Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med mindre anmelderen er ute etter å plagiere Eberts handlingsreferatmal, så må det bli kortfattet av en film som ikke har andre særegenheter enn elendighet. Å spesifisere hva som er dårlig, når alt er det, blir jo bare overflødig.

5208016[/snapback]

Nok en gang ser du ikke poenget mitt; to vidt forskjellige filmer der alt er dårlig, kan være meget underholdende for to forskjellige parter. Tenk deg hvor grusom Notting Hill er for visse, barske anmeldere, og hvor ubrukelig en slik anmeldelse vil være for mamma og venninene når de vil leie en jentefilm? Ebert klarte ihvertfall å forklare hvorfor han mente Bad Boys 2 var grusom på alle måter, slik at folk som liker sånne filmer skjønte at de kom til å like den, selv om den i Eberts øyne var ubrukelig.

Lenke til kommentar
Og du forstår fortsatt ikke poenget mitt om tabloidiseringens fordel i slike situasjoner.

 

Men, nei, jeg ser poenget ditt. Jeg mener bare det kommer tydelig frem hvorfor Haddal ikke likte filmene.

5208070[/snapback]

Jeg ser ikke fordelen med taboidiseringen i noen tilfeller der informasjon skal formidles. Man ser ikke på The Daily Show for å vite hva som skjedde i verden, men for å le.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Urgh, så doom i går, Hadde ikke forventet meg noe godt skuespill eller handling, men jeg hadde en viss forventning til actionscenene, de måtte da ha potensiale.. Jeeg forventet meg noe slikt som Van helsing, overraskende mye kult i den filmen (kitch(hvis det er sånn det skrives) + steam punk + Vampyrer, kjempeflaggermus, varulver, vampyrjegere og Frankenstein i samme scene = God Action, eller i hvertfall mye morro.

 

jeg ville si at Doom ikke greide å få til noe av det tidligerenevnte :( Scenene er bare triste, lett gjennomskuelige og kjipe. FPS-scenen var jo litt kul de første 30 sekundene, men det må da være måte på hvor lenge man skal trekke ut en scene.. Skal ikke si at jeg ikke hadde det morro, men jeg vil ikke si at jeg nøt filmen heller.

Satser på at dere fikk noe ut av dette...

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Hm, så nettopp Doom. Meget god film.

5208440[/snapback]

Hvorfor det? :dontgetit:

5208462[/snapback]

 

Hvorfor han så den, eller hvorfor han syntes den var bra? :p

5208661[/snapback]

Hmm. Tenkte nok på hvorfor han synes den var bra ;) Jeg angrer ikke på at jeg betalte 65 kroner for å se Doom, selv om jeg ikke synes filmen var noe å skryte av.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe bursdagspresang til en yngre kusine av meg på tirsdag, lurer på hva folk mener angående "Askepott" vs "Polarekspressen"? Askepott er jo en kjent klassiker som nå er kommet i ny SE-utgave, Polarekspressen er jo litt mer sesongbetont. Hørte også på P3s filmpolitiet at polarekspressen manglet sårt både humor og det lille ekstra som skal gjøre det til en koselig julefilmopplevelse. Vet ikke om jeg har sett Askepott, det er i såfall veldig lenge siden. Noen som har sett en/begge filmene, og kunne tenke seg å legge ut en liten anmeldelse?

 

EDIT: Har naturligvis vært innom anmelder-tråden.

Endret av Ugly Assassin
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...