nordvest Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Hei, Jeg har et litt snodig problem. Jeg har en MSI DR-8A2 dvd-brenner (eller noe liknende. Husker ikke bokstavkomb. i farta). Når jeg installerte den og skulle spille av en plate for første gang fikk jeg beskjed om å velge hvilken sone den skulle være. Jeg valgte da sone 2 da jeg kun har filmer av den sonen. Etterpå skulle jeg bruke dvdshrink for å rippe filmer til hardisk for deretter å ta backup. Når jeg starter dvdshrink (ver. 3.1.7) får jeg på ny beskjed om å velge sone. Jeg velger da sone 2 igjen, og alt fungerer bra i noen dager. Men så i kveld da jeg skal ta baxkup av en annen film får jeg igjen beskjed om å fastsette sone når jeg starter opp dvdshrink samt beskjed om at jeg bare har 2 endringer igjen. Hva er det som skjer? Jeg har kun brukt sone 2 filmer hele veien og når jeg sjekker sone innstillingen i Powerdvd så står det at spilleren er sone 2. Har noen vært borte i noe liknende ved bruk av dvdshrink og fant dere i så fall en løsning? Håper noen kan hjelpe meg for jeg skjønner ikke bæret....... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Akkurat sone problemet ditt høres unektelig rart ut. Når det gjelder DVD-shrink 3.17 så er ikke den helt god, ihvertfall hos meg. Den har problemer med dekryptingen. For å få perfekte kopier så pleier jeg å bruke DVD-decrypter og så shrinker jeg i DVD-shrink etterpå. Ihvertfall er det kødd med annenhver film når jeg kun bruker DVD-shrink, særlig når jeg skal encode til DivX senere. Selv om jeg har på 0 i kompresjon i utgangspunktet blir det helt jævlig i DivX. Det blir det ikke når jeg dekrypter med DVD-dekrypter først. Da ser alt supert ut. Lenke til kommentar
INTERcEPTOR Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Enda en god grunn til å kjøpe NEC brennere ( 1300 - 2510 ) Å bruke Herries firmware som gir deg ubegrenset sonebytte å fjærner Rip-limit ( ripper helt opp i 12x på dvd ) Lenke til kommentar
nordvest Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 Hei igjen, Hva som forårsaket problemet vet jeg ikke, men jeg gikk inn på I/O-settings under preferences og hakket ut "check RCP2region" og da forsvant problemet. Fant løsningen etter noen søk på det offisielle dvdshrinkforumet. Ellers har jeg ikke opplevd noen problemer ennå, bortsett fra at jeg ikke får til å lagre et prosjekt for senere å brenne det i Nero. Laster det inn under dvd-video brenning i Nero, men får ikke liv i brennerknappen??? Er en del rart ute og går, men funker heldigvis hvis jeg går inn og velger direkte burn med Nero i dvdshrink. Ellers er det jo et veldig greit program da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå