nAD Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Ser etter et skjermkort, blir vel brukt 90% til spilling.. Så, jeg har sett på dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120304&cks=PRL Ser vel etter et kort til 2-3k klassen.. Helst dual skjem utgang! Skjermen, jah si det. Ser helst etter en 19 tommers CRT ( ) skjerm. Men er det en billig LCD som er bra så kom gjerne med noen tips! Endret 14. juli 2004 av nAD Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Skjerm billig og bra. 9800pro er jo et bra valg, viss du ikke heller vil slå til med et x800pro da Endret 14. juli 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Hehe anbefaler PowerColor sitt r9800pro kort på det varmeste. Et utmerket kort. Har hørt rykter om at det originalt er et r9800xt kort (kjernen skal visstnok være r360 og ikke r350), men flashet til r9800pro fordi ATI ikke fikk solgt xt-kortene sine. Dermed har det minne av beste type: Hynix 2ns, til forskjell fra "andre" r9800pro kort som har tregere minne. Hvis du leser guiden til VeXx forstår du hva jeg snakker om. Har nettopp bestilt dette kortet selv, og har en kompis som har det. Han fulgte guiden, flashet biosen opp til et 9800xt, og er fornøyd med resultatet. Kortet ligger helt i ytelsestoppen (med unntak av ATIs nyeste X-serie og nVidias 6-serie selvsagt, men der snakker vi om en helt annen prisklasse), og er etter min mening det kortet som gir mest for pengene i forhold til ytelse. Tom's Hardware har testet blant annet r9800pro, ytelsen i Halo taler for seg selv: http://www20.graphics.tomshardware.com/gra...-charts-09.html Ang. skjerm, derimot, kan jeg ikke hjelpe deg. Har selv en gammel 15" Goldstar CRT med maksoppløsning på 1280x1024 i 60hz hehe... ikke mye å skryte av. Skulle jeg kjøpt ny skjerm selv, hadde jeg nok valgt en Eizo 15" eller 17" LCD. Selv om CRT skjermer er sinnsykt billige nå, er jeg ganske keen på LCD... Avslappende for øynene, helt flatt, og heldigitalt, ikke minst. Synd de billigste skjermene enda henger etter i FPS-spill, men det kommer seg nok etterhvert. Du kan jo ta en titt på hvilke forskjellige CRT skjermer webshopene tilbyr. En kompis kjøpte nettopp denne: http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=3510 en Samsung 959NF og er storfornøyd. Har hatt den oppe i 1024x768 i 200hz såvidt jeg vet, og den er nesten helt flat, med utmerket billedkvalitet. Ikke verst å få en så god 19" CRT til 2500,- Som sagt, CRT er billig nå, så det er jo absolutt verdt å satse på. Og som nevnt over har man også alternativer som Medion sine skjermer (selv om jeg ikke helt stoler på Medion; har lest dårlig omtale), til rundt tusenlappen. PS! Pcutstyr har samme utvalg som Komplett men er billigere på det meste. Endret 14. juli 2004 av ChriZno Lenke til kommentar
nAD Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Chrizno har du link til det skjermkortet? Er en amøbe når det gjelder og leite frem rett skjermkort type på komplett, når du søker på et kommer det opp 15 forskjellige med samme navn! EDIT! Tror egentlig at bare er tull det med å flashe. Hvis jeg ikke tar helt feil. Grunnen til at en får mer 3dmarks med flashen er at det blir en liten bug i Gametest 2 og/eller 3 Og han ba meg heller gå for http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=122413 Endret 14. juli 2004 av nAD Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Det der er jo samme kortet? Kjøp det heller hos Komplett, selv om det er noen kroner dyrere. Edit: Grunnen til at du får høyere score i 3Dmark, er fordi kortet blir overklokket ved flashing til XT. Endret 14. juli 2004 av Rikky Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Ja hvorfor komplett? PCutstyr har samme utvalg, samme nettkjøpsikkerhet, og er i tillegg billigere. Har aldri hørt noen klage på PCutstyr. Ja seff blir kortet overklokket, men det er jo et nedklokket r9800xt til å begynne med, flashet til r9800pro... Edit: Ja hvorfor ga kompisen din link til samme kortet? O_o Har forresten hørt om den bugen, det med flashing var bare et forslag, har ikke tenkt å flashe selv. Peonget mitt var at PowerColor sitt r9800pro kort er av meget høy kvalitet, og har 2ns Hynix minne, i motsetning til standard r9800pro oppsett som har 2.8ns samsung minne, hvis jeg ikke tar feil. Kortet er også billig i forhold til ytelse. Jeg gir bare forslag, du må selv finne ut av hvor mye penger du er villig til å investere i skjermkort. Det kommer an på budsjett, bruksområde og smak. Selv hadde jeg aldri hørt om PowerColor (har vært ute av PC-verdenen en god stund p.g.a. nettopp ferdig avtjent førstegangstjeneste i det kalde nord), men da jeg leste om det, fant jeg ut at merket er etterhvert blitt ganske så anerkjent, og akkurat r9800pro modellen har meget bra ram. Løp og kjøp, hehe. Endret 14. juli 2004 av ChriZno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå