teo Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Jeg har nettopp formatert harddiskene mine og lagt inn Win2000 på nytt. Har også lagt inn Office 2000 Premium. Før jeg formaterte harddisken så laget jeg en backup på "personlig mappe" filene mine. Disse ble lagret i en .pst fil. Når jeg nå skal hente inn denne filen så går så klart ikke det.... Får noen meldinger "Egenskapen om denne informasjonstjenesten må defineres før bruk" og "Får ikke tilgang til filen. Du har ikke tilstrekkelig tilatelse til å få tilgang til filen C:*******.pst". Er det noen som har opplevd dette før og kjenner til en løsning. Det er litt kjedelig å skulle miste alle mailadressene og tidligere mail..... Har forresten skiftet fra Office 2000 pro til Office 2000 premium, men filen ble lagret med premium. Skal derfor ikke ha noe å si, men man vet aldri... Lenke til kommentar
ddrojoa Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Det at du har skiftet versjon av Office, har ikke noe med problemet å gjøre. Du har to muligheter til å få tilgang til pst filen. 1. Du kan importere innholdet fra filen via "fil->importer". 2. Du kan angi denne filen som hovedfil for outlook, og da vil den oppdattere pst filen der du har lagret den. Da går du til kontrollpanelet og velger mail, og legger opp en ny profil, der du angir lokaliseringen av den gamle pst filen. Den enkleste måten er å importere, men da vil pst filen lagres på samme partisjon som windows. Håper du får det til. Lenke til kommentar
turbo Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 høyre klikk på file og se at den ikke er skrivebeskyttet vist den er det så for du den problemmet Lenke til kommentar
MS Support Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Løsningen ovenfor burde virke bra. Det er et lite problem da. Hvis du er logget inn som bruker 1 og tar backup av din .pst fil og sender den til bruker 2 så kan ikke bruker 2 åpne denne da det er innebygt "protection" i .pst filen. Når man tar backup av .pst filen bør man være logget inn som admin eller forsikre seg om at backupen bare skal brukes av den brukeren som tok backup w. Lenke til kommentar
teo Skrevet 11. november 2001 Forfatter Del Skrevet 11. november 2001 Fikk ordnet det ved å gjøre filen "redigerbar". Oppskriften ovenfor funket altså! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå