Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på hvor mye ekstramateriale det er på 1-dsic versjonen av Eternal Sunshine (den norske utgaven)?

Har veldig lyst til å skaffe denne filmen, og nå har de 1-disc versjonen for 100 spenn på Elkjøp. Personlig har jeg litt lyst til å vente til Januar, da 2-disc'en vil bli billigere over alt, men om den dokumentaren som er med på 1-disc versjonen liksom varer i 30 minutter kan jeg godt tenke meg å skaffe den nå.

 

Så, er det noen som vet hvor mye ekstramateriale det er? (snakker ikke bare om hvor mange forskjellige ekstrating det er, men også hvor langvarig det er).

Lenke til kommentar
Weee, Last Man Standing går på NRK2 i kveld, klokka 21.25!

Elsker den filmen! Skikkelig kul ripoff av Fistful Of Dollars. :)

5256444[/snapback]

Nei.

Begge er nå faktisk remakes av Kurosawa's Yojimbo fra 1961, Ffo$ ukreditert sådan (og dermed plagiat).

Kurosawa (og den andre manusforfatteren Kikushima) saksøkte Leone og produsentene hans for brudd på copyrightbestemmelsene (noe som førte til at Ffo$ fikk utsatt sin amerikanske premiere), vant, og ble tildelt 15% av inntektene (over hele verden), og enerett på distribusjon i Japan, Sør-Korea og Taiwan.

Yojimbo er løselig (og ukreditert) basert på Dashiell Hammetts bok Red Harvest.

Lenke til kommentar
Jasså ja. Da beklgare jeg. Har ikke sett så mange japanske filmer fra 1961, jeg så. :)

5256735[/snapback]

Ingenting å beklage, men æres den som æres bør.

Vil nå også si at Fistful ligger mye tettere på Yojimbo enn Last Man ligger Fistful (unntatt overflateting som fargefilm og skytevåpen).

For all del, Fistful er en super film som står godt på egne ben, men det forhindrer ikke at den er et rent plagiat (se Yojimbo>skrive ned handling>krysse ut sverd med revolver>stokke noen scener [ :hmm: miste "manus" i bakken og plukke det opp i feil rekkefølge? :hmm: ] >kopiere kameravinkler, filmatiske virkemidler osv, men med farger=Fistful).

Ved siden av at Yojimbo (og oppfølgeren Tsubaki Sanjûrô fra året etter, finansiert primært med pengene Kurosawa fikk etter Fistful-rettsaken) er en fantastisk film er den veldig verdt å se hvis man liker Fistful of Dollars for å se hvor klin lik den egentlig er.

Lenke til kommentar
Hva i all verden er det for noe å si i en film/tv-serieprat-tråd? Og bytt navnet ditt tilbake til Master D ;)

5261357[/snapback]

Hvorfor Master D? Mener du at det faktisk var bedre? :hrm:

 

Enig x 1 med cun, hold fotball langt unna tilholdsstedet vårt.

5261776[/snapback]

Greit gutter. Skal ikke nevne fotball i fremtiden, hvis det er slik det blir mottatt. :p Tenkte kanskje det var noen ivrige fans her, men tok visst feil. :ohmy:

Lenke til kommentar
Så nettopp en trailer til X-Men 3. Gleder meg som en unge rusa på sukker i en leketøysbutikk, eller noe i den duren.

Gleder meg spesielt til å se nye mutant helter komme fram, for eksempel Beast og Colossus.

Trailere finner du her: http://www.apple.com/trailers/fox/x3/

5262162[/snapback]

 

Ja, denne filmen blir mer som X-Men Evoulution. Det blir tydeligvis stor-krig denne gangen, og vi får sikkert flere titalls nye X-Men presentert for oss. Gleder meg også som en unge! :D

 

 

Forresten, mens jeg poster her: Hvor får jeg tak i Caprino-boksen billigst? Jeg skal skaffe den boksen til en venn i julegave, og jeg lurer på hvor jeg får mest valuta for pengene.

Noen som vet? Så Elkjøp selger den for 556,- men det må da finns billigere?

Lenke til kommentar
X-Men er vel kanskje tidenes dårligste tegneseriebaserte film.

Selv Spawn slår X-Men ned i støvlene. *grøss*

5263973[/snapback]

Du er flink du, Lars, til å få alt du skriver til å virke som fakta. Et par magiske strofer som "Jeg syns at" eller "etter min mening er" vil kjapt kunne kurere det.

Personlig syns jeg X-men er én sjarmerende film.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...