Ser heller fram til stalker, HL2 og doom3. Og glemmer dette spillet. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...