SnittLeif Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Steffy: Tull, de gikk da ikke tom for penger. Snittleif: Du skal følge dårlig med for å ikke legge merke til scenen hvor en av ridderne dreper en som står og forteller lokalhistorie. Dette fører selvfølgelig til politietterforskning, og hele crewet blir tatt på slutten. Glimrende film, glimrende slutt. "AAAAh, those silly KNIGGOTS!" 5253766[/snapback] Det virka forsåvidt som en mye mer logisk forklaring. Det med å kalle det kniggots er faktisk noe jeg gjør selv. Jo, jeg la merke til den scena, men alikevel slo det meg som en litt snodig slutt. Tolk meg ikke feil: alt annet i filmen mer enn veier opp for en litt hævlete slutt. "I fart in your general direction", "Go and boil your bottoms, you sons of a silly person" og "Now go away, before i taunt you a second time" er bare de beste film "gjøre narr av"-replikkene som er. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Når kommer Saw 2 til norge egentlig? Noen flere som har sett den? Så den på kino i Glasgow, det var en utrolig bra film. En av de beste jeg har sett så langt i år. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 andesam; regner med du også har sett saw da. Hvordan var saw 2 i forhold til saw? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Tror det den første oppfølger filmen jeg har sett som er bedre enn orginalen.. med andre ord, det er en veldig bra film. Man skulle kanskje tro de ikke har flere finurlige vrier å komme med, men sånn er det absolutt ikke. De fører også sprøyteskrekken et kraftig hakk videre.. mohaha. filmen har et par scener som rett og slett er fantastiske! Endret 5. desember 2005 av andesam Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Takk, andesam. Nå fikk jeg bare pokkers lyst til å se den Men jeg må vel kjøpe den også siden jeg allerede har saw. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Lars von Triers "Riget": Verd 99,- pr. del? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Lars von Triers "Riget": Verd 99,- pr. del? 5254606[/snapback] Absolutt! Sett på filmplaneten nå? Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Lars von Triers "Riget": Verd 99,- pr. del? 5254606[/snapback] Absolutt! Sett på filmplaneten nå? 5254630[/snapback] Jepp Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Steffy: Tull, de gikk da ikke tom for penger. Snittleif: Du skal følge dårlig med for å ikke legge merke til scenen hvor en av ridderne dreper en som står og forteller lokalhistorie. Dette fører selvfølgelig til politietterforskning, og hele crewet blir tatt på slutten. Glimrende film, glimrende slutt. "AAAAh, those silly KNIGGOTS!" 5253766[/snapback] Det virka forsåvidt som en mye mer logisk forklaring. Det med å kalle det kniggots er faktisk noe jeg gjør selv. Jo, jeg la merke til den scena, men alikevel slo det meg som en litt snodig slutt. Tolk meg ikke feil: alt annet i filmen mer enn veier opp for en litt hævlete slutt. "I fart in your general direction", "Go and boil your bottoms, you sons of a silly person" og "Now go away, before i taunt you a second time" er bare de beste film "gjøre narr av"-replikkene som er. 5253850[/snapback] Slutten er jo bare krona på verket da! Genialt! Man sitter liksom der på slutten og tenker "Woah! Nå skal det bli et stort slag med masse blod her!" når man ser alle folka de har samlet opp, men så kommer bare politiet og arresterer dem! :!: Elsker den scena med de to soldatene som står og passer på porten (han ene som står der og smatter), så ser man Lancelot komme løpende langt vekke. De tar de akkurat samme scenene og setter dem etter hverandre. Plutselig spretter han bare inn der og dreper alle han ser! Etterpå sier han "sorry, everyone, I got carried away". Seriøst, jeg kunne sitte her i hele dag og skrevet gullkorn og perler fra Monty-filmene, men da ville jeg endt opp med å skrive ned hele manuset, da hvert eneste sekund av denne filmen er et rent gullkorn uten like! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Beste scenen Monty Python noensinne har laget er pirat-akademikerne fra Meaning of Life. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Beste scenen Monty Python noensinne har laget er pirat-akademikerne fra Meaning of Life. 5254932[/snapback] Enig der, men lancelot-scenen MeTa][iC nevnte er ikke langt fra en førsteplass heller. Nå som du nevnte det så må jeg nesten finne den fram igjen for å se scenen. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Riget kan lett anbefales, ja. Den når ikke helt opp til Twin Peaks - som regjerer med god margin som tidenes beste serie, etter min mening - men det er en ytterst tilfredsstillende serie dog. Deilig underfundig og makaber underholdning. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Beste scenen Monty Python noensinne har laget er pirat-akademikerne fra Meaning of Life. 5254932[/snapback] Faktisk det eneste fra den filmen jeg likte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Beste scenen Monty Python noensinne har laget er pirat-akademikerne fra Meaning of Life. 5254932[/snapback] Faktisk det eneste fra den filmen jeg likte. 5255369[/snapback] Kom aldri så langt, jeg. Jeg sliter med å se en Monty Python-film ferdig, klarte vel akkurat en episode av Flying Circus før jeg slo av. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Noen liker Amerikansk humor, andre britisk og noen liker ingen av dem. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Regnes ikke The Office eller Yes, Minister som britisk humor? Jeg elsker begge programmene. Har aldri skjønt det morsomme med kvinner spilt av menn med skrikestemmer, eller føtter som tråkker på folk helt uten videre. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Riget kan lett anbefales, ja. Den når ikke helt opp til Twin Peaks - som regjerer med god margin som tidenes beste serie, etter min mening - men det er en ytterst tilfredsstillende serie dog. Deilig underfundig og makaber underholdning. 5255250[/snapback] Har du sett Stephen Kings versjon av Riget, Kindom Hospital? Tror jeg må prøve å gå til anskaffelse av den så fort som mulig. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Riget kan lett anbefales, ja. Den når ikke helt opp til Twin Peaks - som regjerer med god margin som tidenes beste serie, etter min mening - men det er en ytterst tilfredsstillende serie dog. Deilig underfundig og makaber underholdning. 5255250[/snapback] Har du sett Stephen Kings versjon av Riget, Kindom Hospital? Tror jeg må prøve å gå til anskaffelse av den så fort som mulig. 5255713[/snapback] Selv har jeg bare sett noen få klipp av Kingdom Hospital, men det så ikke ut til å være i samme divisjon som Riget (ikke den under heller). Har tinntrykk av at det til og med er gjengs oppfatning blant amerikanere som har sett begge seriene (Kingdom Hospital=Grei tidtrøyte, Riget=En av de bedre seriene som er laget noe sted, noensinne). Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Selv har jeg bare sett noen få klipp av Kingdom Hospital, men det så ikke ut til å være i samme divisjon som Riget (ikke den under heller). Har tinntrykk av at det til og med er gjengs oppfatning blant amerikanere som har sett begge seriene (Kingdom Hospital=Grei tidtrøyte, Riget=En av de bedre seriene som er laget noe sted, noensinne). 5255749[/snapback] Ok. Får se om jeg orker å lete den opp etter jeg har gjort meg ferdig med Masters of Horror. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Weee, Last Man Standing går på NRK2 i kveld, klokka 21.25! Elsker den filmen! Skikkelig kul ripoff av Fistful Of Dollars. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg