Windoge Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Første Pre-Omtale av Doom III er visst kommet ut i PC Gamer. Etter mange etterspørsler om hvilket skjermkort Doom III kan komme til å kreve er vi værtfall et lite stykke nermere til å finne det ut. Det er tydeligvis ikke lave systemkrav det er snakk om når vi ser at Radeon 9800 står som anbefalt. System Requirements - Recommended by PC Gamer: 2GHz CPU 512 MB Ram Radeon 9800 5-Channel Audio Supported Graphics Cards: Ge-Force 4 MX Ge-Force 3 Ge-Force 4 Titanium Ge-Force FX (and higher) ATI 8500, 9000 (and higher) Kilde: http://d3c.ngz-network.de/news.php Endret 14. juli 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Interesant da Doom3 er et "The Way its meant To Be Played" spill, ikke sant? kanskje fordi ATI jukser sånn med filtreringen sin, GF3-9600 pro = downgrade i 3D kvalitet. Men det som er enda viktigere er lyden. Jeg ble skuffet over UT 2004 fordi minigun-lyden er bare en serie paff-paff-paff tatt opp, og ikke et paff for hver utløste prosjektil. til gjengjeld tar 3D lyd i UT 2004 veldig mye CPU kraft. UT2004 er veldig CPU limited fra før. Kanskje på tide med litt skikkelig gemoetri og lyd ...øøhh ekseverings motorer på CPU'en selv? all mulig texture effekter vil aldri gjøre geometrien interaktiv og animert, som er viktig for gameplay, og gameplay er viktigst. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 heldigvis ikke requirements fra id software da- men for all del, det var veldig kraftige saker. Lenke til kommentar
thrug Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Interesant da Doom3 er et "The Way its meant To Be Played" spill, ikke sant? kanskje fordi ATI jukser sånn med filtreringen sin, GF3-9600 pro = downgrade i 3D kvalitet. NVIDIA jukser, mener du. Anyway, er jo allment kjent at forrige generasjon NVIDIA kort ikke kunne måle seg med ATI sine. Interessant at siste generasjons korta ikke er nevnt. Er det en gammel artikkel, eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Interesant da Doom3 er et "The Way its meant To Be Played" spill, ikke sant? kanskje fordi ATI jukser sånn med filtreringen sin, GF3-9600 pro = downgrade i 3D kvalitet. NVIDIA jukser, mener du. Anyway, er jo allment kjent at forrige generasjon NVIDIA kort ikke kunne måle seg med ATI sine. Interessant at siste generasjons korta ikke er nevnt. Er det en gammel artikkel, eller? Ge-Force FX (and higher) ATI 8500, 9000 (and higher) Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Interesant da Doom3 er et "The Way its meant To Be Played" spill, ikke sant? kanskje fordi ATI jukser sånn med filtreringen sin, GF3-9600 pro = downgrade i 3D kvalitet. NVIDIA jukser, mener du. Anyway, er jo allment kjent at forrige generasjon NVIDIA kort ikke kunne måle seg med ATI sine. Interessant at siste generasjons korta ikke er nevnt. Er det en gammel artikkel, eller? Er det fysisk mulig å ha en diskusjon her uten den forbannede skrikinga om hvem som jukser eller ikke? Det er ingen som jukser! De optimaliserer for best mulig FPS på sine kort. Hvis man ikke liker det så kjøp fra den andre produsenten, dvs. den man tror ikke "jukser". Den evindelige kranglinga om hvem som jukser minner mere om "min pappa er sterkere enn din pappa". On topic: Tipper at ID setter recommended system specs litt lavere ja. De skal jo selge Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) On topic: Tipper at ID setter recommended system specs litt lavere ja. De skal jo selge De anbefalte systemkravene er heller ikke direkte skyhøye - du bør ha en prosessor på omtrent 2.4GHz, 512 MB RAM, Windows 2000/XP og et DirectX 9-kompatibelt grafikkort.. dette er de anbefalte systemkravene til half life 2, pc gamer`s anbefalte systemkrav til doom3 er lavere Endret 14. juli 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
viranth Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hva vil egentlig recommended si? Er dette en slik maskin man må ha for å ha 30 FPS? Eller 60 FPS og alt på max? Har hendt at spill der jeg har bedre maskin enn recommended specs ikke kjører noe bra, men her kommer vel ting som drivere etc inn i bildet. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hva vil egentlig recommended si? Er dette en slik maskin man må ha for å ha 30 FPS? Eller 60 FPS og alt på max? Har hendt at spill der jeg har bedre maskin enn recommended specs ikke kjører noe bra, men her kommer vel ting som drivere etc inn i bildet. Er vel ikke noen standard for anbefalte specs. Blir jo helt individuelt om spilleren synes spillet flyter godt og grafikken er ok Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Interesant da Doom3 er et "The Way its meant To Be Played" spill, ikke sant? kanskje fordi ATI jukser sånn med filtreringen sin, GF3-9600 pro = downgrade i 3D kvalitet. Dem anbefaler ATi fordi dem jukser med filtreringen sin? GF3 til R9600 blir noe nedgang i AF kvaliteten pga GF3 kjører i motsettning til vinkel uavhenging AF. Men det samme gjelder da GF3-GF6800. Men uansett er ikke AF så veldig brukbart på GF3.. kanskje det er en tanke at disse optimaliseringene gjør AF brukbart fremfor at det gir alt for stor ytelsetap. