Gå til innhold

Snart død disk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite "problem" med en av diskene mine... Vet ikke helt hvilken....

Den stopper opp, og starter igjen etter ca 1 sekund... Deretter henger windows i 2 sekunder og alt funker som før... Så går det en stund, og det samme skjer igjen... Og igjen, og igjen......

Noen som vet hva dette kan være? Dør disken?

Finnes det no program, som kan sjekke alle diskene for feil i tur og orden? Så jeg slipper å sitte her å se på skjermen mens den driver på? Evt bare sjekke for feil, helst fra windows...

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurdert å kaste ut den disken og sende den i retur til dit du fikk den fra?

En disk som ikke kan leses/skrives til, er vel ikke verdt å bruke strøm på? :p

*sjekke strømkablene mine*

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Du har nok fått det klassiske Click of Death på den harddisken da. Det fører til at maskinen henger seg fullstendig (også musa) i flere sekunder, eller bare henger seg fullstendig så man må reboote hvis disken skriver til området det er feil på.

Formattering vil ikke hjelpe, da dette er en fysisk skade på platene. Men det kan selvsagt ta lang tid før disken vil skrive til akkurat feilområdet igjen.

Men det som KAN hjelpe er å kjøre en tredjeparts defragmentering ala PerfectDisk, som flytter filene bort fra området det er feil på. Hvis du da ikke bruker den disken som hoveddisk, går det helt greit stort sett. Jeg fikk Click of death på min systemdisk (160GB), det ble så ille at den kræsja 2-3 ganger i timen. Kjøpte ny 160GB, satte den gamle som slave og bruker den til lagring.

Går fint når den defragges innimellom for å få filene vekk fra "klikk"-området.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...