Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

På steder som dette, kanskje:

 

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare7/oldboy.htm

5232404[/snapback]

Når det gjelder spesifikt Oldboy var dette kjent lenge før Beaver anmeldte den, og at de måtte få dette påpekt fra eksternt hold var ikke særlig imponerende.

Selve den opprinnelige transferen for den opprinnelige Oldboy Special Edition (Starmax 14.05.2004), og regissørens og (Director of Photography/Cinematographer)s deltakelse i å overføre den til dvd slik den skulle se ut på kino ble diskutert på bl.a. Darcy's Korean Film Page (og forumet der), og nevnt i intervjuer med Chan-wook Park og Jeong-hoon Jeong. Likeledes kontroversen da det ble klart at produsentene ville gjøre en ny master "for å gi folk det de ville ha" (klarere farger, mindre korn/grums i bilde vs det "skitne" bildet til PArk og Jeong). Denne transferen er basis for den koreanske Ultimate Edition (23.11.2004)(kobberboks LE'en), Final Edition som kom litt seinere (selve film-dvd'en identisk med UE'en, men mindre ekstramateriale og annen innpakning) og så vidt jeg vet alle andre NTSC-utgivelser. Den bristiske utgivelsen er basert på samme fargepalett (om enn en original film>PAL video-transfer) som den "forbedrede" UE-utgivelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dobbel-disc? Da er det den utvidede utgivelsen med masse ekstramateriale.

 

Det finnes også en 3-disc som inneholder både den originale og den utvidede versjonen, i tillegg til ekstramaterialet.

Kan godt hende at folk har forskjellig mening om de to versjonene, men jeg likte nå den utvidede ganske godt, jeg.

Terminator 2 kan liksom ikke bli for lang.

 

Elsker den scenen (som kun finnes i den utvidede versjonen) når John skal lære T-800 å smile! :wee: (det der regnes vel ikke som en spoiler, vel? :ermm: )

 

EDIT: hadde 3-disc versjonen før (fant den styggbillig på en bensinstasjon for to-tre år siden, kosta ikke mer enn en hundrings), men solgte den i favør av denne mildt sagt hærlige pakken som inneholder spesial-versjonene av både Terminator og T2. Dette er vel den fineste boksen jeg har i min samling til dags dato (Indiana Jones- og MIB-pakkene mine er vel de som kommer rett etter).

 

EDIT2: Forresten, jeg ser at Play har fått tak i R2-versjonen av Book Of The Dead nå. Bruttern har hatt R1-versjonen en god stund nå, men nå den visst kommet til europa også. Får vel skaffe den etter hvert da (med mindre jeg skaffer meg boksen med alle tre filmene, den frister også, siden den har en ekstradisc - Dog den er litt stygg i utseende da).

Forresten sier bruttern at det er en Book Of The Dead-versjon av Evil Dead 2 på vei også. Vet ikke hvor han har dette fra. Noen som kan bekrefte?

 

EDIT3: Ahà, den har visst kommet ut i USA ja.

678855.jpg

Hehe, stygge jævel. :wee:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Her er nok en mulighet: "Evil Dead 1&2 Limited Edition Gift Set" fra Anchor Bay. Ikke akkurat det billigste i verden ($ 69.98), det må jeg innrømme, men den ser jo ganske så flott ut også.

 

Her er linken til boksen:

http://www.anchorbayentertainment.com/inde...4135&PriCatID=3

5240648[/snapback]

 

 

Synd at prisen var så stiv.

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar
Gangs Of New York er også en ganske grei film (selv om at den faktisk egentlig ikke handler om noe i det hele tatt).

5246532[/snapback]

 

Øhm. Ok. En film trenger ikke handle om noe [sett inn vidløftig ord] for at det skal være god underholdning. Terminator 3 har en handling som bare er en dårlig unnskyldning for å vise Arnold's muskler og dyre CGI-effekter i 90 minutter. Hindrer den ikke i å være herlig pocornunderholdning.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...