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hva vil egentlig recommended si? Er dette en slik maskin man må ha for å ha 30 FPS? Eller 60 FPS og alt på max? Har hendt at spill der jeg har bedre maskin enn recommended specs ikke kjører noe bra, men her kommer vel ting som drivere etc inn i bildet. Er vel ikke noen standard for anbefalte specs. Blir jo helt individuelt om spilleren synes spillet flyter godt og grafikken er ok Ja stemmer, derfor jeg spør hva recommended vil si i denne sammenheng, om det stod noe om FPS eller noe slikt i PC Gamer. F.eks "We recommend Radeon 9800 for smooth gameplay" eller "We recommend Radeon 9800 to barely play it"... Lenke til kommentar
jasco Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Gleder meg til jeg har Doom III på disken Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Ta å les hva C4STOR skreiv før dere fortsetter å poste. Takk. Forøvrig helt enig med deg C4STOR. (Refererer til din første reply i denne tråden) Lenke til kommentar
viranth Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Gleder meg til jeg har Doom III på disken Samme her. Regner med at jeg skal ha meg xboxversjonen også på grunn av COOP støtten den skal ha. Håper og tror dette vil komme til PC etterhvert også (Mods kanskje?) for COOP i Doom 3 må være helt konge =) Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Interesant da Doom3 er et "The Way its meant To Be Played" spill, ikke sant? kanskje fordi ATI jukser sånn med filtreringen sin, GF3-9600 pro = downgrade i 3D kvalitet. Faktisk så er det Nvidia som har det way its ment to be play utsagnet, og ikke Ati. Personelig så tror jeg Doom 3 kommer til og gruse Half life i grafikk, da Carmak og co har hatt veldig godt tid til å lage dette spillet. Samtidig har de vert nødt til å kode om halflife på rekord tid, noe som jeg tror fører til at grafikken ikke blir så god som planlagt. 9800 pro er nok ikke så dumt og ha i maskinen, men en kan jo alltid spille med et dårligere kort, kvaliteten går ikke så veldig mye ned. Bare husk ingen av oss dødelige har testet det enda, så ingen kan med sikkerhet si hva det krever. Ha tolmodighet . Uansett gleder jeg meg veldig til og prøve begge, og antall hjerteinfarkt kommer til å doble seg med doom 3 Endret 14. juli 2004 av guttorm Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 ATi har: "as it was meant to be seen" de... Men over til doom 3... Lønner det seg å bytte ut standart stereo med full surround for data? (dette gjelder vel egentlig alle nye spill) Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Spørs om det er thx sertifisert, tror NFS-U er det, det har vell kansje den beste lyden per dags dato. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Personelig så tror jeg Doom 3 kommer til og gruse Half life i grafikk, da Carmak og co har hatt veldig godt tid til å lage dette spillet. Samtidig har de vert nødt til å kode om halflife på rekord tid, noe som jeg tror fører til at grafikken ikke blir så god som planlagt. Tviler i grunn på at HL2 vil være preget av hastverksarbeid, og grafikken er dessuten noe som blir ferdig lenge før alt det andre, så om det skulle være noe som vil lide, vil det være typiske bugs man ser i spill. Lyd ute av sync, sitte fast i objekter, kræsj etc. Men fordi HL2 er en storsatsning så må de ha et bra produkt for at det skal være lønnsomt, om de hadde hatt et produkt på linje med Deus Ex 2 ville de tapt millioner av dollar. Blir nok vanskelig å avgjøre hvilke av spillene som har best grafikk. Doom 3 har en helt annen type grafikk enn det Half Life 2 har, men om man tenker på bruk av lys og slike ting, vil nok Doom 3 være spillet som har fått det lengste strået. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 ATi har: "as it was meant to be seen" de... Det er faktisk "Get in the game" ATi har. http://www.ati.com/gitg/ Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Tror nesten vi må vente til begge spillene er ute med å begynne å diskutere hvilke spill som har best grafikk Forresten; http://www.pcbutikken.com/pic/F107274.jpg Men det er mulig det er connect3D som bruker det sitatet på sine skjermkort. Det står iallefall ikke det på mitt ATi kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå