Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I england klipper de jo vekk gud og hvermann (sikkert enda mer enn hva de gjør i USA!). Bare se på Ace Ventura 2 (ja, av alle filmer!), der har de tatt vekk flere småscener! Nå er hele filmen egentlig ødelagt!

 

Anyways, weee! Fikk 2-disc utgaven av Apollo 13 i dag. Den var fiiiiin!

Er utrolig lenge siden jeg så filmen sist (kan ikke ha vært mer enn 8-10 år gammel +/-), så jeg husker utrolig lite, annet enn at jeg tror jeg vet omtrent hvordan slutten er (nei, skal ikke nevne det - Da blir det roping om spoilers). Uansett, jeg får se den i dag da. Synes den var veldig bra da jeg så den for lenge siden, men som sagt, det var jo lenge siden.

Får håpe den ikke er aaaaalt for mye som Armageddon da (altså \uber-heltemot og "redd deg selv! Jeg skal ofre meg for menneskeheten!").

Får håpe 2 Oscar har noen betydning denne gangen da. Gleder meg uansett! :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle kjøpe I Spit on Your Grave men gidder ikke å kjøpe den klippet version. Noen som vet om denne version I Spit On Your Grave fra play.com er klippet mye?

5224461[/snapback]

Vel, nå står det jo faktisk at filmen er klippet i tittelen, til og med. Hvis vi tar utgangspunkt i at det er Screen Entertainment-utgivelsen som Play selger (som var den eneste R2UK-utgaven jeg fant her), så: "7:02 min of which approx 4 minutes are cuts, and approx 3 minutes are substitutions."

Lenke til kommentar

Meta][ic nevnte Spartacus i "The Defining Moments"-tråden. For å ikke spore den av, blir jeg nødt til å lufte mine tanker her:

 

Jeg ser på rollelista til den filmen, HVORFOR er ikke Gnaeus Pompeius Magnus med i filmen? Jeg ser at både Crassus og Cæsar er med, så hvorfor ikke Pompeius? Det var jo han som slo ned på gladiatoropprøret til Spartacus.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg, nei. Visste ingen ting om Spartacus sin historie før jeg så filmen, og vet ikke så alt for mye selv nå heller-

 

Anyways, noen som vet om det finnes en über-eksklusiv R2-versjon av Cinema Paradiso (noe sånn med flere disc'er, muligens noe annet snadder, som bilder, tykk manual, etc.)? Synes jeg skal få lov til å skjemme meg selv bort med den i jula. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Så Versus i helgen. Film var så alt over forventning! Husker LarsP sa den var den kuleste filmen i verden, men er vel ikke alltid så lurt å høre på han? :p Uansett, den viste seg å være nesten tilnærmet lik LarsP sin mening! Noe av det kuleste jeg har sett!

 

Angrer BTW dypt på at jeg ikke kjøpte den for 60 kroner da jeg hadde sjansen :wallbash:

Lenke til kommentar

Husker at jeg så et bilde av Versus på innsiden av et cover til en film jeg kjøpte en gang. Siden den er Japansk (i allefall asiatisk), og jeg ikke er helt inne på film derifra, så hadde jeg ikke hørt om den. Historien og coveret fristet innmari, men tross det at jeg har sett den flere ganger i flere forskjellige butikker, og har hver gang vært fristet til å kjøppe den, så har jeg latt være. Siden dere sier at den er så barsk, får jeg vel se å skaffe den etter hvert da.

I allefall det difinitivt feteste coveret jeg har sett på lang tid! :)

 

Tilbake til det jeg egentlig skulle poste om, noen som har sett denne filmen (Taegukgi hwinalrimyeo)?

Ser at de har satt den ned i pris nå, og jeg har lest mye bra kritikk om den. Er sugen på en ny, bra krigsfilm å bryne meg på, men som med Versus er jeg litt skeptisk da...

Noen som har sett den? Er den god?

 

EDIT: Og hva med denne (Returner)? Det er en annen Japansk action-sci-fi film. Fett cover har denne også. Noen som har sett den?

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Angående Versus så anbefaler jeg dere å anskaffe dere denne versjonen da den er directors cut med 3 minutter ekstra action.

 

Og ja, den er en MUST HAVE i samlingen.

 

Taegukgi hwinalrimyeo er en vakker krigsfilm (ikke den historisk mest korrekte, men) som anbefales på det sterkeste. Versjonen som selges på Play.com er dessuten directors cut. Løp og kjøp!

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Taegukgi hwinalrimyeo er en vakker krigsfilm (ikke den historisk mest korrekte, men) som anbefales på det sterkeste. Versjonen som selges på Play.com er dessuten directors cut. Løp og kjøp!

5225467[/snapback]

 

Roger, roger, roger. Får kjøpe meg den da.

Hva med spørsmålet mitt lenger oppe her, ang. Cinema Paradiso? Rekner med at du har svaret på hvor de beste DVD-utgivelsene finnes, så jeg spør nå igjen da. Vet du om en über-eksklusiv Cinema Paradiso-versjon? Helst med flere disc'er og mye ekstramateriale (både på disc'ene og i selve pakken)?

Lenke til kommentar

jeg er utrolig posteglad i dag, Steffy! :)

 

Forøvrig, LarsP, du sier at den der versjonen fra DVDpacific er lengre, men på Play står det ca. 2 timer, og det står 119mins på DVDpacific, altså like lang!

Den eneste forskjellen jeg kan se er at den på DVDpacific har en time mer ekstramateriale.

Sikker på at den er lengre, den der?

 

Enda et 'forøvrig': Steffy, synes du Donnie Darko ble dårligere med Dir. ed.? Synes egentlig den ble bedre, jeg. Eneste som er irriterende er at scenene med sider fra boka er så jævlig korte at man må sette på pause for å få lest det ferdig! :hm:

Lenke til kommentar
Så Versus i helgen. Film var så alt over forventning! Husker LarsP sa den var den kuleste filmen i verden, men er vel ikke alltid så lurt å høre på han? :p Uansett, den viste seg å være nesten tilnærmet lik LarsP sin mening! Noe av det kuleste jeg har sett!

 

Angrer BTW dypt på at jeg ikke kjøpte den for 60 kroner da jeg hadde sjansen :wallbash:

Hvis du ikke har sett Azumi (Kitamuras mest kjente film etter Versus), og har tenkt å se den. Så pass på at du ikke forventer samme type film som Versus, føler det er mange som brenner seg der. Azumi er mer kommersiel og alvorlig.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har sett Azumi (Kitamuras mest kjente film etter Versus), og har tenkt å se den. Så pass på at du ikke forventer samme type film som Versus, føler det er mange som brenner seg der. Azumi er mer kommersiel og alvorlig.

5225649[/snapback]

Har faktisk tenkt å se den etter å ha sett Versus. Åssn er kvaliteten i forhold? Kan den settes på lik høyde?

 

Sjekket Versus på IMDb. Hvorfor har den bare 44 stemmer? :dontgetit: Da jeg søkte på den, kom også filmen under 'other results' der den kom som alternativ nummer 2. Kan en så god film, være så lite omtalt, eller er det en annen grunn?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...